Gå til innhold

Overklokking av Athlon64 X2 4200+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat denne prosessoren, og startet selv en tråd om dette. Det fikk jeg lite hjelp :( Men du må vel stille opp FSB og opp/ned på Multipiler?

5752301[/snapback]

Tja..

Så er det jo minne timings og hvis ikke cpu får nok strøm så Vcore.

Er ikke så flink på overklokking. Har nesten ikke peiling :)

Man må vel bare prøve seg frem.

Ellers, er du fornøyd med prosessorern? Fått installert den hotfixen til windows xp for dual core?

- punk

Lenke til kommentar

Jeg har en x2 3800+ @2500,ram på auto, eneste jeg gjorde var å sette fsb(?) til 250 istedenfor 200 (*10).

Fungerer plettfritt med luft og standard volt.

Regner med at du kommer en del høyere enn det mao...

Edit: @2600 nå, stabil i 3dmark06...lover jo bra for dere som har enda raskere prosessor.

Endret av _noen_
Lenke til kommentar
Eg har denne sjølv, og har fått klokka han opp til 2530 MHz med ein Cooler Master Ultra Vortex-kjølar på. Eg brukar då ca. 1,48 volt Vcore.

Den er stabil som fjell, den! :thumbup:

5752999[/snapback]

Hellige toledo for å si det sånn!

Overklokket min X2 4200 til 240x11=2640MHZ

startet fint med kjernespenning på 1.34v

Lenke til kommentar

Ja, eg veit ikkje om det er spenningsavlesinga mi som er feil, eller om eg har ein usedvanleg lite klokkingsviljug prosessor...

Eg gjev han så godt som alt Diamond-kortet mitt klarar å levere, og det må til for at han skal vere stabil. Noko mindre enn det der, så stoppar både OCCT og visse spel...

Lenke til kommentar
Tror jeg skal begynne å klokke min X2 4200+ litt nå. Hvilke tempraturer hadde dere med standard klokk?

5779284[/snapback]

Ligger sånn cirka 6-8 grader over romtemp.

Uten klokk.

Til Hojohansen: Klokker i bios, syns det er best hvis man skal ha

permanent overklokk. Har ikke fikla så mye med den enda, men kjørte min

gamle A64 3000 winchester fra 1,8 til 2,2 med stockkjøler.

Lenke til kommentar

Men når en stiller ned HT (HyperTransport) busshastigheten går jo Mhz ned!

260'*10 = 2600Mhz, stiller jeg den ned til 260*5 blir jo dette elendig resultater.

Eller er HT (HyperTransport) busshastigheten noe helt anet en det jeg tenker på?

Lenke til kommentar
Men når en stiller ned  HT (HyperTransport) busshastigheten går jo Mhz ned!

260'*10 = 2600Mhz, stiller jeg den ned til 260*5 blir jo dette elendig resultater.

Eller er  HT (HyperTransport) busshastigheten noe helt anet en det jeg tenker på?

5798631[/snapback]

Du tenker sikkert på CPU-multiplier, som typisk går til 10 eller 11 maks. Denne skal du IKKE skru ned.

HT styrer hastigheten mellom prosessor og eksterne enheter (eller noe sånt), og har en maks multiplier på 5, men hvis man skal overklokke må denne ned til 4. Skal du overklokke MYE, så må den ned til 3.

- Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...