Arve28 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sitter å venter på at Blue ray skal ta av, men det ser ikke ut som det kommer til gunstig pris på mange år enda. Har skaffet Sony sitt videokamera som tar opp i HD-kvalitet. Må da ha noe AMD X2 3800. Men Sony sin bluray spiller koster nå 40 lapper. Så dette får bli siden. Men i mellotiden på disse årene så lurte jeg på å oppgradere min Socket A til enten Socket 393 eller 775. Har Mist 500W PSU, 2 stk Seagate 200GB, (3 stk 512 DDR 2100). Jeg vil ha en nesten lydløs PC. Det vil si at jeg må ha hovedkort ten vifte. Skjermkort uten vifte (Ikke noe rått til spill). AMD athlon 64 3000 er den faset ut? 3200 som laveste nå? Er den like god som 3000. og hvilken av de 3200 slkal man velge? Eller bør man gå for intel? Hørte at Intel setter ned Dual core sine 50% i apris og 50% i august? Eller noe i den duren leste jeg på hardware.no Vil de vanlige cpu'ene gå ned i nærmeste tid. AMD 3200 har holdt seg på samme pris lange nå. Burde jeg gå for et billig HK til 5-700kr eller kjøpe Asus sitt bedre til 15-1700kr og bruke det om 2 år og bare skifte ut cpuen da? Men da er det trolig mye bedre hk kort. Med et dyrt hk kort, cpu, skjermkort og ram er jeg oppe i en grei bærbar. Så hva vil dere anbefalle meg? Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du tenker nokk på Socket 939. 3200'en er bedre enn 3000+, kjøp venice utgaven. Burde kjøpe ny ram også, ettersom din ram er veldig treg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg synest ikke at det er poeng i å kjøpe et dyrt hovedkort, med mindre du skal overklokke eller er ute etter spesielle funksjoner. Og ja, 3200+ er litt bedre enn 3000+, det er derfor den har høyere modellnummer. Forslag: CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte 2750 kr Hovedkort: EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 849 kr Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1499 kr Totalt: 5098 kr Alle tre komponentene er gode valg. Forslag til skjermkort: (velg det som passer deg best.) XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2795 kr Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1449 kr Om du hele tiden skal vente i månedsvis på prisnedgang, så får du vente lenge! Det skjer endringer hele tiden. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Vil ha hovedkort og skjermkort uten vifte på. Stillest mulig. Lenke til kommentar
whom Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Vel, for en PC som skal være stillest og billigst mulig, føler jeg ikke X2 er særlig passende. "single core" duger like bra om du ikke gjør mange ting på en gang. Med HD-kamera er ihvertfall ikke 2gb ram dumt, så får prøve å presse det med. Laget en handlekurv. til deg fra SHG og Microplex. Det blir en særdeles stille og kraftig spill-pc. Skjermkortet er det mest bang for the buck nå; HD-kompatibelt og duger så vel om du skulle komme over noen grafikkapplikasjoner og i tillegg er det passivt. CPU er god som gull og billig som metall. Du kan velge den litt dyrere "venice" utgaven om du vil, men i praksis er det ingen forskjel, winchester er dessuten kjøligere. Pcen ble såpass stille nå, at en må nesten ha med en god og stille cpu-kjøler som kirsebæret på kaka. PSU bør ei undervurderes, og Mist er kongen. 500w utgaven er også som en katt som ikke maler. Skjønte ikke helt hva av komponenter du trengte, men du kan ihvertfall velge og vrake i handlekurva. Lykke til. Endret 27. mars 2006 av whom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå