Joachricar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg fikk lyst til å installere linux på gamlepc'en siden den ikke er i bruk til noe spesielt. Etter å ha snakkey med en annen fyr sa han at skolelinux va helt greit og at det ikke krevde så mye av pcen. Men jeg fikk ikke opp noe fint bilde etter jeg installerte det. bare kommandolinje som jeg ikke har peilig på. Noen som vet hva eller om jeg har gjort noe galt? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kansje du ikke har installert gnome da... Eller kansje det må startes manuelt. Men du, Drit i skolelinux hjemme... Prøv Ubuntu! Det er genialt. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er gnome? Forretsen så har jeg debian ogå men har hørt at det ikke er noe sånt "fint" bilde(grafisk et eller annet?) Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Når jeg installerer programmet og skal sette opp sånne "stasjoner" med en hovedklient(?) som jeg er nødt til å ha, også for å få det grafiske må jeg ha en tynnklient eller arbeidsstasjon i tillegg.. Hvordan kan jeg innstallere begge to? Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Denne burde vel vært i Linux forumet Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Prøv å skrive startx på kommandolinja Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Har prøvd alle de derre kommandoene der Ingen av de funket... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Flyttes fra linux-programmering til linux generelt. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hvis du ikke har tidligere erfaring med linux vil jeg foreslå at du heller prøver ubuntu, det er mye lettere å forstå og er veldig nybegynnervenlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå