knut Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (Cebit, Hardware.no): Servere utvikles i et rivende tempo. På Cebit fant vi blant annet en 4-sokket server med en svært så uvanlig funksjon. Les mer Lenke til kommentar
ryback Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg leste reportasjen. I ingressen stod det noe om en uvanlig funksjon. Jeg fant ingenting om dette i reportasjonen. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg leste reportasjen. I ingressen stod det noe om en uvanlig funksjon. Jeg fant ingenting om dette i reportasjonen. 5757104[/snapback] Er ikke mange fire-veis servere med SLI-støtte Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Men hva skal du med SLI på en server!? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Ingenting som tilsier at man trenger SLI på en server. Det er bare en uvanlig funksjon, og derfor må det visst kommenteres. Det gir vel bare økt 3D-ytelse? Endret 16. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
ryback Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hvis det er støtten for SLI det refereres til så ville jeg personlig heller brukt ordene "i denne sammenheng, unyttig funksjon", fremfor "uvanlig funksjon". SLI på en server er vel like nyttig som lavseriegir på en sportsbil, men det er bare flisespikkeri. Nå er det nå en gang slik at SLI funksjonen allerede ligger i brikkesettet så det er jo ingen grunn til å disable funksjonen. Markedsføringsavdelingen er sikkert fornøyd med det Min opprinnelige kommentar la jeg inn fordi jeg ikke så på SLI som en uvanlig funksjon og derfor var redd jeg hadde gått glipp av noe da jeg leste gjennom reportasjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det er ikke bare grafikkort som kan puttes i PCI-express porter. SLI kan jo åpne for f.eks nye diskkontrollere i PCI-express formatet. Lenke til kommentar
Fryktlaus Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg leste reportasjen. I ingressen stod det noe om en uvanlig funksjon. Jeg fant ingenting om dette i reportasjonen. 5757104[/snapback] Er ikke mange fire-veis servere med SLI-støtte 5757687[/snapback] Men d vil dei trenge når Microsoft kjøme me ny serverversjon. Bare sjå på Windows Vista.Den vil sluke GPU-krafta fra grafikkorta. Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Når jeg ser på det øverste bildet er det noe som forundrer meg. Når ble det føtter på sida av 4U kabinetter. Det ser mer ut som ett tower kabinett som er lagt på sida. Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Når jeg ser på det øverste bildet er det noe som forundrer meg. Når ble det føtter på sida av 4U kabinetter. Det ser mer ut som ett tower kabinett som er lagt på sida. 5762502[/snapback] Det er svært mange 4U servere som enten brukes som tower eller rack, som oftest kan de brukes til begge deler, med en enkel montering for rackskinner eller føtter. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det er ikke bare grafikkort som kan puttes i PCI-express porter. SLI kan jo åpne for f.eks nye diskkontrollere i PCI-express formatet. 5761943[/snapback] Jeg er klar over at det finnes annet enn grafikkort for pci-e, men jeg kan ikke skjønne hva en diskkontroller skal med SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå