Gå til innhold

Billedkunst: Identifiser dette maleriet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På meg så det ut som noe selvhøytidelig møl.. Noe som skulle se ut som kunst, men som ikke nødvendigvis er det... Kitch er vel hva det heter.. Er ikke noen ekspert, men noe Van Gogh så det ikke direkte ut som... Kanskje første bildet han malte da han var 4 år.. :roll:

Lenke til kommentar

Samme fargene og impresjonistiske stilen som Van Gogh iallefall...spør på hotellet du.

Heller mer mot impresjonisme enn kitsch, spør du meg.

Hvis man sjekker opp mot enkelte av Van Gogh sine bilder, ser man tydelige likhter.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
hva med å spørre i resepsjonen? :)

5752555[/snapback]

Tja.. tenkte ikke på det, og er der ikke nå lenger. Det er vel heller ikke akkurat min stil å gjøre det på. De jentungene som står der hadde sikkert ikke hatt peiling, og så hadde det vel bare blitt tull og vas utav det..

Liker bedre å gjøre det på denne måten :wee:

Lenke til kommentar

Er enig i en ting, det er nok en eller annen nedelandsk maler... Kanskje en elev av Gogh, om han hadde noen..

Har gått igjennom alle bildene til Gogh, Cézanne og Gauguin, vel og merke de som finnes på nett.. Ingen av de.. Van Gogh skjønte jeg...

Kommer ikke på noen andre, særlig ikke i den stilen... Så heller fortsatt mot noe selvhøytidelig møl... :p

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er enig i en ting, det er nok en eller annen nedelandsk maler... Kanskje en elev av Gogh, om han hadde noen..

Har gått igjennom alle bildene til Gogh, Cézanne og Gauguin, vel og merke de som finnes på nett..  Ingen av de..  Van Gogh skjønte jeg... 

Kommer ikke på noen andre, særlig ikke i den stilen...  Så heller fortsatt mot noe selvhøytidelig møl...  :p

5752607[/snapback]

Det var nok Van Gogh jo

Street in Saintes-Mari

f_0420.jpg

Lenke til kommentar
Flott at du fant det ut, da.

Jeg fikk aldri noe svar ifra læreren min :no:

Så jeg sov ikke i alle timene med kunsthistorie allikevel, siden jeg forsåvidt hadde rett :p

5947452[/snapback]

Han hadde jo veldig mange bilder og da, ganske utrolig hvordan noen av disse kunstnerne kunne male så mange bilder

Har bestemt meg å kjøpe en kopi av bildet, og lurte på om noen har tips hvor det er best å bestille sånne, og om det er å anbefale å bestille dem innrammet eller ikke?

De har det altså her: Art.com

og her: Allposter.com

Spørs vel om det svarer seg å bestille dem ferdig innrammet fra utlandet?

Kan det være noen norske nettsteder som har disse bildene?

Lenke til kommentar

Er imponert at noen fant ut av det til slutt. Det må sies til mitt forsvar at det er stor forskjell på "bildet som er tatt av bildet" og det som er i vggallery..

Trudde du hadde gitt opp søken etter sannheten om bildet, ventet lenge i spenning.. Selv om "Originalen" er en del bedre en din kopi så må jeg fortsatt si at det en av Van Gogh`s "enklere bilder..

Lenke til kommentar

Det reflekterer ikke minst en viss gubbe..hehe :roll:

For å være presis var det en amerikansk kvinne på et forum som bestemt mente det var Van Gogh. Hun gav meg linken til denne oversikten over alle bildene her:

Van Gogh galleri

og dermed kunne jeg bla meg fram til det. Jo, det er kanskje enklere enn mange Van Gogh bilder, men det falt hvertfall skikkelig i smak hos meg. Tok meg i å sitte å glane på det bildet stadig vekk.. Men han var jo en stor kunstner forstår jeg da, så det er sikkert mange gode bilder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...