Gå til innhold

Redigering på pc.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som trengst for å redigere digital video på data. -Er det nok med en "pakke" som f.eks. Pinnacle Studio DV? Eller må en ellers ha annet tilleggsutstyr? Hva er vanlige systemkrav for å redigere video på pc? Er det noen som vet om en nettbutikk hvor de selger Pinnacle Studio DV ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en relativt OK pc. Raskere pc og mer ram --> raskere går det. Det aller viktigste er en rask (og stor) disk. Disken bør kun brukes til Videoredigering for best resultat.

Studio DV pakken inneholder alt du trenger. Redigeringsprogram, Firewire kort og kabel. Du må ha DV kamera med iLink/firewire kontakt.

Det aller fleste nettbutikkene selger Studio DV

prøv f.eks http://www.komplett.no.

___

TV

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøpe siste versjon av Studio, Studio 7 , som er svært mye endret fra Studio DV. Her har du også muligheter til enkelt å endre lys/farge på scener etc. Du kan og legge inn 3D-overganger , enklere kutt i scener m.m. Programmet er sterkt å anbefale, har brukte dette i ca. 1/2 år nå (SDV i ett år før denne siste)og er helfrelst.... Fullversjon koster 1290 på komplett.no , du får også kjøpt denne på Elkjøp m.fl.

Maskinen bør også ha minst 250 Mb Ram og gjerne en ekstra harddisk. Og med dagens priser på HD skulle det gå greitt.

Leif

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte Sony DCR-PC115E PAL rett før jul til hjemmebruk. Det fulgte med VideoWave III SE. Hvordan kan jeg importere videoopptak til pc'en? Import fra minnebrikken er ok, det går som en drøm via USB.

Jeg har ikke jobbet med videoredigering før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...