petterg Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 En ting som irriterer meg er at en rekke ting må gjøres manuellt når brukere opprettes i domene. Er det noen måte å automatisere dette på? (Bruker w2k3 standard server med active directory.) Det som må gjøres for hver nye bruker nå: Opprette brukeren Gi brukeren et kryptisk passord, og klare å skrive akkurat samme passordet på en lapp han får utdelt. Lage mappen for brukerens hjemmeområde Gi mappen riktig rettigheter Dele mappen Endre egenskaper for brukeren - sette hjemmeområde, legge brukeren i riktig brukergrupper Logge på brukerens PC med hans brukernavn og passord. Mappe opp felles filområder Sette default printer Jeg ønsker da å gjøre dette litt raskere, og redusere faren for at jeg selv glemmer bort noe. Forbedringspotensial: Generere et tilfeldig passord, og gjøre dette mulig å printe ut. Automatisk opprettelse av hjemmeområde, sette rettigheter og deling av dette, og sette det i brukeregenskaper. Ha en default profil som mapper fellesområde basert på hvilken brukergruppe brukeren er i. Sette default printer basert på hvilken brukergruppe brukeren er i. Noen som har noen triks for dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå