SANDERB Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har denne maskinen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104&mlevel=090500 Når jeg sitter å spiller krevende spill, så går det helt feilfritt og fint når CPUViften står på fullt, men når den "girer" seg nede på en måte, så reduseres ytelsen på maskinen, og ting går varmt, altså at spillet vil ikke fungere som normalt. Det jeg vil frem til er, finnes det en metode der jeg kan få den CPUVifta til å gå maks hele tiden, og deaktivere den når jeg bruker PCen eksternt? Håper på gode og kjappe svar. Lenke til kommentar
defzon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg vil anbefale deg å bruke Notebook hardware control. Foruten å fikse problemet under spill, vil du også få en stillere og bedre pc under andre omstendigheter også. Notebook hardware control Lenke til kommentar
SANDERB Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jeg vil anbefale deg å bruke Notebook hardware control.Foruten å fikse problemet under spill, vil du også få en stillere og bedre pc under andre omstendigheter også. Notebook hardware control 5755642[/snapback] Joda. Den funker, men ikke godt nok. For viften går ikke for fullt konstant, for når viften setter ned farten/stopper så stopper hele maskinen opp helt til viften går igjen, det kan ta opp til 30 sekunder. Så når du sitter å spiller et spill som f.eks World of WarCraft så er vel ikke det særlig morsomt? Nei. Så hjelp! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvis du har installert Intel Speedstep Applets kan du gå inn der å sette innstillingene til Maximum Performance. Da kjører prosessoren på full guffe hele tiden, antar da også at vifta gir bånn pinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå