morgawr Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 har en 250gb hitachi ide-disk(den gamle versjonen:7k250), og denne har meget uvented dødd. Men jeg har et lite håp: Jeg tror det er selve elektronikken som er ødelagt og ikke noe internt i selve disken. Det var nemlig ingen "click of death"-symptomer at all, den bare nekter å skru seg på av en eller annen grunn(spinner ikke opp)... Derfor har jeg grunn til å tro at denne feilen skyldes noe på selve "boardet" , og dette kan man vel bytte ut ganske lett? I den anledning lurte jeg på om noen her på forumet hadde en defekt(der det er fysisk crash) 7k250 250gb liggende som de var villige til å avse(evt selge til en billig penge) til mitt lille eksperiment... Noen meninger om dette skal være mulig? Det er jo en liten "header" oppå selve disken, så jeg tenkte at det burde være mulig å koble denne om... Det kan derimot bli vanskelig dersom det er noen koblinger under selve kortet... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Dette er ingen vits i for disken sin del. Hvis du er innenfor garantien, bør du gå tilbake til butikken for å klage. Men hvis du har viktige filer på den, så er det et interessant eksperiment. Lykke til! Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har absolutt planer om å bruke garantien, men jeg ville gjerne prøve å redde data fra den først. Og hvis dette funker kan jeg gjøre det uten å røre en eneste skrue... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hva med å få tilbake en ny disk og så bytte over kretskortet fra den? Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Etter min erfaring med denne butikken, så vil de ikke gå med på noe slikt. Så hvis noen har en defekt hitachi-disk liggende, så hadde dette vært fint! Endret 14. mars 2006 av morgawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå