vi er lost Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Unable to get the window handle for the 'AxctlGPS' control. Windowless ActiveX controls are not supported. Nå har ikke jeg holdt på med VB så altfor lenge. Dette er første gangen jeg har brukt ActiveX. Har søkt rundt på nettet (google), men får opp så mange svar at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Men jeg lurer på hva den meldingen betyr. (At koden ikke har noe form kjøre i??) Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Takknemmelig for alle svar. EDIT: Det gjelder nomore's OCX til NMEA Endret 14. mars 2006 av vi er lost Lenke til kommentar
Toa Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvordan har du laget referanse til denne activex'en da? Har du lagt den til som en komponent og lagt den til i Form'en? Gi et lite eksempel... Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Beklager sent svar. Jeg la den inn via project --> Add Existing Item --> og der fant jeg den. Så sro jeg den inn i formet fra toolboxen til venstre, der lå den under "General" Lenke til kommentar
Toa Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hmm. Høyreklikk på toolboxen og velg "Components..." og legg den inn den veien (eller du kan gå i Project -> Components). Da vil du få en ny kontroll i toolboxen som du kan dra over i formen. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg prøvde å lage et nytt prosjekt, alt virket bra helt til jeg lagret det (nå vet ikke jeg hva det gjør med prosjektet), men når jeg bruker debugging ("play" knappen) virker alt fint. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det fungerer altså ikke i den kompilerte EXE-filen? Hm. Kunne det kanskje hjelpe å oppdatere (installere den nyeste utgaven) av ActiveX-kontrollen som skaper problematikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå