Gå til innhold

Hater gamlinger og hater domus!

Anbefalte innlegg

Faen, idag er dagen der det meste irriterer meg. Mulig jeg har mansen, mendet er ikke første gang akkurat dette har irritert meg.

Er en dagligvare forretning her i staden der det er altid tusen gamlinger som handler. Hva faen gjør de der egentlig hele dagen, parrer seg ellerno? Det er nesten som å vasse i gjennom kloakk. Og når jeg først klare å krangle meg til kassa så tar det sikkert 10 minutter før den kjerringa har klart å scanne gjennom de 20 varene jeg hadde. Når hun først er ferdig klarte hun ikke å legge alle varene på båndet engang så de siste måtte jeg nesten klatre oppå den jævla kassa for å få tak i for hun hørte jo meg ikke når jeg ba henne dytte de litt nermere. Skru på det jævla høre apparatet kjerring! ARG! Det teiteste er at jeg bestemmer meg for å aldri gå tilbake der hver gang jeg har vert der og etter 3 sekunder har jeg glemt det og så er det på'n igjen.

Sry, måtte bare ventilere litt. Vedder på det er minst en slik dagligvare forretning alle steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig så synes jeg veldig synd på noen gamle folk, det må være fælt å bli treig, tunghørt, dårlig til beins, dement osv. Men så har du også de fæle menneskene som bare er vanskelige og rett og slett dumme. Man blir da vel ikke dummere jo eldre man blir? Hvorfor skal absolutt gamle mennesker betale 99kroner i kronestykker og femitøringer? Det er meg et mysterium hvordan de i heletatt får tak i all denne mynten. De har pengeboka fulle av lapper, men skal alltid betale alt i mynt. "Vent, jeg har kronerstykker i pungen min". Ja, for annet enn å vente kan vi strengt tatt ikke gjøre.

Nå har de også innført denne "geniale" ideen med automatisk myntmottaker. Måtte personen bak disse dø en langsom og smertefull død. Det tar nå 10 ganger lengre tid å betale med mynt fordi den bare takler en og en mynt, og som oftest ikke greier å lese alle uten at du må putte de på flere ganger. Når kundene i tillegg er 98år, dement, blind og illeluktende, så tar det 20 ganger så lang tid å betale med mynt.

Gamle folk burde hatt egne kasser.

Lenke til kommentar

Kanskje folk tenkte litt over hvordan det er for de gamle vis de tok seg tid til å se hvordan de har det. Det er ikke helt lett å være gammel, dårlige bein, dårlig syn, dårlig alt. Kanskje vi heller burde være litt mer behjelpelig som ungdom, og hjelpe litt mere til når vi så at det var behov for det.

Jobber på et hotel. Nå i lavsesongen har vi en del tilbud for de lokale som bor her. Der i blant vaffel buffet og kakebord vær lørdag. Utrolig hvor mange eldre personer som er inne her, og utrolig hvor hyggelig de er imot meg, som står i resepsjonen og betjener dem, når jeg er hyggelig mot dem.

Blir litt provsert av slike utblåsninger jeg. Om det er gamle damer i kassa eller gamle personer på gata, de fleste har et større behov for tid enn vi har.

Lenke til kommentar

Intoleranse.. det er nesten ikke verd å si mer :nei:

Er det å vente at det fins rasisme og hellige kriger når noen ikke tåler å vente 2 minutter uten å få mord i blikket?

Det eneste jeg leser ut av disse innleggene er noen sytende drittunger som enda ikke har tjent til livets opphold og som klager for den minste skitt!

Si meg, er det slik dere behandler deres egne beste/oldeforeldre..?

Lenke til kommentar

Var en tur her i Oslo for å kjøpe litt småting på Rema på dagtid.

Utrolig så mye merkelige folk som ferdes midt på dagen i forhold til ettermiddag og kveld :dontgetit:

Virker som det er nesten to forskjellige verden; de som jobber og de som ikke har jobb av en eller annen grunn.

Bl.a. virker det som dagtid shopperne har utrolig mye mer tid enn oss vanlig dødlige som stresser mellom stoppestedene.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet på postkontor, hvor det er 90% eldre folk som frekventerer. Det finnes mange hyggelige eldre folk, og jeg hjalp både de hyggelige og de mindre hyggelige med et smil. Uansett så er det langt i fra alle eldre mennesker det er synd på. Noen tror de eier verden, og de har trolig vært bitter fra den dagen de ble født. Nå er de altså nådd en alder av 80, og all bitterheten har samlet seg opp inni de skrukkete små kroppene deres. Der får da være grense for hvor tolerante man skal være. Privat er jeg hyggelig mot de som er hyggelige mot meg. Det være seg gamle eller unge, hvite eller sorte.

Lenke til kommentar
Var en tur her i Oslo for å kjøpe litt småting på Rema på dagtid.

Utrolig så mye merkelige folk som ferdes midt på dagen i forhold til ettermiddag og kveld :dontgetit:

Virker som det er nesten to forskjellige verden; de som jobber og de som ikke har jobb av en eller annen grunn.

Bl.a. virker det som dagtid shopperne har utrolig mye mer tid enn oss vanlig dødlige som stresser mellom stoppestedene.

5751468[/snapback]

Hm, eller kanskje noen jobber sent, som f.eks ved en bensin stasjon eller hotel, og handler når de har tid, dvs på dagtid. Vet jeg gjør det ofte, til tross for at jeg er i arbeid. Og synes ikke det er så mye mer rare folk på dagtid enn ettermiddags tid. Lista ligger vel stort sett normalt.

Jeg har jobbet på postkontor, hvor det er 90% eldre folk som frekventerer. Det finnes mange hyggelige eldre folk, og jeg hjalp både de hyggelige og de mindre hyggelige med et smil. Uansett så er det langt i fra alle eldre mennesker det er synd på. Noen tror de eier verden, og de har trolig vært bitter fra den dagen de ble født. Nå er de altså nådd en alder av 80, og all bitterheten har samlet seg opp inni de skrukkete små kroppene deres. Der får da være grense for hvor tolerante man skal være. Privat er jeg hyggelig mot de som er hyggelige mot meg. Det være seg gamle eller unge, hvite eller sorte.

5751592[/snapback]

Ja, enig i at det er råtne epler i kurven der som ved alle andre ting. Men det er likevel feil av folk å feie alle eplene i samme kurv bare fordi de er av samme slag. Går en grense. Men har nok truffet på både gamle og unge som er sur og tror de eier verden. Det er ikke bare eldre der, men også en del unge folk, deriblant de som tror de er rådeilig og eier alt og alle. De trenger et slag av virkeligheten rett i trynet.

Lenke til kommentar

Man kan jo begynne å lure på om alle disse dagshopperne jobber kveldstid. Jeg jobber i samme bygg som Oslo City og kan se ned på kjøpersenterdelen. Det er sinnsykt mange folk som er ute og shopper kl 11-12 om dagen. Kan begynne å lure på om de ikke jobber.

Lenke til kommentar

Jeg syns du har mange gode poenger Bear^ men i mine øyne er ikke en gammel person automatisk en gamling. Jeg vet om mange gamle som ler av at de er gamle og krokette og har mye selv ironi. De jeg er lei av er de som tar for stor plass og har bare merket meg at det er stort sett de som absolutt skal shoppe mellom 11 og 13. Har selv jobbet i resepsjon på hotell og i div. forretninger og må si at det er som oftest ekstremt mye kjekkere å håndtere eldre for de fleste kommer med et glis om kjeften og er overlykkelige om enn bare smiler litt tilbake og yter litt service. På den andre siden av spekteret har vi de grinette sure bitre eldre som jeg liker å kalle gamlinger. jeg skjønner godt at mensker egentlig ikke er bygd for å vare mer enn 40 år og at når enn begynner å komme over det så er det et helvette å bli gammel. Men ikke la det gå ut over resten av oss. jeg vil vi skal ta vare på de eldre osv. men når de tråkker på tær så har jeg like lite til overs for de som andre grinette sure mensker (og muslimer) i verden.

En gamling i ny og ne skader ikke men når de kommer i flokk får jeg nesten panikk. Bare må komme meg vekk for jeg vet det kommer til å bli et helvette.

Lenke til kommentar
Jeg syns du har mange gode poenger Bear^ men i mine øyne er ikke en gammel person automatisk en gamling. Jeg vet om mange gamle som ler av at de er gamle og krokette og har mye selv ironi. De jeg er lei av er de som tar for stor plass og har bare merket meg at det er stort sett de som absolutt skal shoppe mellom 11 og 13. Har selv jobbet i resepsjon på hotell og i div. forretninger og må si at det er som oftest ekstremt mye kjekkere å håndtere eldre for de fleste kommer med et glis om kjeften og er overlykkelige om enn bare smiler litt tilbake og yter litt service. På den andre siden av spekteret har vi de grinette sure bitre eldre som jeg liker å kalle gamlinger. jeg skjønner godt at mensker egentlig ikke er bygd for å vare mer enn 40 år og at når enn begynner å komme over det så er det et helvette å bli gammel. Men ikke la det gå ut over resten av oss. jeg vil vi skal ta vare på de eldre osv. men når de tråkker på tær så har jeg like lite til overs for de som andre grinette sure mensker (og muslimer) i verden.

En gamling i ny og ne skader ikke men når de kommer i flokk får jeg nesten panikk. Bare må komme meg vekk for jeg vet det kommer til å bli et helvette.

5751739[/snapback]

Hehe, skjønner deg godt, og er enig med deg, slike mennesker er utrolig kjipe å ha med å gjøre. Husker her i helga hadde jeg en flokk med gamle mennesker som skulle betale for kake og kaffe. De fleste var meget hyggelig, men 1 stk klarte å ødelegge alt ved å være utrolig vrang av seg. Utrolig, man har flere som er hyggelig, men husker spesielt den ene som var sur av seg.

Mange gamlinger har jeg baer lyst å stjele rulatoren fra, irriterer vette av meg når de drasser de rundt omrking og kjører i alt sammen, uten å beklage til personen de kjørte inn i men heller klager over hvor mye plass vi unge tar. De har jeg bare lyst å følge etter til de sitter seg ned, så demontere hjula av doningen deres.

Lenke til kommentar

Gamle folk er en helt egen rase. Og det er ikke bare de som er treige pga alderen. Det er de som "kan men ikke vil også"

Jeg har jobba i kassa på en stor matbutikk, og i løpet av ett år der så jeg utrolig mye som fikk meg til å mislike både den ene og den andre.

Såklart finnes det hyggelige gamlinger også, men jammen kan det virke som de mindre hyggelige er i overtall :!:

Gamle mennesker som putter varene sine i eldgamle illeluktende skitne tøyposer var min personlige favoritt. Og selvfølgelig den klassiske "oj jeg har vist noen kronestykker, vent så skal jeg telle"

En annen er jo den der de står å ser tomt ut i lufta mens jeg slår inn de 120 varene de har, og når jeg er ferdig kommer de på at de må ned å hente en vare til. Spesielt er den kjekk når det står 13 allerede grinete (pga lang ventetid) bak.

Noe spesiell var den gamle dama som kom tilbake med kalkunservelaten til 10,-. Hun hadde kjøpt feil og ville bytte den i en vanlig servelat. Å bytte matvarer er ikke påbudt, spesielt med hensyn til sikkerhet/hygiene/holdbarhet men hu sto på sitt. Kalkunsevelaten hadde ligget på benken over natta, så den ble selvsagt kastet.

Å jobbe på butikk er utrolig slitsomt mange ganger :!: De verste kundene er sure gamle treige mennesker, mens de med ustyrlige hylende, løpende småbarn er på en god andreplass (det gjelder de som ikke har kontroll på ungene sine og lar de gjøre som de vil.)

Når det er nevnt var det ei dame med en hylende unge i handlevogna. Hun syntes nok hylinga var litt plagsom, så hu trilla vogna med ungen i bort til kassa mi hvor jeg satt, og fortsatte så helgehandelen sin, mens ungen holdt meg med øredøvende selskap i 20 min. Hrmf

Lenke til kommentar
"oj jeg har vist noen kronestykker, vent så skal jeg telle"

Den kjenner jeg så alt for godt. Fikk den nemlig denne helgen på jobben (hotel). Hadde 20 advokater som gjerne ville betale, sjekke ut og forlate (skulle ta ferger, fly etc) og tilfeldigvis sto der 2 gamle damer som skulle betale for kake og kaffe, 50 kr vær. Og hva bladde de frem, joda, kronestykker. 50 kr i smått, og alt skal sjekkes og telles før de leveres ut. 100 kr, alt nesten i smått, samt 20 advokater i rekka som var illsint nok fra før av. Akkurat da likte jeg ikke de gamle damene så forferdelig godt :)

Lenke til kommentar
Det jeg blir oppgitt av, er folk som kjører rundt med rullator UTEN å trenge det. Det ser så urteit ut. Hva faen skal de med det? Selvfølgelig må de få lov til å bruke det dersom de absolutt vil, men det ser jo bare urteit ut.

5751836[/snapback]

De slipper vel å bære posene sine.
Lenke til kommentar

Gamle mennesker ja..det er noe merkelig med de og kjøpesentre. Men jeg tror mye av det skyldes at de er ensomme og ikke har noenting å finne på når de står opp kl 5 hver eneste dag. Ikke sikkert alle har familie som tar vare på de hver dag.

Jeg jobbet på Rema på et kjøpesenter en periode, og allerede før vi åpnet på morgenen sto det et lass pensjonister som kikka gjennom gitteret og ventet på åpning. Så rusler de rundt og kjøper en og en ting iløpet av dagen. Ganske trist egentlig. En pakke melk..en pakke pølse.

Også var det noen gærninger som frekventerte der også. En kar som alltid elsket å hoppe fram over kassa og trekke Domino-kortet sitt før vi rakk å spørre om han hadde. Og han lo like godt hver gang han greide å "lure" oss.

Også hadde vi hun dama som alltid ville ha ekstra plastposer for å bruke til søppelposer hjemme.

Det er gamle mennesker som faller inn i en rutine tror jeg.

Noe annet merkelig er gamlinger som stjeler en pakke pålegg, men kjøper en hel handlekurv andre varer. De gjør det ganske åpenlyst også, en gang så jeg en pakke pålegg i væska til ei søt gammel dame, i tillegg til en hel kurv med varer hun betalte for. Hva er poenget liksom?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Intoleranse.. det er nesten ikke verd å si mer  :nei:

Er det å vente at det fins rasisme og hellige kriger når noen ikke tåler å vente 2 minutter uten å få mord i blikket?

Det eneste jeg leser ut av disse innleggene er noen sytende drittunger som enda ikke har tjent til livets opphold og som klager for den minste skitt!

Si meg, er det slik dere behandler deres egne beste/oldeforeldre..?

5751383[/snapback]

Har ikke folk større problemer enn dette, bør de prise seg lykkelig.

Advice, Like Youth, Probably Wasted on the Young
Lenke til kommentar
Gamle mennesker ja..det er noe merkelig med de og kjøpesentre. Men jeg tror mye av det skyldes at de er ensomme og ikke har noenting å finne på når de står opp kl 5 hver eneste dag. Ikke sikkert alle har familie som tar vare på de hver dag.

Jeg jobbet på Rema på et kjøpesenter en periode, og allerede før vi åpnet på morgenen sto det et lass pensjonister som kikka gjennom gitteret og ventet på åpning.

5753796[/snapback]

Det er ikke bare gamlinger som er sånn. Stod så og si nesten alltid folk utenfor postkontordøren før kl 9. De banket også gjerne på døren fordi de så at vi var der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...