Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restart under spilling

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt et stort problem med pcen i det siste. Nesten hver gang jeg spiller et litt krevende spill, restarter pcen, ofte etter ca 15 min. Jeg tror ikke det har noe med temperaturen i prosessoren å gjøre, siden dette aldri skjer ved annet bruk som også bruker hele prosessorkraften over lang tid. Temperaturen kommer opp i max 54 grader i prosessoren, og ligger på rundt 35-40 på hovedkortet. Virker ikke som skjermortet er så varm heller.

Men jeg gikk inn i bios og leste av diverse spenninger, og den spenningen som skal være 3,3v ligger på 2,8v hos meg. Får også advarsel om dette i et annet monitoring-program. Derfor tenker jeg at det må være strømforsyningen som er for dårlig, eller har dere noen andre tips til hva det kan være?

Dette er komponentene

Q-tek kabenett med strømforsyning (der har jeg kanskje problemet, hehe)

Asus K8N

AMD 64 3200

ATI Radeon 9800 pro

1042Mb DDR ram

Western Digital SATA 200Gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok Qtec-PSU en din som leverer litt lav spenning.

Det som skjer når du spiller er at skjermkortet bruker strøm i tillegg til CPU og alt annet som kjører til vanlig, det er derfor det bare skjer i spill.

Jeg er ganske sikker på at det vil hjelpe deg å kjøpe en ny, kraftigere PSU ;)

Lenke til kommentar

eller gjøre det litt billigere å kjøre to psu samtidig... den ene tar seg av hovedkort, den andre av skjermkort og hardisker/cdrom

Edit: Det jeg mener med billigere er om du allerede har en utrangert ps, rapp strømforsyningen og kopl den i. (selvfølgelig må psu være holdbar)

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte ja. Noen som har noen tips til PSU'er. Fant et veldig billig 550w på psdata, men det var Q-tek da. Hehe. Er litt skeptisk til det. Hvor mye effekt er egentlig nødvendig? Er på 350w det jeg har nå. Bør vel holde med 400w?

Lenke til kommentar

Hva med Thermaltake sin 430W til 395,-?

En venn av meg har den, den kjører hans to harddisker, to optiske stasjoner, diskettstasjon, hovedkort, 3500+, 6600GT (AGP) og 1024MB RAM. Den støyer littegrann, men det er bare så vidt den blir for bråkete å sove med. (hvis du har PCen maks en meter fra senga)

Kanskje den fra Raidmax? Aner ingenting om den, men den holder hvis du samkjører med dein gamle uansett.

Å kjøpe enda en Qtec er ikke det jeg ville gjort i alle fall :p

PS data har forresten to 480W PSU er fra Tt på "lagersalg". Det er noen de har fått som erstattning fra produsenten og de selges billig, 380,- ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...