Chirpy Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei Den stasjonære pcen min har sluttet å fungere, og jeg tror det kan være lynnedslaå via strømenettet som er årsaken, da andre elektriskartikler i boligfeltet mitt også ble ødelagt under samme tordenværet. Så lurer på om noen vet hvilke komponenter som mest sannsynlig er ødelagt. Vet at harddisken fungerer. Når jeg slår på pcen, kommer det lyder fra den, men skjermen er helt svart. Håper noen kan hjelpe meg, vet at dette er lite informasjon, men lurer bare på om noen vet hva som generelt bruker å bli ødelagt i en pc ved ¨lynnedslag. Har hørt snakk om at strømsforsyningen kan bli ødelagt. Lenke til kommentar
TuppY Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 syns at det er rart at den i det hele tatt vil skrues på. siden at vis du har bra nokk PSU så skal den ryke først før alt annet. men vis du ikke har bilde høres det ut som at det kan være minnet. men kan være skjermkortet å. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Tja, er lyden du hører viftene kanskje? Det er nok PSU og/eller hovedkort som er ødelagt. Prøv først å resette BIOS tho. I tillegg kan nettverkskortet ditt være ødelagt. Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror viften til prosessoren beveger seg, men ingen ting skjer Lenke til kommentar
TuppY Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror viften til prosessoren beveger seg, men ingen ting skjer 5751626[/snapback] hvorfor ser du ikke etter om hvordan vifter som beveger seg når du starter opp da? Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Har pcen hjemme, men er på hybelen nå, fikk ikke sjekket den ordentlig før jeg dro tilbake til hybelen skjønner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå