Gvarde Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Kan man koble til totalt 8 IDE enheter på dette hovedkortet? Har sett på bilder av kortet, ser jo ut som det bare er 1 "ekstra" plass til flatkabel. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har man en RAID-kontroller på hovedkortet kan man tilkoble opp til åtte såkalte IDE-enheter. IDE 1 = 2 enheter IDE 2 = 2 enheter IDE 3 = 2 enheter (disker only) IDE 4 = 2 enheter (disker only) Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Men da må man jo putte 4 disker på en IDE-kabel i dette tilfellet med kun en ekstra port. D kan jo ikke gå bra :smile: (Da mener jeg kun paralell) Lenke til kommentar
Gvarde Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Kontrolleren på kortet er SerialATA Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 D vil se at man kan ha 6 ide enheter på hovedkortet. (paralellt) Kun hdd på den som er extra. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 16:27, skrev Spinner109:Men da må man jo putte 4 disker på en IDE-kabel i dette tilfellet med kun en ekstra port. D kan jo ikke gå bra :smile:(Da mener jeg kun paralell) Når vi snakker om RAID, snakker vi jo om 4 IDE-kanaler. Dvs. 2 enheter per kanal = 8 enheter. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Promise kontrolleren som er på A7V8X er en S-ATA (seriell ata) kontroller. Asus har moddet den slik at det er et ide uttak på hovedkortet. MEN du kan kun ha en ide disk på den ide'n da promise kontrolleren egentlig er en s-ata som støtter en disk pr kanal. Det vil si du kan ha en ide disk og to s-ata disker på raid kontrolleren. Synd at Asus ikke har lagt ved en s-ata til ide konverter slik at man kan bruke den før det kommer s-ata disker på markedet! Lenke til kommentar
Gvarde Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Så det betyr at jeg MAKS kan koble til 5 Harddisker? Altså 4 på de vanlige kontaktene, og bare 1 på den ekstra?? eller mente du at den ekstra er en kanal, slik at det er plass til 2 på den?(totalt 6 ) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Snakker du til meg? I såfall, har jeg sagt at du bare kan koble til 5? Du kan koble til så mange du vil, men maks 8 enheter. (4 kanaler/2per=8) Lenke til kommentar
Gvarde Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 22:27, skrev LasseAndreK:Snakker du til meg? I såfall, har jeg sagt at du bare kan koble til 5? Du kan koble til så mange du vil, men maks 8 enheter. (4 kanaler/2per=8) Snakket til fooker, men du tar feil vettu, for det er bare 3 kanaler på mitt hovedkort (a7v8x), kan koble til 4 ide enheter på de 2 vanlige. Det som er spørsmålet er om jeg kan koble til 2 ide enheter på SerialATA kontrolleren. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Nei. Den kan bare ha en ide disk i master-mode på denne (pri_raid1). Altså... det er muligheter her: 1. koble en paralell ata til pri_raid1 og 1 SATA disk til enten pri_sata eller sec_sata. 2. Koble en SATA disk til hver av sata-conectorene. Det er nevnt en 3. mulighet, men tar ikke med den nå. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå