theDurkan Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 "oj jeg har vist noen kronestykker, vent så skal jeg telle" Den kjenner jeg så alt for godt. Fikk den nemlig denne helgen på jobben (hotel). Hadde 20 advokater som gjerne ville betale, sjekke ut og forlate (skulle ta ferger, fly etc) og tilfeldigvis sto der 2 gamle damer som skulle betale for kake og kaffe, 50 kr vær. Og hva bladde de frem, joda, kronestykker. 50 kr i smått, og alt skal sjekkes og telles før de leveres ut. 100 kr, alt nesten i smått, samt 20 advokater i rekka som var illsint nok fra før av. Akkurat da likte jeg ikke de gamle damene så forferdelig godt 5752731[/snapback] Hvorfor er det slik at eldre mennesker alltid har så ufattelige mange enkroninger i forhold til yngre mennesker? Greit at man går sakte osv... når man er eldre, men det som plager meg er at de stort sett skal gå midt på fortauet. Og gå litt fra side til side og dekker hele veien slik at man ikke kommer forbi. Også hører de jo ikke hvem man prater til. Så hvis man snakker med en ved siden av seg, så stopper de opp og snur seg for å få med seg samtalen. Og det verste er de som høyt sitter og snakker dritt om ungdommen, og tror de eier verden. Men blir dritsure og går når man åpner kjeften litt for å kommentere alle feilene ved eldre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg gleder meg til dere blir gamle. Skal bli morsomt å høre f.eks. anal_fabet klage over disse unge viktigperene som tror de kan alt, vet alt, og som er hellig overbevist om at de skal bestemme hvilket tempo alt skal gå i. Endret 15. mars 2006 av Pricks Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg gleder meg til dere blir gamle. Skal bli morsomt å høre f.eks. anal_fabet klage over disse unge viktigperene som tror de kan alt, vet alt, og som er hellig overbevist om at de skal bestemme hvilket tempo alt skal gå i. 5756213[/snapback] Gleder jeg og meg til Og da skal de faen steike meg få de unge jyplingene som tror de kan alt. Eneste problemet er at jeg kommer til å leke og ha det gøy til jeg blir 80, når ikke beina klarer å bære meg lenger skal jeg bruke alle trygde pengene på å kjøre paris - dakar løpet ellerno. Synd å si det men jeg tror ikke jeg kommer til å bli som eldre idag er. Eneste som skal stoppe meg er om jeg får demens ellerno. Men da kan de bare bure meg inne og dulle med meg til jeg dør. Når ikke hjernen funker lenger skal jeg heller kaste inn håndkle. Det finnes mange kule eldre mensker i verden og for å være helt ærlig så er de fleste unge idag noen idioter som ikke fortjener lufta de puster engang. Så hvorfor er det så gale at jeg klager på de eldre som plager meg? Om folk føler seg støtt av at jeg sier slike ting må det nesten bety at det er noe sandt i det ellers ville ikke folk prøve å beskytte de som kanskje, kunne måtte om viss atte, bli støtt. Jeg drar kanskje alle over en kam, men jeg regner med at de fleste har opplevd slikt og skjønner at det er de enkelte som tråkker på tær jeg klager over og ikke eldre genereldt. Ps. så var det meste jeg irriterte meg over i første posten i denne tråden faktisk den kassa dama som ikke klarte å få ræva i gir og yte litt service. Som det å se dumt på meg når jeg ber henne dytte varene oppå rulle båndet så jeg kunne få tak i de uten å kravle over helle kassa. Og bare for å legge det til for de som ikke skjønte det var det meg jeg var mest irritert på siden jeg aldri lærer å holde meg unna siden det skjer hver gang i samme butikken. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 "oj jeg har vist noen kronestykker, vent så skal jeg telle" Den kjenner jeg så alt for godt. Fikk den nemlig denne helgen på jobben (hotel). Hadde 20 advokater som gjerne ville betale, sjekke ut og forlate (skulle ta ferger, fly etc) og tilfeldigvis sto der 2 gamle damer som skulle betale for kake og kaffe, 50 kr vær. Og hva bladde de frem, joda, kronestykker. 50 kr i smått, og alt skal sjekkes og telles før de leveres ut. 100 kr, alt nesten i smått, samt 20 advokater i rekka som var illsint nok fra før av. Akkurat da likte jeg ikke de gamle damene så forferdelig godt 5752731[/snapback] Hvorfor er det slik at eldre mennesker alltid har så ufattelige mange enkroninger i forhold til yngre mennesker? Greit at man går sakte osv... når man er eldre, men det som plager meg er at de stort sett skal gå midt på fortauet. Og gå litt fra side til side og dekker hele veien slik at man ikke kommer forbi. Også hører de jo ikke hvem man prater til. Så hvis man snakker med en ved siden av seg, så stopper de opp og snur seg for å få med seg samtalen. Og det verste er de som høyt sitter og snakker dritt om ungdommen, og tror de eier verden. Men blir dritsure og går når man åpner kjeften litt for å kommentere alle feilene ved eldre. 5756117[/snapback] Ja, ta f.eks en gammel kjærring som tar samme bussen som meg om morgene. Det pleier å være henne og meg som tar bussen fra det stoppet. Hun skal absolutt ALLTID innpå bussen først. Gudene vet hvorfor. Jeg liker å sette meg litt lengre bak slik at jeg slipper at alle skal gå forbi meg når de går på bussen. Den gamle damen skal derimot alltid sitte midt i bussen. Hver dag har hun på seg verdens styggeste sekk, som hun bruker et år på å få av seg når hun har kommet på bussen. Da står hun der i midtgangen og blokkerer så jeg ikke kommer forbi. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Gamle damer er noe for seg selv. Noen er utrolige hyggelige og skal "absolut" kjøpe twist til oss på jobben. Andre er bitre som fy. Hvis jeg slår inn en pose og de ikke trenger det, har det hent et par ganger at damen forlanger 70 øre i retur OG kvittering på dette. Litt kjedelig for meg som jobber på ICA og trenger nøkkel fra nøkkelansvarlig hver gang jeg må slå noe i retur... Pleier å være to gamle damer på morgenen som sitter ved inngangen og leker med håndukker og tuller hele tiden. Men det er bare moro å se på Synger og ler. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Gamle damer er noe for seg selv. Noen er utrolige hyggelige og skal "absolut" kjøpe twist til oss på jobben. Andre er bitre som fy. Hvis jeg slår inn en pose og de ikke trenger det, har det hent et par ganger at damen forlanger 70 øre i retur OG kvittering på dette. Litt kjedelig for meg som jobber på ICA og trenger nøkkel fra nøkkelansvarlig hver gang jeg må slå noe i retur... Pleier å være to gamle damer på morgenen som sitter ved inngangen og leker med håndukker og tuller hele tiden. Men det er bare moro å se på Synger og ler. 5756781[/snapback] Hehe, poser som koster penger + gamle gniene folk = krig :!: Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hehe, poser som koster penger + gamle gniene folk = krig :!: 5756950[/snapback] Jepp, var ei som skulle ha igjen 70 øre også! Det ble jo et problem til slutt. Jeg måtte fortelle henne minst 4 ganger at 10 øringer hadde gått ut på dato. Hun fikk 50 øre igjen etter mye om og men. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hehe, poser som koster penger + gamle gniene folk = krig :!: 5756950[/snapback] Jepp, var ei som skulle ha igjen 70 øre også! Det ble jo et problem til slutt. Jeg måtte fortelle henne minst 4 ganger at 10 øringer hadde gått ut på dato. Hun fikk 50 øre igjen etter mye om og men. 5757266[/snapback] Der jeg jobbet var det om og gjøre for oss som satt i kassa å selge mest poser. Hver uke fikk vi beskjed om hvem som "vant" konkurransen. Selvfølgelig var det stas å få ros av sjefen for å ikke ha slurvet med å selge poser, samtidig som det nok førte til unødvendig mye frustrasjon.. blant annet over gamle folk som harbarka påsto at de bare trengte 1 pose, og som like etterpå sa at de nok måtte ha 2 til etter at de hadde betalt. Jeg føler sterkt "hat" mot gamle ekle folk. Gamle snille folk er jeg svært glad i, og blir like ovverasket hver gang jeg finner en :!: En gang på bussen til skolen, kom det en gammel dame. Jeg hadde 2 seter helt for meg selv, og reiste meg opp slik at hun kunne sette seg på det innerste setet, siden jeg viste at hun skulle av etter meg (hun tok ofte bussen.) Da jeg skulle sette meg ned igjen på det ledige setet ved siden av henne slo hun meg med stokken sin (!) Gjett om jeg ble fortumla, og ikke minst sur. Jeg skulle ikke av før etter 1 mil... Det er jo mange som blir sure om du prøver å hjelpe de også, for de "er da ikke så gamle". Ungdommen nå til dags blir for meg byttet ut med "de eldre nå til dags" :!: Bestemora mi er jeg glad i, men hu er ikke så gammel heller enda. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fy faen, da hadde jeg fyrt på alle plugger. Sa du noe til henne? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg har større problemer med alle "kule" fjortisser som skal tøffe seg for gjengen. Kanskje ikke det største problemet på bygda, men i Oslo treffer man stadig på disse idiotene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fy faen, da hadde jeg fyrt på alle plugger. Sa du noe til henne? 5757415[/snapback] Skulle tatt fra henne stokken. Personlig synes jeg det er veldig sjarmerende med gamlinger som fnyser, sukker eller mumler mishagsytringer når man pga. naturlig hurtigere ganglag innhenter dem og går forbi. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fy faen, da hadde jeg fyrt på alle plugger. Sa du noe til henne? 5757415[/snapback] Jeg ble jo utrolig såret og lei meg først, helt paff! Ett stopp senere skjønte jeg at hu ville gi plassen min til venninna si som kom på der Jeg er ikke den som skjeller ut gamle folk.. heller ikke folk som er idiotiske.. eller.. det kommer an på graden av idiot. Om jeg blir skikkelig tent klarer jeg ikke å la være. Jeg er vel heller den som liker å stirre på folk i ren forundring over at det går an å være sånn Men da jeg var på Mega på Forus for ett par uker siden rant begeret mitt over. Jeg sto med handlekurva mi og hadde varene på båndet og ante fred og ingen fare da plutselig hu som sto bak meg i køa begynte å ha på sine varer (hvilket resulterte i at hennes varer havnet sammen med mine, og jeg var ikke halvferdig med å legge på båndet engang) Da snudde jeg meg og sa krasst at undskyld men kan jeg få legge på varene mine først? Dumme brødet tok bare en sånn "neste kunde-pinne" oppå båndet og skubba varene sine 10 cm mot seg (og båndet gikk enda) Slikt gjør meg utrolig sint. Det sier seg jo vanligvis selv at når personen foran deg med full kurv står å har varene sine på båndet, må du vente til vedkommende er ferdig før du kan legge dine varer på, eller? Denne dama var ikke gammel engang, så tenk hvor fæl hu blir som eldre skranglete dame :!: Da vil ikke jeg være i nærheten. En annen ting som er utrolig artig med å jobbe i butikk, er hvis det er lite med kø, og du skal bort i kasse 5 for å fylle røyk eller tømme bosset eller noe slikt. Så kommer det alltid ei gammel dame hoppende fordi hu tror jeg åpner kassa Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 En annen ting som er utrolig artig med å jobbe i butikk, er hvis det er lite med kø, og du skal bort i kasse 5 for å fylle røyk eller tømme bosset eller noe slikt. Så kommer det alltid ei gammel dame hoppende fordi hu tror jeg åpner kassa 5757734[/snapback] Det gjør jo jeg hele-tiden Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) En annen ting som er utrolig artig med å jobbe i butikk, er hvis det er lite med kø, og du skal bort i kasse 5 for å fylle røyk eller tømme bosset eller noe slikt. Så kommer det alltid ei gammel dame hoppende fordi hu tror jeg åpner kassa 5757734[/snapback] Det gjør jo jeg hele-tiden 5757764[/snapback] Hehehe, jeg tør som regel ikke. Siden jeg selv har jobbet i butikk (gjør ikke det nå lengre) Er jeg utrolig påpasselig med å gjøre alt "riktig" F.eks pakker jeg alltid ned varene mens typen betaler (eller omvendt) slik at båndet blir raskt tomt til nestemann. Jeg spør alltid om å få x antall poser. Om jeg får for mange poser lar jeg alltid de som jeg ikke har bruk for ligge igjen. Og jeg er aldri sur/frekk/grinete til de i kassa. Om noen beveger seg bak "kasse 5" kan det være lurt å se på vedkommende om h*n har tenkt å sette seg ned eller ikke. Som regel vil du få ett tegn/blikk som tilsier at kysten er klar. Jeg synes uansett det ser teit ut med folk som desperat løper bort til slike kasser :!: (det holder jo i masse å gå rolig bort) Endret 15. mars 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Slutt å klage, jeg jobber hos Adresseavisen. Tror dere jeg får mange klager fra den eldre garde hver eneste dag på jobb? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 :!: Slutt å klage, jeg jobber hos Adresseavisen. Tror dere jeg får mange klager fra den eldre garde hver eneste dag på jobb? 5757810[/snapback] :!: hehehe, hva klager de på da ? "Avisen min var krøllete" , eller kanskje den var litt våt. De har jo ikke så mye annet å ta seg til heller, enn å lete etter ting å klage på.. Slik som meg f.eks, som bor i en fremmed by og ikke kjenner så mange.. jeg tilbringer kveldene mine på forum, og aller mest spennende er det om man finner noe å diskutere skikkelig, der minst en er totalt uenig i dine synspunkter :!: Om gamlingene hadde gått rundt og sagt f.eks å du var snill og hyggelig unge dame, så hadde de bare fått ett vennlig smil tilbake (hvor er morroa i det liksom) Halvgamle damer snakker om været hele tiden. Å så fint vær, eller .. i morgen tror jeg det blir fint vær.. og om ikke så sier de: håper det blir fint vær i helga.... Hver gang de litt eldre begynner slik så ler jeg bare av de. Om man ikke har noe å snakke om kan man bare jobbe og holde kjeft istedet for å plage andre med unødvendig tørrprat Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Slutt å klage, jeg jobber hos Adresseavisen. Tror dere jeg får mange klager fra den eldre garde hver eneste dag på jobb? 5757810[/snapback] HEHEHE! :!: Har du prøvd å bare legge på og si at linjen ble brutt? Må hvertfall være veldig fristende noen ganger Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fy faen, da hadde jeg fyrt på alle plugger. Sa du noe til henne? 5757415[/snapback] Jeg ble jo utrolig såret og lei meg først, helt paff! Ett stopp senere skjønte jeg at hu ville gi plassen min til venninna si som kom på der Jeg er ikke den som skjeller ut gamle folk.. heller ikke folk som er idiotiske.. eller.. det kommer an på graden av idiot. Om jeg blir skikkelig tent klarer jeg ikke å la være. Jeg er vel heller den som liker å stirre på folk i ren forundring over at det går an å være sånn Men da jeg var på Mega på Forus for ett par uker siden rant begeret mitt over. Jeg sto med handlekurva mi og hadde varene på båndet og ante fred og ingen fare da plutselig hu som sto bak meg i køa begynte å ha på sine varer (hvilket resulterte i at hennes varer havnet sammen med mine, og jeg var ikke halvferdig med å legge på båndet engang) Da snudde jeg meg og sa krasst at undskyld men kan jeg få legge på varene mine først? Dumme brødet tok bare en sånn "neste kunde-pinne" oppå båndet og skubba varene sine 10 cm mot seg (og båndet gikk enda) Slikt gjør meg utrolig sint. Det sier seg jo vanligvis selv at når personen foran deg med full kurv står å har varene sine på båndet, må du vente til vedkommende er ferdig før du kan legge dine varer på, eller? Denne dama var ikke gammel engang, så tenk hvor fæl hu blir som eldre skranglete dame :!: Da vil ikke jeg være i nærheten. En annen ting som er utrolig artig med å jobbe i butikk, er hvis det er lite med kø, og du skal bort i kasse 5 for å fylle røyk eller tømme bosset eller noe slikt. Så kommer det alltid ei gammel dame hoppende fordi hu tror jeg åpner kassa 5757734[/snapback] Men ble du bare stående da? Det der hadde jeg aldri i livet funnet meg i. Tror jeg hadde blitt så forbannet at jeg hadde sagt henne et par sannhetens ord. Men så er jeg også veldig gretten på bussen pga det er så mange tullinger der. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Men ble du bare stående da? Det der hadde jeg aldri i livet funnet meg i. Tror jeg hadde blitt så forbannet at jeg hadde sagt henne et par sannhetens ord. Men så er jeg også veldig gretten på bussen pga det er så mange tullinger der. 5759721[/snapback] Jeg gikk fortumlet bak i bussen, så langt unna henne som overhodet mulig Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har et stort blokkompleks ved nærbutikken min, så når jeg er der ser ofte mye rart. Særlig siden en av disse blokkene er en trygdebolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå