Gå til innhold

Trenger litt råd til ny skjerm

Frosten

Anbefalte innlegg

Må ha meg en ny skjerm nå som min trofaste 19" CRT begynner å bli merkbart dårligere. Jeg blir rett og slett veldig sliten av å bruke den og den er etterhvert begynt å flimre litt samt det er blitt skikkelig slitsomt å lese masse tekst.

Tenkte jeg skulle få meg en LCD nå og lurte litt på denne her:

Samsung 17" LCD Syncmaster 740BF TCO-03 Silver,1280x1024,600:1,DVI-D,2ms

Jeg trenger en god skjerm til spilling, men jeg sitter også og programmerer ganske mye .

En annen ting er at jeg bruker Fraps en del, og da er jeg avhengig av visse oppløsninger for å få god kvalitet på resultatet. Fraps har akkurat nå en maks oppløsning i full screen på 1152x864, noe jeg er avhengig av å bruke for å få et veldig bra sluttresultat. Det er vel det som er hovedgrunnen til at jeg tenker på en 17" skjerm i stedet for en 19" skjerm. Med den oppløsningen vil vel det bli ganske så stort på 19" LCD? ;)

Høres dette bra ut eller er det noen som vil foreslå noe annet?

PS! Er det knirkefritt å skifte mellom forskjellige oppløsninger på LCDer eller må man stille på skjermen slik at bildet ikke går "utenfor" bildekanten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer vel av hvordan skjermen er.

på min nye syncmaster 960bf også fra samsung virker det som det helt ok å også kjøre den på 1024 * 768 som er halvparten av den er beregnet for ( 1280 * 1024).

jeg synes i hvertfal ikke bildet blir grøtete,uskarp eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...