Alastor Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jaja, stenges for litt opprydding . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jaja, da har vi fjernet littegranne. Jeg kan bare sitere fra retningslinjene våre: "Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger." Dette gjelder SPESIELT for PRS-forumet - vi er svært strenge på provoserende innlegg her. Dette skal være et seriøst debattforum - ikke OT-baren . Forøvrig er det en annen type post som jeg mener faller inn under "innlegg ment for å skape dårlig stemning". Dette er "innlegget ditt er rapportert til moderator" osv. Å poste slikt i en debattråd bryter OGSÅ med retningslinjene - riktig praksis er å rapportere tråden, og IKKE ta flamebaitet som han du rapporterte la ut. Ser jeg flere slike innlegg kan vi faktisk dele ut advarsler for de. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg kan ikke kjenne igjen den gjengen med gamle treige ullhuer. kanskje litt men... Jeg har ikke jobbet med de, men i butikker så har jeg ingenting imot de. Steller meg med glede bakerst i køen til kassen full av ullhuer, og jeg blir ganske fort tilbudt om å komme frammerst i køen. Selvfølgelig har jeg møtt på gamle sure folk. Men jeg har ingenting imot de, og hjelper de veldig jerne hvis de trenger hjelp! Man skal ta vare på de eldre. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Her på sunnmøre er det normen å ikke betale for handleposer De som sitter bak kassa vokste vel opp med det de også, så de sier ikke stort. (Dette gjelder naturligvis bare der handleposene fortsatt ligger fremme under disken. Men er stort sett bare OBS og ICA Maxi som ikke har det.) Jeg priser meg dog hellig for at jeg sjeldent møter på sure gamlinger på sjappa, er vel fordi jeg sjeldent handler før fem-seks tiden. Apropos myntinnsamlere, de jeg har sett her i Ålesund, bare lemper du en håndfull med mynt nedi gropa. Går mye kjappere enn at kassadama skal telle. Sist jeg var på sjappa så telte vedkommende bak kassa over myntene jeg betalte med 3-4 ganger.... (Og dette var nesten bare tjuere) Før han kom frem til at han måtte ha 21 kroner til. Han var vel ikke stort eldre enn 17-18. Endret 20. mars 2006 av Neophus Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Huff, husker min første dag i kassa i butikken til pappa. Jeg ble skikkelig satt ut når jeg hadde hoderegnet meg frem til hvor mye kunden skulle ha tilbake (dette var ikke RIMI ellerno, bare et gammeldags kassaapparat), også sa han plutselig "Du kan godt få 2 kroner"..jeg så ut som et spørsmålstegn og begynte å kaldsvette. Fyren så vel det, så han la til "...da skal jeg ha igjen 20 istedet for 18" med et smil. Huff, så flaut. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Huff, husker min første dag i kassa i butikken til pappa. Jeg ble skikkelig satt ut når jeg hadde hoderegnet meg frem til hvor mye kunden skulle ha tilbake (dette var ikke RIMI ellerno, bare et gammeldags kassaapparat), også sa han plutselig "Du kan godt få 2 kroner"..jeg så ut som et spørsmålstegn og begynte å kaldsvette. Fyren så vel det, så han la til "...da skal jeg ha igjen 20 istedet for 18" med et smil. Huff, så flaut. 5782493[/snapback] Hvor jeg jobber har vi ikke noe kassa apparat, men en skuffe med pengene i. Når folk betaler kontant, har vi en råtten gammel regnemaskin som streiker vær bidige gang vi prøver å regne ut hva de skal ha tilbake. Har opplevd det du beskriver så utrolig mange ganger. Akkurat ferdig med å regne ut i hode hva de skal ha tilbake, så plumper de ut med "jeg har 4 kroner vis det hjelper". Jada, for det hjalp jo forferdelig mye, time to start over again Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 For å være helt ærlig misliker jeg drittunger mer enn gamle mennesker. Joda, noen av de eldre er litt trege og har noen rare bilder av virkeligheten (og joda, jeg kan bli utålmodig jeg også i en kø), men det er mye mye verre med unger mellom 10 og 18 år som på død og liv skal være kulest, bråke mest, være mest mulig rasshøl mot enhver person de møter. Gjengkulturen med drittunger er verre enn å vente i 2 minutter ekstra på en som har "akkurat i smått". Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 For å være helt ærlig misliker jeg drittunger mer enn gamle mennesker. Joda, noen av de eldre er litt trege og har noen rare bilder av virkeligheten (og joda, jeg kan bli utålmodig jeg også i en kø), men det er mye mye verre med unger mellom 10 og 18 år som på død og liv skal være kulest, bråke mest, være mest mulig rasshøl mot enhver person de møter. Gjengkulturen med drittunger er verre enn å vente i 2 minutter ekstra på en som har "akkurat i smått". 5782693[/snapback] He he he, artigeste ever er når 2 "kule karer" står på hjørnet utenfor kiwi. Når de ser meg og typen komme gående hopper de omtrent fram mens de åpner munnen i noe som er på vei til å bli ett spørsmål om vi vil kjøpe røyk eller øl til de. Nei! Før de har fått sagt ett ord. Ansiktsuttrykket deres akkurat da - priceless! Men må si jeg misliker yngre barn mer. De som er 4-10 år, synger i butikken, løper villmann rundt reolene mens de hyler og skråler... uæææhhh... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 He he he, artigeste ever er når 2 "kule karer" står på hjørnet utenfor kiwi. Når de ser meg og typen komme gående hopper de omtrent fram mens de åpner munnen i noe som er på vei til å bli ett spørsmål om vi vil kjøpe røyk eller øl til de. Nei! Før de har fått sagt ett ord. Ansiktsuttrykket deres akkurat da - priceless! Men må si jeg misliker yngre barn mer. De som er 4-10 år, synger i butikken, løper villmann rundt reolene mens de hyler og skråler... uæææhhh... 5782925[/snapback] Det du skal gjøre da, er å si ja, ta pengene og når du er på vei ut av butikken og de spør hvor siggen er blitt av sier du bare, hvilken sigg? og går... da lærer de! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå