Gå til innhold

Stardock om piratkopiering (Galactic Civ 2)

Anbefalte innlegg

I en artikkel på GameSpot, der det fortelles om at StarForce bæsja på leggen ved å poste en link til hvor man kunne laste ned Galactic Civilizations II på sitt eget forum, kommenterer Brad Wardell fra Stardock Systems om hvorfor de ikke har kopi-beskyttelse på den siste lanseringen sin.

Galactic Civilizations II har for øvrig hatt kjempesalg, og er nummer 1 på EBGames.com i forrige uke.

http://www.gamespot.com/news/6145864.html

What other publishers do to protect their intellectual property is up to them. I simply don't [think] CD-based protection is particularly effective. Any copy protection system, in my opinion, should be focused on trying to increase sales--not stop piracy. The two aren't the same. Most people who pirate a software product would never have purchased it. It's pointless to waste time on those people. The people to focus on are the ones who might have bought your product or service but chose not to because it was easier to pirate it.

En god del poenger og meninger som kommer fram både i sitatet mitt og resten intervjuet som jeg er helt enig i. Bra at det kommer fra de bak spillene for en gangs skyld...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh, ok.

Min feil.

Beklager for det :blush:

Får vel si noe om saken også.

Vil si det er veldig smart av de å se slik på saken.

"Any copy protection system, in my opinion, should be focused on trying to increase sales--not stop piracy."

Han har delvis rett i det at de som laster ned spill, spiller de skjeldent.

MEN, det er de som laster ned for å teste, før de kjøper. Eller noen laster ned, og spiller det mens de venter på at sin egen kopi skal komme i posten om *insert nr.* dager.

Du kan jo f.eks. lese Oblivion tråder rundt om på forskjellige forum.

MANGE folk sier "Jeg har forhåndsbestilt, men siden spillet kommer så og så mange dager tidligere i USA, så laster jeg ned den, så jeg får starte å spille tidlig."

Men det jeg også liker med StarDock, er at de ikke har noen spesiell beskyttelse, for da kan folk ta backup av SIN EGEN, KJØPTE plate.

StarForce er, og vil alltid være det største viruset i mine øyne.

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe et StarForce spill, men bare leve av nedlastinger der jeg kan deaktivere viruset.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...