Gå til innhold

Satt å så litt her, også plutselig

Anbefalte innlegg

Før folk tar av her, så vil jeg si det sånn. Skal det svares på emne regner jeg med at alle klarer å svare som voksne kan du ikke det trenger du forsåvidt ikke å svare. (med mindre du ikke kan dy deg :p)

Jeg satt her å leste igjennom alt som var blitt sagt om Tord-company.tk

Jeg skjønner jo forsåvidt at dere her er voksne å jeg skjønner godt at dere vil ha en god latter, greit som man sier i salgsbransjen (og sikkert magne andre steder også "han gikk på en smell") Men jeg vil få sagt et par ting om denne gutten, inntrykk jeg har fått ved bare å snakke med han i et par minutter ikke minst sett på hva han har gjort.

Gutten heter Tord (Min navnebror) han er 15 år gammel, og har startet smått for seg selv, så morsomt da! Om butikken selger til andre enn familien vet jeg ingenting om, kanskje noen venner, men tenk gleden gutten har når han lager noe slik tenk hva han lærer seg, han jobber opp noe han er stor fornøyd med, som han har vist til mamma og pappa, hvor de har skrytt av han og sagt "Så flink du er Tord". Vel, han har også lært at ikke alt er "passende" man kan ikke kopibeskytte ting som ikke er hans. Det vet vi andre, men seriøst "gutta boys" og jenter, vi er vel voksen nok til å si det til han? kanskje ikke alle, men jeg mener nå at enten moderatører burde eller andre voksne her burde bryte inn, kan ikke det stemme? Stop "diskusjonen før den tar helt av". (noe som dog er gjort på side 22 eller noe sånn) og ja, jeg er dum nok til å ta det opp, men jeg er så skuffet over at ingen andre brøt inn og fortalte folk litt fakta.

Gutten er en liten grunder, han kan bli noe stort når han blir stor, men ikke knus drømmene hans, hva om du lagde noe, var stolt, andre fant det, lo og gjorde narr av deg? (Det hadde du vel ikke likt) på samme måte som du ville følt, vil også han føle det.

Jeg vet selv at livet er en dans på roser, det er torner der.

Gutten har lært, og jeg har gitt mine råd, og det er vel jeg den eneste som har gjort. Men jeg ville likevel gi beskjeden videre, LÆR hva du kan gjøre for HJELPE, om ikke du vil, hvorfor skal folk ville hjelpe deg? for de som er kristen står det i de 10 bud "Du skal gjøre mot din neste, slik som du vil at han skal gjøre mot deg" de som ikke er kristen kan leve til kardemommeloven (som forsåvidt er helt indentisk).

Fortell hva han må rette på, ikke le av det og si han er teit. Han er ung, og enda mye igjen og lære.

Og ja, det er jeg som har sponset gutten med .com domene, og ja det er jeg som driver promotering.no som forsåvidt går veldig bra, men når jeg også var liten gutt så drev jeg på med det samme, ja jeg solgte også for blodpris til venner.

Jeg fikk 20 kr i lommepenger, sykklet på butikken, og kjøpte snop for de, kom hjem og solgte det for dobbel pris, og slik holdt jeg på, joa tjente vel ikke mer enn 400 kr. Men likevel det var da ikke lov sånn opprinelig? jeg var 12 år, jeg visste ikke at det var ulovelig.

Dessuten kan man tjene et spesielt beløp før man MÅ ha foretak. hva beløpet er på vet jeg dog ikke, men det er et.

Ta det til etteretning, Bruk det 3 t'ene

Tord Tord Tord, nei jeg mener Tenkt Trykk Tal. i dette tilfelle vil jeg vel si Tenk, tenk igjen, tal!

Jeg fikk i allefall sagt det jeg mente, og at ingen andre stod opp for "TC" og fortalte at det er en liten gutt som ikke visste forskjellen på "rett og galt" på alt i Norges lover, gi beskjed så lærer han å. Ingen anmelder deg for å ha dyseleksi når du skriver Norge med å? Gjør de vel?

Dette er forsåvidt skrevet til dere som tenker å "le" av andre i en senere tid. Think about it!

Endret av TordEMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk 20 kr i lommepenger, sykklet på butikken, og kjøpte snop for de, kom hjem og solgte det for dobbel pris, og slik holdt jeg på, joa tjente vel ikke mer enn 400 kr. Men likevel det var da ikke lov sånn opprinelig? jeg var 12 år, jeg visste ikke at det var ulovelig.

5750233[/snapback]

Dette er fullt lovlig, man kan fint ta urimelig høy pris for gjenstander man selger. Mange som tar blodpris for gjenstander på finn.no og venter på at en idiot skal melde seg som kjøper. Tord bryter ikke loven ved å legge ut noen gjenstander for salg på internett.

Grunnen til at Tord Company har fått gjennomgå her er nok først og fremst fordi Tord tar helt vanvittige priser på gjenstandene han fører og i tillegg stiller urimelige krav til kundene sine. Butikken hans minner meg mest om goderiavdelinga på taxfreeshop.no, bare mye verre (et lite minus for taxfreeshop er at siden deres visstnok er drevet av "profesjonelle").

Jeg tviler ikke et sekund på at Tord er en meget kreativ og begavet ung mann, men velger man å legge en side ut på nettet må man tåle kritikk. Hadde Tord vært noen år mindre kunne jeg vært enig i at det ville vært smålig å kritisere han, men gutten er tross alt 15 og skjønner helt sikkert utmerket godt selv at det er lureri å selge tomme colaflasker til 10 kroner stykket.

Lenke til kommentar

Hold disse skjenneprekene unna.. Legge ut noe sånt på humor i tillegg da..

Når han legger ut sia på internett så må han regne med å få høre det vøtt.. Og til å være 15 år så synes jeg ikke at han er så jevlig voksen heller.. Dette er en som begynner på VGS snart. Og han oppfører seg som om han skulle begynt på ungdomskolen.. Om han skulle bare lagd den sia for kødd så hadde han ikke trengt å legge den ut..

Lenke til kommentar

Altså..

Livet er ikke en dans på roser (øhm :hmm: )

Men anyways..

Det jeg mener er at han kan da ikke forvente noen som helst positive kommentarer i begynnelsen.

Uansett hvor mange visjoner han har så må han tåle å få negativ kritikk.

Kansje ikke så mye kritikk i Tord Company tråden, men han burde vel ha innsett fort at han har gjort ting på helt feil måte?

Om han er sterk nok psykisk og har visjoner så var den tråden bare positiv for hans del.. men tingen er vel det at han ikke forsto og fikk sida opp igjenn å gå når folk hadde roa seg ned.

Forsto lite av det du ville frem til i tråden her fordi du faktisk ikke så ut til å ha tenkt igjennom noe av det du har skrevet.

Om lille Tord kommer tilbake med noe bra så viser det at han har lært og bør takke stakkarene her inne som gjorde narr av han i Tord Company tråden.

Kansje feil måte å gjøre ting på, men faktisk den beste måten å lære på :)

Edit:

Litt merkelig at en gutt ved navn Tord kommer på forumet for første gang og det første han gjør er å lage en post om stakkars Tord og hvor teite vi var mot han :innocent:

Endret av Cultofluna
Lenke til kommentar
hvis du ser etter, så har jeg vært registrert en lang stund, joda, den konstruktive kritikken var kjempe fin, men likevel ingen personangrep er nødvendig, det skjønner vel begge to?

5752683[/snapback]

Med ett innlegg for mange år siden og 4 idag :innocent: Men nok om det..

Kansje ikke nødvendig, men når en først setter igang så blir det veldig lett for andre å fortsette det. Og når samtlige moderatorer også slengte seg på så viste jo posten ennda bedre hvor dumt det der var. :innocent:

Lenke til kommentar

God dag kommende medlem!

Først må du bekrefte at du virkelig ønsker å bli medlem. Send oss din

adresse, full navn og tel.nr. Deretter vil du få tilbake et skjema som du må

fylle ut.

NB. Publiserer du dette skjema på forum o.l bes du betale et

erstatningsgebyr på 500,- Kroner

Mvh: Tord Company

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer