Gå til innhold

noen som har testet Mapex v7 special?

fugemasse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok hatt bedre hell med å putte det inn i "Den store trommetråden", men kan jo svare for det jeg vet om de. Det er greie trommer for prisen, ikke ekstraordinært selvfølgelig, men om du er ute etter så stort sett som mulig til den prisen, går det vel an å vurdere. Selv ville jeg antagelig kjøpt et noe bedre 5/6 trommers sett til omtrent samme pris, og heller oppgradert etterhvert (f.eks Mapex M Birch/Pro M, Tama Superstar, Pearl ELX, Sonor 2005/3005, Yamaha SC Advantage).

Men om du er ute etter et stort sett til billig pris, ville jeg også faktisk tatt en titt på BasiX. Har ligget noen annonser på disse ute på finn.no, en butikk i Drammen som selger disse. Jeg ville heller gått for de enn Mapex V7 trommene, selv om Mapex kanskje er en litt mer "kjent" produsent. BasiX lager holdbar hardware til billig pris, og trommene virker også å være fine. Blir laget i Kina, men med et stort tysk konsern bak. Trommene er laget av en blanding av bjørk/mahogany, og de har veldig fine laquer-finishes Annonsen til det største settet finner du her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...79&pos=1&tot=10

8_-236988705.jpg

PS: Husk også på at cymbaler kommer i tillegg, om ikke du har noen fra før. Og der vil det absolutt ikke lønne seg å kjøpe billigste sort, da ender du bare opp med cymbaler som høres ut som grytelokk og som du vil bytte kort tid etterpå. Kan anbefale Meinl Classics, Paiste PST3/5 Alpha, Sabian B8 Pro/XS-20 på et budsjett, eller se om du finner noe brukt kanskje... Men ville nok spart opp litt mer, hvis du vil ha et stort og dugendes sett, i allefall bør du regne med rundt 15000 for noe sånt...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...