asdf1234 Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Her er mitt problem : Har et Gainward Ti4200 64MB kort. Før jeg satte i kortet, kjørte systemet mitt 100% stablit på 143Mhz systembuss. Etter innstallering av nevnte kort, så blir maskinen ustabil. Må gå mye ned på system-bussen min. Det har jeg ikke lyst til!! For meg er CPU-ytelse viktigere enn grafikk-ytelse. Vil det være en løsning å underklokke grafikk-kortet??? Og hvordan gjør man evnt. det?? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 du får ikke klokket ned den delen av skjermkortet som ikke takler 143 mhz fsb, nemlig agp-hastigheten! Det du muligens kan gjøre er å sette opp i/o volten, så agp signalet blir sterkere. vet ikke om alle hovedkort støtter dette... du kan muligens også teste med agp2x istedenfor 4x... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: asdf1234 skrev (2002-09-23 15:58):Her er mitt problem : Har et Gainward Ti4200 64MB kort. Før jeg satte i kortet, kjørte systemet mitt 100% stablit på 143Mhz systembuss. Etter innstallering av nevnte kort, så blir maskinen ustabil. Må gå mye ned på system-bussen min. Det har jeg ikke lyst til!! For meg er CPU-ytelse viktigere enn grafikk-ytelse. Vil det være en løsning å underklokke grafikk-kortet??? Og hvordan gjør man evnt. det?? Hvor mye må du sette ned systembussen med. Er viktigere med et kraftig skjermkort enn høy cpu. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå