Gå til innhold

Hater gamlinger og hater domus!

Anbefalte innlegg

Der jeg jobbet var det om og gjøre for oss som satt i kassa å selge mest poser. Hver uke fikk vi beskjed om hvem som "vant" konkurransen. Selvfølgelig var det stas å få ros av sjefen for å ikke ha slurvet med å selge poser, samtidig som det nok førte til unødvendig mye frustrasjon.. blant annet over gamle folk som harbarka påsto at de bare trengte 1 pose, og som like etterpå sa at de nok måtte ha 2 til etter at de hadde betalt.

Interessant.

Det er tydeligvis gode penger å tjene på disse posene, og derfor prakker butikkene på oss så mange som mulig. Og vi betaler faktisk for å gå rundt som reklameplakater for butikkene!

Jeg tror jeg konsekvent skal begynne å be om for få poser, og så skal jeg be om å få en ekstra gratis når jeg "tilfeldigvis" finner ut at jeg har for få. Denne informasjonen skal jeg også spre rundt til så mange som mulig, slik at de også kan gjøres oppmerksomme på denne bandittaktige oppførselen hos butikkene.

Men da jeg var på Mega på Forus for ett par uker siden rant begeret mitt over. Jeg sto med handlekurva mi og hadde varene på båndet og ante fred og ingen fare da plutselig hu som sto bak meg i køa begynte å ha på sine varer (hvilket resulterte i at hennes varer havnet sammen med mine, og jeg var ikke halvferdig med å legge på båndet engang)

Da snudde jeg meg og sa krasst at undskyld men kan jeg få legge på varene mine først? Dumme brødet tok bare en sånn "neste kunde-pinne" oppå båndet og skubba varene sine 10 cm mot seg (og båndet gikk enda)

Hvorfor kunne du ikke bare legge pinnen der selv istedenfor å gjøre et stort nummer ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der jeg jobbet var det om og gjøre for oss som satt i kassa å selge mest poser. Hver uke fikk vi beskjed om hvem som "vant" konkurransen. Selvfølgelig var det stas å få ros av sjefen for å ikke ha slurvet med å selge poser, samtidig som det nok førte til unødvendig mye frustrasjon.. blant annet over gamle folk som harbarka påsto at de bare trengte 1 pose, og som like etterpå sa at de nok måtte ha 2 til etter at de hadde betalt.

Interessant.

Det er tydeligvis gode penger å tjene på disse posene, og derfor prakker butikkene på oss så mange som mulig. Og vi betaler faktisk for å gå rundt som reklameplakater for butikkene!

Jeg tror jeg konsekvent skal begynne å be om for få poser, og så skal jeg be om å få en ekstra gratis når jeg "tilfeldigvis" finner ut at jeg har for få. Denne informasjonen skal jeg også spre rundt til så mange som mulig, slik at de også kan gjøres oppmerksomme på denne bandittaktige oppførselen hos butikkene.

Men da jeg var på Mega på Forus for ett par uker siden rant begeret mitt over. Jeg sto med handlekurva mi og hadde varene på båndet og ante fred og ingen fare da plutselig hu som sto bak meg i køa begynte å ha på sine varer (hvilket resulterte i at hennes varer havnet sammen med mine, og jeg var ikke halvferdig med å legge på båndet engang)

Da snudde jeg meg og sa krasst at undskyld men kan jeg få legge på varene mine først? Dumme brødet tok bare en sånn "neste kunde-pinne" oppå båndet og skubba varene sine 10 cm mot seg (og båndet gikk enda)

Hvorfor kunne du ikke bare legge pinnen der selv istedenfor å gjøre et stort nummer ut av det?

5761877[/snapback]

Fordi jeg holdt på å legge varene mine på båndet. Eller synes du kanskje jeg burde betalt for de varene jeg hadde rukket å få på båndet, for så å stille meg bakerst i køen igjen, siden hu bak meg tydeligvis var sprengt i hodet?

Det er jo normalt å vente til den foran i køen har lagt på varene sine før man legger på sine egne. Og nå er det ikke snakk om at jeg kun hadde en tyggis igjen i kurva mi. Jeg hadde mange varer som skulle på båndet.

EDIT: Du sier det er mange penger å tjene på posene for butikken. Vel. det er alternativt mange penger å tape dersom de gir de ut gratis. Tror du disse posene blir gitt gratis til butikken? Når de var gratis kunne folk være så griske at de tok mange poser mer enn de trengte for å bruke til søppel osv.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Før var posene gratis og man plukket de fra under båndet. Nå må man spørre etter pose og i tillegg betale i dyre dommer for poser. Hvis kassaopperatøren glemmer å spørre om jeg vil ha pose så spør jeg alltid om pose først etter at jeg har betalt. HAHAHA

Lenke til kommentar
Før var posene gratis og man plukket de fra under båndet. Nå må man spørre etter pose og i tillegg betale i dyre dommer for poser. Hvis kassaopperatøren glemmer å spørre om jeg vil ha pose så spør jeg alltid om pose først etter at jeg har betalt. HAHAHA

5762275[/snapback]

Hahaha, gratulerer du er gnien :!:

;)

Om dyre dommer for deg er 50 øre kan du vurdere å kjøpe en tøy-bag til å ha varene i, så kan du spare en hel formue iløpet av bare en helgehandel :D

Lenke til kommentar

Vel, butikken får allerede "betaling" fra reklamen på bæreposene (ikke direkte i kroner og ører da).

Dersom du hadde kjøpt deg en bil, hadde du godtatt å hatt navnet på bilbutikken skrevet med store bokstaver på siden av bilen?

Lenke til kommentar
Vel, butikken får allerede "betaling" fra reklamen på bæreposene (ikke direkte i kroner og ører da).

Dersom du hadde kjøpt deg en bil, hadde du godtatt å hatt navnet på bilbutikken skrevet med store bokstaver på siden av bilen?

5762329[/snapback]

Såklart, dersom dette hadde ført til at jeg fikk bilen mye billigere enn jeg hadde måttet betale for en uten :!:

Dette er også tilfelle med posene. Tro det eller ei, men under hele min periode som kassadame, og det med ett snitt på 2,85 poster per kunde , så gikk "posesalget" med underskudd. dvs, butikken tjener ingenting på posesalget.

Istedet for å øke prisen på matvarene tar butikken seg betalt for bæreposer. På den måten blir det valgfritt om du vil betale ekstra eller ikke. Det er ingen som nekter deg i å ha en bag, sekk eller medbragt pose å ha varene i.

Jeg hadde i en periode alltid med meg ryggsekk når jeg dro på butikken for å handle, siden jeg måtte sykle hjem. Selv om det var praktisk å slippe å henge de tynne posene på styret syntes jeg det var pinlig med den sekken. Folk ser jo på meg som en som ikke har råd til poser :cry:

Lenke til kommentar
Hehe, poser som koster penger + gamle gniene folk = krig  :!:

5756950[/snapback]

Jepp, var ei som skulle ha igjen 70 øre også! Det ble jo et problem til slutt. Jeg måtte fortelle henne minst 4 ganger at 10 øringer hadde gått ut på dato. Hun fikk 50 øre igjen etter mye om og men. :p

5757266[/snapback]

Jeg føler sterkt "hat" mot gamle ekle folk. Gamle snille folk er jeg svært glad i, og blir like ovverasket hver gang jeg finner en :!:

En gang på bussen til skolen, kom det en gammel dame. Jeg hadde 2 seter helt for meg selv, og reiste meg opp slik at hun kunne sette seg på det innerste setet, siden jeg viste at hun skulle av etter meg (hun tok ofte bussen.) Da jeg skulle sette meg ned igjen på det ledige setet ved siden av henne slo hun meg med stokken sin (!)

Gjett om jeg ble fortumla, og ikke minst sur. Jeg skulle ikke av før etter 1 mil...

Det er jo mange som blir sure om du prøver å hjelpe de også, for de "er da ikke så gamle".

Ungdommen nå til dags blir for meg byttet ut med "de eldre nå til dags" :!:

Bestemora mi er jeg glad i, men hu er ikke så gammel heller enda. :love:

5757289[/snapback]

Den stokken ville vært i to deler sekkundet etter..

Lenke til kommentar

5762396[/snapback]

Hehe :!:

Tror du ikke jeg brukte mange timer og netter på å tenke ut ting jeg burde ha sagt/gjort akkurat der og da. :!:

Men jeg er slik at jeg blir bare paff, og så klarer jeg ikke å gjøre noe der og da.

Det jeg egentlig burde gjort , var å ta tak i stokken, sette den i midtgangen og helt rolig sette meg ned igjen ved siden av dama og late som ingenting :p

Lenke til kommentar
"oj jeg har vist noen kronestykker, vent så skal jeg telle"

Den kjenner jeg så alt for godt. Fikk den nemlig denne helgen på jobben (hotel). Hadde 20 advokater som gjerne ville betale, sjekke ut og forlate (skulle ta ferger, fly etc) og tilfeldigvis sto der 2 gamle damer som skulle betale for kake og kaffe, 50 kr vær. Og hva bladde de frem, joda, kronestykker. 50 kr i smått, og alt skal sjekkes og telles før de leveres ut. 100 kr, alt nesten i smått, samt 20 advokater i rekka som var illsint nok fra før av. Akkurat da likte jeg ikke de gamle damene så forferdelig godt :)

5752731[/snapback]

Hvorfor er det slik at eldre mennesker alltid har så ufattelige mange enkroninger i forhold til yngre mennesker? :p

Greit at man går sakte osv... når man er eldre, men det som plager meg er at de stort sett skal gå midt på fortauet. Og gå litt fra side til side og dekker hele veien slik at man ikke kommer forbi. Også hører de jo ikke hvem man prater til. Så hvis man snakker med en ved siden av seg, så stopper de opp og snur seg for å få med seg samtalen. Og det verste er de som høyt sitter og snakker dritt om ungdommen, og tror de eier verden. Men blir dritsure og går når man åpner kjeften litt for å kommentere alle feilene ved eldre.

5756117[/snapback]

Ja, ta f.eks en gammel kjærring som tar samme bussen som meg om morgene. Det pleier å være henne og meg som tar bussen fra det stoppet. Hun skal absolutt ALLTID innpå bussen først. Gudene vet hvorfor. Jeg liker å sette meg litt lengre bak slik at jeg slipper at alle skal gå forbi meg når de går på bussen. Den gamle damen skal derimot alltid sitte midt i bussen. Hver dag har hun på seg verdens styggeste sekk, som hun bruker et år på å få av seg når hun har kommet på bussen. Da står hun der i midtgangen og blokkerer så jeg ikke kommer forbi.

5756730[/snapback]

Hva med å gå på bussen først? som hun kan stoppe deg.. :dontgetit::roll:

Lenke til kommentar

5762396[/snapback]

Tror du ikke jeg brukte mange timer og netter på å tenke ut ting jeg burde ha sagt/gjort akkurat der og da. :!:

Men jeg er slik at jeg blir bare paff, og så klarer jeg ikke å gjøre noe der og da.

Det jeg egentlig burde gjort , var å ta tak i stokken, sette den i midtgangen og helt rolig sette meg ned igjen ved siden av dama og late som ingenting :p

5762417[/snapback]

Ja det ville vært bedre:)

Stokken i to deler er mere hvordan jeg ville reagert, respekt skal tjenes det er ikke gratis.

hmmm jeg høres ut som en pøbel :tease:, men jeg gir bare folk det de fortjener.

Jeg hjelper ofte eldre med feks. å bære en pose eller to til bilen om jeg ser de har tungt for å bære osv.

Og jeg hjelper til med sannhetens ord om det skulle være nødvendig..

Ingen og jeg gjentar INGEN får dytte sin frustrasjon over på meg, SI I FRA!;p

edit: btw du minner meg litt om min beste venn, han ble også alltid paff i liknende omstendigheter og kom på mye bra å si forseint. Har "trent" ham litt til å snakke for seg(over 1-2 år) og det har fakstiskt hjulpet, han ble ofte tråkket på før.. litt bedre nå.

(staving)

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar

Når det er ei gammel dame som har bestemt seg for å gå først på bussen. så gjør hun det også. Det ville vel sett mildt sagt teit ut hvis man står og vrestler med ei dame på 80 for å komme først på bussen ;)

Jeg har selv blitt dyttet til siden av gamle damer som skal først på bussen, eller først i kø på butikken. Rett og slett dyttet. Jeg kunne dyttet tilbake, men det hadde ikke løst noe. Endte med et høyt: HELVETE DA!

Eldre folk er veldig opptatt av prisen i butikken. Står det for eksempel 5.90 for en vare og den blir slått inn som 6.50 eller lignende, så blir det ett helvete for den som sitter i kassa.

Og en ting til... Utrolig mange gamle som reagerer på prisene i butikken har en tendens til å kjefte på de som sitter bak kassa for dette! Ærlig talt, det er vel ikke de som sitter bak kassa som bestemmer prisene?

Noen som har fersket en gamling med en halv drueklase trøkt langt nedi halsen?

De er så forbanna glad i druer... Smake på druene før de kjøpes. Men 50 øre for en jævla pose har de ikke råd til!

Lenke til kommentar

5762396[/snapback]

5762417[/snapback]

Ja det ville vært bedre:)

Stokken i to deler er mere hvordan jeg ville reagert, respekt skal tjenes det er ikke gratis.

hmmm jeg høres ut som en pøbel :tease:, men jeg gir bare folk det de fortjener.

Jeg hjelper ofte eldre med feks. å bære en pose eller to til bilen om jeg ser de har tungt for å bære osv.

Og jeg hjelper til med sannhetens ord om det skulle være nødvendig..

Ingen og jeg gjentar INGEN får dytte sin frustrasjon over på meg, SI I FRA!;p

edit: btw du minner meg litt om min beste venn, han ble også alltid paff i liknende omstendigheter og kom på mye bra å si forseint. Har "trent" ham litt til å snakke for seg(over 1-2 år) og det har fakstiskt hjulpet, han ble ofte tråkket på før.. litt bedre nå.

5762445[/snapback]

Jeg har faktisk bedra meg masse i det siste jeg også. Var 16-17 da dette skjedde. Tidligere i vinter sto jeg sammen med en hel gjeng i kø utenfor ett utested i Stavanger, og plutselig etter en time var det ei bærte som hadde tryllet seg mellom meg og resten av gjengen min. Det var ikke tvil om at hu hadde sneket i køa, og siden det var typen min som skulle betale meg inn kunne jeg ikke gå inn før de heller. Hu fikk høre det ja :D

Med gamlinger (eller andre som oppfører seg dumt ) kan jeg bare se på de og flire. Jeg er vel svakest når jeg er alene, da blir jeg lita å redd. Om jeg har typen min med (som er kongen av å være frekk og sarkastisk mot de som fortjener det) da tør jeg opp mye lettere :!:

Lenke til kommentar
Når det er ei gammel dame som har bestemt seg for å gå først på bussen. så gjør hun det også. Det ville vel sett mildt sagt teit ut hvis man står og vrestler med ei dame på 80 for å komme først på bussen ;)

Jeg har selv blitt dyttet til siden av gamle damer som skal først på bussen, eller først i kø på butikken. Rett og slett dyttet. Jeg kunne dyttet tilbake, men det hadde ikke løst noe. Endte med et høyt: HELVETE DA!

Eldre folk er veldig opptatt av prisen i butikken. Står det for eksempel 5.90 for en vare og den blir slått inn som 6.50 eller lignende, så blir det ett helvete for den som sitter i kassa.

Og en ting til... Utrolig mange gamle som reagerer på prisene i butikken har en tendens til å kjefte på de som sitter bak kassa for dette! Ærlig talt, det er vel ikke de som sitter bak kassa som bestemmer prisene?

Noen som har fersket en gamling med en halv drueklase trøkt langt nedi halsen?

De er så forbanna glad i druer... Smake på druene før de kjøpes. Men 50 øre for en jævla pose har de ikke råd til!

5762511[/snapback]

Her i byen var det ei gammel dame som besvimte i kassakøa. Hu hadde en nedfryst kylling gjemt i hatten!! :!:

Jeg ble kjefta på hver dag pga at posene kostet penger. :cry: Når man sitter i kassa har man lett for å være den folk er sure/frekke mot dersom de har hatt en dårlig dag :roll:

Og du har rett, gamle damer dytter og breier seg. En gang jeg og mamma sto i kø på Mega var det ei gammel dame som nærmest gned seg inntill ryggen til mamma. Og om mamma bevegde seg fremover i køa, så fulgte dama etter. Det er som om de tror at dersom de dytter går det fortere framover... Jeg ble rett og slett kvalmen av hu dytte-dama, for jeg sto jo atmed mamma. Hosting og blikk hjalp ikke. Ikke fikk jeg meg til å si noe til dama heller, for da hadde jeg sikkert fått en salve tilbake om hvor uhøflig jeg var :p

Lenke til kommentar

Enig i at noen i den eldre garde ikke er helt stabile, men jeg minst like irritert på de aldersgruppen 14-19. En god del klarer ikke å utale ord som begynner med kj. Det blir f.eks sjøttkaker, sjedelig, sjino osv. Og hva er vitsen med å gå med saggebukser? Er det ikke meningen at undebuksa skal være under buksa?

sorry, dette ble off topic. bla bla bla, slå en smurf :)

Lenke til kommentar

De tror det er kult :!:

fur-a.jpg

For mange år siden var det in med pels. Jo større pels, jo mer penger hadde man. Og de damene som kanskje (?) gikk rundt å se hotte ut i pelsene sine for 50 år siden.. vel.. de har da ikke råd til å la pelsen ligge i skapet :roll: Dessuten tror de at de er de eneste som har mye penger i gata, for ingen andre har pels. Har også lenge hatt en mistanke om at gamle damer ikke er de beste til å følge med i moten :cool:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Farmor kan være litt sånn frempå med småpengene innimellom, men hun er ikke så ille. Hun følger heldigvis litt med på moten også, og går i spennende klær.

***redigert bort, da moderator har vært her***

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Jeg tror det er veldig forskjellig anng. gamle damer som ikke er blitt såå gamle enda. Jeg hadde da jeg jobbet i kiosk en gammel dame som kunde. Hu var helt utrolig, og helt spesiell i forhold til de på hennes alder. Hu kom alltid blid og fornøyd, og nesten spratt rundt i butikken. Alltid hyggelig. Slike mennesker er det lett å yte god service til :love:

Jeg lurer på hvor "det går galt". Når bestemmer de gamle seg for at det er nok å vaske håret ën gang i uka? Når begynner de å kun snakke om været? Når begynner de å synes at 50 øre for en bærepose er mye penger, og når begynner de å gå rundt med 150 kroner i småpenger? :ermm:

Jeg tror virkelig jeg må passe godt på bestemora mi så hu aldri blir slik... Farmor derimot er det ingen håp for lengre.

Da jeg jobba på butikk var det ei dame som påsto at hu var nesten blind. Av og til kom hu bort til meg i kassen og spurte "Frigdis??" , for det var det en av de eldre damene het. Hver gang var det samme remsa. Plukke penger av pungen hennes fordi hu ikke så noe osv. Helt greit det, men en gang oppdaget jeg noe fantastisk. Hu sto mange meter unna kassa, og plutselig ropte hu navnet til sidemann (som denne gang virkelig var frigdis) , så jommen hadde det ikke skjedd ett mirakel ;)

Det er vel egentlig mest synd på de som får slike riste-hender. Ikke klarer de å skrive, og ikke klarer de å plukke penger fra pungen :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...