ohb Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei alle guruer! Jeg har en HP Compaq dc7100 jeg planlegger å bygge om til HTPC/MCP og er på jakt etter gode råd, synspunkter og erfaringer. Maskinene skal benyttes til film, musikk, bilder, noe surfing, TV opptak og radio. OS er Win XP Pro og jeg planlegger Mediaportal som HTPC frontend. Planen er å gjøre grunnarbeidet iht Mastiff’s HTPC guide og benytte DScaler og ZoomPlayer (dersom ingen har bedre/enklere forslag) Maskinen skal kobles til en LCD TV og PC-høyttalere som jeg kjøper senere. Jeg har ikke et fastlåst budsjett, men mine forslag til deler viser hvilket prisleie jeg tenker på. Delene jeg skal benytte er: Hovedkort: HP-hovedkort: LGA775, i915G, micro ATX CPU : Intel Pentium 540, 3,2 GHz Disk : Samsung SP 40 Gb Nye deler jeg trenger hjelp til: Kabinett : Trenger et kabinett med høy WAF og lite støy. Gjerne med 2 5.25 brønner. (500-1500 kr.) Jeg har sett på Antec Minuet, Thermaltake Tenor, Cooler Master Cavalier 4, Cooler Master ATC-620C-SX1 og diverse Silverstone, men finner lite omtaler og erfaringer med disse. PSU : Dersom kabinettet ikke har PSU og min HP PSU støyer, trenger jeg et forslag til en stille og billig PSU CPU kjøler :Vurderer å skifte ut HP kjøleren, men valg av kjøler avhenger av høyde på kabinett. Skjermkort : Vifteløst 6600 eller x1300 (eller andre gode forslag under 1500 kr.) Fjernkontroll : MCE?, iMON?, annet? (her er jeg helt blank) Lydkort : Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS (andre forslag?) TV-kort : Hauppauge WinTV PVR500MCE eller et billigere (PVR350?) Tastatur : BTC 9019URF eller Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook (nok et spørsmål om pris) Nye deler jeg har kontroll på?: Disk : Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA (eller kanskje en Hitachi T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ) Brenner : NEC ND-4551A Minne : 1 GB Målet er å få til et GODT NOK system til en grei pris med lite støy. Selvfølgelig er jeg en liten Ole Brumm som vil ha det beste nesten gratis. Jeg tar i mot alle forslag, innspill og kommetarer med takk. Fyr løs..... Lenke til kommentar
ohb Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 * BUMP * Er det noen der? Lenke til kommentar
ohb Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 * BUMPETIBUMP * Et hvert innspill mottas med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå