Gå til innhold

TEST: NEC 20WGX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jmen til spilling er den uslåelig. Må bare prøves.  :thumbup:

5755166[/snapback]

En ting jeg lurer litt på: Dersom man feks. ønsker 1024x768 på denne skjermen, er det da mulig å bruke ekte oppløsning, dvs. at bildet blir mindre(med svarte rammer på kantene) og ikke strekkes ut slik at feks, 1 pixel går over flere fysiske pixler enkelte steder?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jmen til spilling er den uslåelig. Må bare prøves.  :thumbup:

5755166[/snapback]

En ting jeg lurer litt på: Dersom man feks. ønsker 1024x768 på denne skjermen, er det da mulig å bruke ekte oppløsning, dvs. at bildet blir mindre(med svarte rammer på kantene) og ikke strekkes ut slik at feks, 1 pixel går over flere fysiske pixler enkelte steder?

5864886[/snapback]

Ja. Det er ofte en instilling som heter "Play in a window" (eller noe lignende) i de aller fleste spill.

Lenke til kommentar
Ja. Det er ofte en instilling som heter "Play in a window" (eller noe lignende) i de aller fleste spill.

5864905[/snapback]

Ja, men jeg tenkte mer på om det var mulig i fullscreen. Har nemlig sett dette enkelte steder at bildet kan skalereres i fullscreen til å passe til de fysiske pixlene dersom bildet er for lite i forhold til skjermens native-oppløsning.

Lenke til kommentar

5864905[/snapback]

Ja, men jeg tenkte mer på om det var mulig i fullscreen. Har nemlig sett dette enkelte steder at bildet kan skalereres i fullscreen til å passe til de fysiske pixlene dersom bildet er for lite i forhold til skjermens native-oppløsning.

5864913[/snapback]

Det skjer i hvert fall i de fleste filmene jeg har spilt av.

Lenke til kommentar

5864913[/snapback]

Ja, en kan sette skalering til full, aspect og off. Med off blir pixlene 1:1. Men etter min erfaring er ikke dette nødvendig, aspect ser bra ut. Å strekke 4:3 til 16:10 derimot, ser helt feil ut, folk blir brede og rare, sirkler blir elliptiske, osv.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

5864905[/snapback]

5864913[/snapback]

Det skjer i hvert fall i de fleste filmene jeg har spilt av.

5865706[/snapback]

Uh, hvilket program bruker du til å spille av video i da?

Som alt nevt er svaret ja - du kan velge hvorda skjermen skal reagere på lavere oppløsninger. Dette gjøres i toolbox-delen av menyen :)

Lenke til kommentar

Som alt nevt er svaret ja - du kan velge hvorda skjermen skal reagere på lavere oppløsninger. Dette gjøres i toolbox-delen av menyen :)

5867659[/snapback]

Jeg har kun brukt windows media player 10 til å spille av, og da blir det 2 svarte streker på hver side med 4:3 filmer(eller lignende)

Lenke til kommentar
Ja, en kan sette skalering til full, aspect og off.

5866125[/snapback]

Er dette en innstilling på selve skjermen, eller finner du dette i skjermkortdriverne dine? Hvis det er et valg skjermen kan foreta "på egen hånd" er det jo veldig bra.

Personlig finner jeg kun dette valget i skjermkortdriverne på min Eizo S1910 19", og dermed avhenger det litt av hvilket skjermkort jeg har i PCen. På mitt ATI X800XT-kort mitt finner jeg ingen valg for å beholde korrekt forhold (aspect) på bildet i det hele tatt ved skalering, men et slikt valg er derimot tilgjengelig i driverne til Nvidia-kortet mitt (7800GTX 512).

Endret av Juke
Lenke til kommentar

5866125[/snapback]

Er dette en innstilling på selve skjermen, eller finner du dette i skjermkortdriverne dine? Hvis det er et valg skjermen kan foreta "på egen hånd" er det jo veldig bra.

Ja, dette er i skjermens egen meny.

Lenke til kommentar

5867659[/snapback]

Jeg har kun brukt windows media player 10 til å spille av, og da blir det 2 svarte streker på hver side med 4:3 filmer(eller lignende)

5868150[/snapback]

Dette har da ingenting med skjermens håndtering av oppløsning å gjøre. De svarte strekene er det programvaren som lager for å fylle ut skjermen. WMP tvinger ikke oppløsningen til noe annet - den tilpasser videoen og seg selv til satt oppløsning :)

Lenke til kommentar

5866125[/snapback]

Ja, dette er i skjermens egen meny.

5868631[/snapback]

Flott, da regner jeg med at dette er en soleklar skjermkandidat for min del. :)

Lenke til kommentar

Har nå brukt denne skjermen siden igår og må si det er en ganske fin skjerm. Litt stiv pris selvsagt men siden det er såpass lite etterslep og flott bilde får det gå.

Dessverre var det merkbart dårligere bilde ved raske bevegelser enn den 6 år gamle CRT'en jeg byttet ut med så for en kresen gamer når den ikke helt opp. Desktopen er dog merkbart bedre og widescreen formatet kommer virkelig her til sin fulle rett.

Det som er utrolig irriterende er at NaviSet programmet ikke virker av en eller annen grunn så alle skjerm-menyer må aksesseres på "gamlemåten" med knappene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...