Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til liten 'avtaletekst'


HoaXed

Anbefalte innlegg

Heisann, har en liten prosjekt gående om å selge noe til kalkulatorer men trenger en liten avtaletekst som forhandlerne må skrive under på.

 

Årsaken til dette er fordi disse brukes ved eksamen osv, og vil gjerne ikke ha skylda for at kalkulatoren feks er tom for batterier pga de har kjøpt mine produkter til den. Må også være slik at jeg ikke kan belastes vis kalkulatorer reesettes pga overføringsfeil

 

Prøvde meg sjøl men fikk bare fram noe som dette rare her;

 

Med denne avtaleteksten frasier H-Base seg alt ansvar vis noe skulle skje med kalkulatoren etter at noen av tjenestene forbrukeren har bestilt er utført. Eventuelle resettinger og batteribytte som måtte skje erstattes ikke av H-Base. 

 

Men det som er viktig er at det dekker alle punkter slik at jeg ikke kan få 'kjeft' i ettertid. Noen som kan hjelpe :) Teksten bør ikke være lang i hele tatt, og helst ikke over 100 ord.

 

PS. Prøver ikke å lure meg unna, for at ting skjer er utrolig liten. Men, er alltid kjekt å være på den sikre siden :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. En slik klausul kan nok settes opp, men er ganske unødvendig hvis du skal selge til forbrukere.

 

2. I forbrukerkjøp har selger et objektivt erstatningsansvar. Du kan vansklig ro deg bort fra loven, fkjl. § 3 setter en fin stopper for dette.

 

Altså, du har ansvar for alle produkter som har en nær sammenheng med dine og som har voldt skade.

Lenke til kommentar
1. En slik klausul kan nok settes opp, men er ganske unødvendig hvis du skal selge til forbrukere.

 

2. I forbrukerkjøp har selger et objektivt erstatningsansvar. Du kan vansklig ro deg bort fra loven, fkjl. § 3 setter en fin stopper for dette.

 

Altså, du har ansvar for alle produkter som har en nær sammenheng med dine og som har voldt skade.

5752296[/snapback]

 

Men at ett batteri går tomt er vell ikke skade? :)

Lenke til kommentar
1. En slik klausul kan nok settes opp, men er ganske unødvendig hvis du skal selge til forbrukere.

 

2. I forbrukerkjøp har selger et objektivt erstatningsansvar. Du kan vansklig ro deg bort fra loven, fkjl. § 3 setter en fin stopper for dette.

 

Altså, du har ansvar for alle produkter som har en nær sammenheng med dine og som har voldt skade.

5752296[/snapback]

 

Men at ett batteri går tomt er vell ikke skade? :)

5752318[/snapback]

Hvis batteriet går tomt ved normalt bruk kan man si at kalkulatoren har utlevd sin leve tid og den har den kvaliteten man kunne ventet. Det er altså ikke en mangel ved den.

Jeg antar dette er et privatkjøp, så så lenge du opplyser om hvor lenge den har vært i bruk og kjøperen forstår det så er du trygg.

Og; som KVTL sier så kan du aldri gi dårligere vilkår en det kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven gir uansett hvor mange avtaler du setter opp.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Og; som KVTL sier så kan du aldri gi dårligere vilkår en det kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven gir uansett hvor mange avtaler du setter opp.

 

 

Du kan gi dårligere vilkår enn det kjøpsloven setter opp i et kjøp i næring eller privatkjøp, jr. kjl. §3. Så kjøpsloven er ikke fravikerlig og dette blir dermed feil. Avtalen går altså foran kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...