Gå til innhold

Hvilken type forum er dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke det at jeg har mest peiling på det der.

men går vel utifra at noe man betaler for er noe tryggere og sikrere.

(uansett. Skal vel ha noen hundre brukere og mulighet til og tjene litt på det før man kjøper IPB)

Har vel også en følelse av at man får god suport med et betalt forum.

(Man har vel ivertfall muligheten til suport.)

Og man kan tenke seg phpBB som blir brukt over hele verden (nå klarer jeg ikke helt og se hva man skal med så mange forum da) det blir mange og ofte små forum. (fått en del linker til bitte, bittesmå forum med under 10 brukere)

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke dette helt jeg.

Altså, det virker som for meg at alt som koster penger i deres øyne er mye sikrere. Er det bevist at IPB er sikrer enn phpBB? Har folk altså aldri funnet noen sikkerhetsfeil i IPB?

5758277[/snapback]

Joda, det blir da funnet en og annen sikkerhetsfeil i IPB nå og da.

Jeg har liten tiltro til at IPB skal være merkverdig mer sikkert enn PHPBB. Hvis noen mener det får de komme med noen kilder :) At noe koster penger gjør det ikke automatisk bedre, bare se på Windows f.eks ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvor mye sikrere er IPB i forhold til phpBB?

5756511[/snapback]

Det er det strengt tatt ingen som vet, men siden PHPBB er ekstremt utbredt så vil det bli funnet mer feil, enkelt og greit. :)

Det har blitt funnet 2-3 feil i IPB hittil i år, hvor mange det har blitt funnet i PHPBB vet jeg ikke.

Men for foraer av små/medium størrelse funker nok absolutt IPB til jobben. :)

Lenke til kommentar

Er mere enn bare sikkerhet som teller inn da, IPB har jo et lass med funksjoner som ikke phpBB har. Så det kommer jo an på bruksområdet. Til en side som denne, som bare består av et forum vil jo IPB være klart bedre.

Skal heller ikke glemme at det finnes flere gratisforumer enn phpBB heller da, personlig syns jeg SMF er myyye bedre (og ja, har brukt begge like mye).

Lenke til kommentar

Vi kjørte PHPBB frem til rundt 2 år siden, da viste det seg at PHPBB ikke taklet trafikken, noe IPB gjorde. Hvor lenge IPB gjør susen får vi avvente og se, vi har testet Vbulletin for bruk hos oss men fant ikke de store forskjellene i hastighet så for nå gjør IPB susen for oss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...