Takkie Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 I dag fikk jeg de nye delene mine til data'n.. Satt de inn, og gjorde det som sto i bruksanvisningen. Skrur på data'n. Og etter bruksannviningen så står det at jeg skal inn i RAID utility som kommer opp på skjermen ved oppstart.. "Press <Ctrl+S> or F4 to enter RAID utility" Men når jeg trykker på det så kommer: "No device detected, utility disabled! Press any key yo continue" Okay? tenker jeg og trykker på en tast.. Da kom det sånn som kommer hvis data'n blir skudd av feil.. Den dære start window i: sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, start på vanlig måte osv.. Jeg starter jo på vanelig måte.. MEN da bare restarter den igjen.. Og kommer ingen vei.. Dette er oppgraderinga: -Sapphire Pure Innovation, Socket-939, ATI RX480+SB450, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 - AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte - XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz Håper noen vet løsningen.. Takker for svar Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du nevner ikke at du har innstallert noe operativ system. Har du bare koplet til en harddisk med Windows fra en anne configurasjon/PC? Lenke til kommentar
TuppY Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 har lært såpass at den raid greiern ikke funker men du må sikkert installere raid drivern da. vis du har OS på en sata disk. men hadde installert OS på nytt som at den configureres med dine nye komponenter. Lenke til kommentar
Tjombo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har du innstallert windows på nytt? Hvis ikke så er ikke windows spesielt fornøyd med at du har byttet hovedkort, prosessor og skjermkort. Mulig du klarer å starte i sikkermodus, for så å avvinstalere det gamle hovedkortet og skjermkortet, men jeg tror nok du må innstalere windows på nytt. Lenke til kommentar
Takkie Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Ahh.. Okay. Prøver å installere windows på nytt jeg da Håper det funker da.. Kommer med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Takkie Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Dæven, nå funker den igjen MEN fortsatt et lite problem.. Kommer fortsatt: "Press <Ctrl+S> or F4 to enter RAID utility" Og: "No device detected, utility disabled! Press any key yo continue" Ved oppstart.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Prøvd å skru det på i BIOS? Det står jo "utility DISABLED"...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå