Marzo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har bestemt meg for å sette sammen en 12" Notebook hos komplett.no og trenger tips til innmaten og tilbehør. AMD Turon 64 2.0GHz Crucial DDR PC2700 CL2,5 512 Crucial DDR PC2700 CL2,5 512 Samsung Spinpoint M60 120GB 5400rpm Batteri 8-cells 4400mAh MSI Combo wlan+bluetooth Bygger den med intg. bluetooth og vil ha en bluetooth mus. Fant to på komplett, den ene EPoX BT-MS02Bble omtalt som for simpel. Den andre Trust MI-5300m ble for liten. Ville helst kun kjøpt mus, uten usb adapter. Jeg kunne også tenkt meg noen eksterne høytalere som ga litt bedre lyd, til film osv. Har sett på Logitech V20 2.0 som virker veldig praktiske siden disse får strøm via usb. Noen som har noe å utsette på disse? * All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912asdf Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Her har du vurderingene mine etter mye fram og tilbake tenking (skal nemlig bestille dette selv, etter denne posten!) AMD Turion 64 2.0GHz - Jeg hadde tenkt å booste opp til 2.2 ghz, men da booster jeg også opp prisen... Så jeg tok en kompromiss og gikk for 2.0 ghz. Hvis du ikke driver med supertunge applikasjoner merker du nok liten forskjell til vanlig bruk. Kingston ValueR SODIMM DDR 2700 1024mb - Tenkte jeg skulle velge én ram brikke, så har jeg en slot ledig for fremtidige oppgraderinger. Kanskje noe du også burde vurdere? Så slipper du å "kaste" den ene brikka om du skulle trenge en liten oppgradering senere. Om det er Crucial (litt dyrere) eller Kingston spiller forsåvidt ingen rolle for meg, tror ikke jeg merker forskjell til dagligdags bruk allikevel, så jeg lot min fornuftige selv bestemme og valgte den billige. Hvis du velger Crucial 1024 brikke koster det deg ca 200kr mer enn 2stk Crucial 512. Men til gjengjeld har du en slot ledig, og slipper å "kaste" den ene når/hvis du skal oppgradere. Hvis du er sikker på å ikke oppgradere er det bare å kjøre på. Elllller du kan velge Kingston og få det billigere Samsung Spinpoint M60 80GB 5400rpm - Valgte 80gb siden jeg har en 300gb ekstern harddisk. Forskjellen mellom Toshiba sin og Samsung sin vet jeg ærlig talt ikke. Derfor jeg så posten din forresten, siden jeg lette etter sammenligning mellom de to. Batteri 8-cells 4400mAh - Selger seg selv. MSI Combo wlan+bluetooth - Den og. Engelsk XP Pro OEM - Prisforskjellen på OEM og Retail er vanvittig! Dicota PerfectSkin 13" - Vil ikke ha sånn super stor og stygg veske. Fin og enkel! Når det gjelder bluetooth mus så er jeg på utkikk etter det samme, men utvalget på Komplett synes jeg ikke var så imponerende. Vurderte også de du listet opp. Hvis jeg måtte velge en av dem ville jeg valgt Epox sin, etter å ha sammenlignet kommentarene på komplett. Jeg endte opp med Microsoft Notebook Optical Mouse 3000 (med ledning. Slipper batteri!). Når det gjelder høyttalerne så synes jeg du kan gå for dem. Av de få "reisehøyttalerne" virket det som om den er den beste. Creative sin virker grei den og, men den tar batterier, og jeg ser ingen info om USB. Vet ikke om noe av dette hjalp deg noe særlig, men der har du iallefall mine synspunkter. Hilsen en som lot fornuften og lommeboka si bestemme idag. s270en bestilt 13:16! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Takk for svar.. Valget av prosessor lot jeg også lommeboken bestemme... Og kjekt med et rundt tall 2.0Ghz Minnevalget sliter jeg enda med (ellers hadde jeg bestillt allerede) Vil det ha noe å si på ytelsen om man kun benytter en slot? Håper også noen kan komme med kommentarer på valg av produsent for minnebrikkene. Hva som gjør at Crucial koster mer? Bedre ytelse? Harddisken er noe jeg ville unne meg litt ekstra med, og syntes 120gb ble det høyeste som fornuften tillot. (2100+ for 160gb, og 800+ for 120gb) Har også en 300gb usb disk men får aldri nok plass Dessuten vil ikke denne bli en trofast følgesvenn sammen med maskinen. Jeg også bestemmer meg for å bruke kabelmus til å begynne med (har noen liggende å slenge her hjemme) så får vi se hva som kommer i fremtiden. Hvordan er høytalerene som følger med maskinen? (Hvis det er det da?) Er de helt udugelige til å feks se en film med? Marzo Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Går jeg glipp av noe mer ved å kjøpe uten OS utenom os, norton antivirus og softthink? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912asdf Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Går jeg glipp av noe mer ved å kjøpe uten OS utenom os, norton antivirus og softthink? 5751517[/snapback] Tror egentlig ikke det! Så go for it Mitt inntrykk av høyttalere på laptop, er at de fleste er helt greie til film og musikk, men at det er headset som er å anbefale. Har brukt Koss Porta Pro til film på laptop før og det er ikke noe å klage på! Skjermen til denne laptopen har derimot fått kjempegode tilbakemeldinger! Bra til film med andre ord Når det gjelder minne så har jeg egentlig ikke stor nok peiling til å si noe konkret om 1 brikke vs. 2 brikker. Har derimot fått med meg at det er snakk om marginale forskjeller - at en vanlig tulling som meg ikke vil merke noe forskjell. Merkevis har jeg erfart har varierende stabilitet (hadde litt dårlig erfaring med TwinMos på en stasjonær), men Kingston har jo et generelt godt rykte på seg, og jeg har vært borti det før uten noen problemer, så ser ingen grunn til å velge det selv om det er billigere 1gb brikkene du kan velge mellom har iallefall like tall i specs (selvom Kingston brikkene er ValueR) og som sagt, lite merkbar forskjell til vanlig/semi-tungt bruk. Spar litt penger og bruk det på gode høyttalere/headset! Lykke til med valget ditt Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Bestillte min i går kveld. Ble en minnebrikke på 1024, og ekstra høytalere. Ordren min er fremdeles åpen og fant ut at de ikke har 8-cells batteri på lager. Det står at de venter inn 18 stk 16.03, altså i morgen Hvordan går det med din ordre? Fant flere poster om maskinen her på forumet og leser at de har hatt leverings problemer med batteriet tidligere. En skrev at de skulle få inn ny forsyning 1 mars. Mange valgte å avbestille pga dette (var midten av februar) Betyr dette at de har solgt unna hele leveringen fra 1 mars, eller er det fremdeles ikke blitt levert noen batterier hos komplett? Venter å ser hva som blir lagerstatus hos komplett i løpet av morgen dagen. Kan nesten ikke vente med å få maskinen etter hva jeg har lest rundt på forumet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912asdf Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Min ordre er også åpen... Han jeg snakket med på telefon (han som høres uengasjert ut) sa at det ville ta noen dager før de bygget den ferdig. Og at jeg kunne forvente å hente den hos Posten etter litt over ei uke. Så jeg forventer da det Jeg kan heller ikke vente til jeg får den etter å ha lest hva andre har sagt om den på forumet! Vi kan danne S270 klubb da! Eller nei, jeg skulle mekke den om til en IBM Thinkpad jeg. Sorry mann! Ellers ser jeg ingen grunn til å fortsette denne tråden siden det er bare vi to som bruker den. Foreslår at vi tar det over PM hvis det skulle være noe. Så slipper mestermoderator å ergre seg Du kan svare meg på hemmelig privat beskjed om det ble Crucial eller Kingston da! Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 For min del må dere gjerne fortsette korrespondansen i det fri. Vi er nok flere som lyster etter en 270, og selv om vi ikke alltid har like mye på hjertet kan informasjon fra de som allerede eier maskinen være givende lesning. Vi har jo en 20+ siders tråd om 270 her, ser ikke noen grunn til at dere ikke kan fortsette gildet der. Keep on truckin' J. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912asdf Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Oppdatering av ordre: Siden ordren har vært åpen i i noen dager nå så bestemte jeg meg for å ringe Komplett for å få en ca. dato for levering. De hadde alt av det jeg konfigurerte utenom batteriet. Siden jeg da betalte med VISA var det umulig å få slettet batteriet fra ordren og heller bare få laptopen. Det gikk heller ikke an å dele opp forsendelsen slik at jeg skulle få batteriet senere! Jeg måtte kansellere hele greia, og opprette to nye ordrer. En for laptop og en for batteri. Beklageligvis så datt jeg bakerst i ventekøen... for begge tinga. Ikke nok med det, 2.0 ghz koster nå 700 å oppgradere mot 400 for noen dager siden. Resultat? Dyrere laptop, mer porto og enda lengre venting. Jackpot! Tips til de som skal bestille S270/S260: Ikke betal med VISA hvis dere ønsker friheten til å endre ordre hvis noe skulle skje (gjør dere det må dere vente ca 48 timer for å få tilbake pengene på konto). Bestill ekstra batteri ved siden av. Forventet lagerstatus for batteriet er nå skjøvet fram til 25.03.06. + Idag greide drivakselen på bilen å ryke mens jeg var på E6. Måtte dytte bilen inn til en bensinstasjon. Like før jeg mista kontroll og døde. For en dritt dag. Møkk. Helvete heller. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Tok du ikke opp det med komplett? De burde vertfall gitt deg prisen du skulle betalt for maskinen når du først bestillte den. Det ville jeg vertfall forlangt. Jeg har ikke betalt med visa, men valgte post oppkrav. For å ha litt kontroll på når pengene ble trukket fra kontoen, siden jeg så for meg den lagerstatusen ikke var helt til å stole på. Kan jeg dermed endre på min bestilling og få fjerna batteriet? Eller må jeg kansellere bestillingen min og sette i sammen nytt til en høyere pris? Så ikke noe som tydet på dette inne på sidene til komplett. Kun en kanseller ordre knapp. Må forhøre meg om de som bestillte batteriet i midten av februar har fått sine batterier. Eller om det er den samme ordren som blir utsatt. Vil dermed se etter en annen plass og handle batteriet, gjerne over disk eller annen webshop. Noen som vet om de har batteriet på lager hos noen butikker? Evt ta meg en tur til datakjeden her i stavanger og spør om de kan skaffe meg. Pleier ikke være noe særlig dyrere enn hos komplett.. Vertfall ikke med tanke på frakten. Syns komplett burde yte oss den servicen og la oss bytte vekk batteriet når de ikke klarer skaffe dette innen rimelig tid. Sikkert ikke noe som komplett kan noe for men gir oss kunder en litt dårlig dag som du selv beskriver Ringer komplett i morgen å hører med endringen siden jeg ikke har betalt med visa. God Natt Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg konfigurerte maskinen min nå kom komplett og fikk samme total kostnad. Dermed har jeg betalt +700 for prosessoren. Totalt koster den 12 966,- i min ordre. Hva ble din? God Natt nok en gang Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg tar en hat-trick! Har nå avbestilt min første ordre hos komplett og bestillt to nye med egen for batteriet. Gjor dette i lunchen i går og maskinen ble plukket i dag. Satser på de setter den i sammen i løpet av morgen dagen og sender den til onsdagen. Ser frem til en helg med ny laptop.. (kommer godt med siden svigermor kommer for helga ) Hvordan går det med din bestilling? Kom på jeg også trenger et 12v adapter til bil for maskinen. Noen som vet hvem eller hvor dette selges? Marzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå