SupremeX Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Lurer på om det er lov å ha passasjerer i bilen når man øvelseskjører. Det eneste jeg finner på nettet er kravene til ledsager, og ingenting om antall passasjerer man kan ha. Jeg vil gjerne ha kilder på dette også. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) http://www.google.com/search?q=passasjerer...seskj%C3%B8ring Første treffet Endret 13. mars 2006 av Blib Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hvorfor fant ikke jeg noe. Jaja, takk for effektiv googling. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Passasjerer under øvelseskjøring Jeg lurer på om det er lov å øvelseskjøre med bil når man har passasjerer i bilen? Jeg har lett litt rundt på nettet uten å finne noe om dette. Spørsmålet ble stilt av en 16 år gammel gutt fra Leirgulen. §26 i Vegtrafikkloven som omhandler øvelseskjøring sier ingenting om at det er forbudt å ha med passasjerer under øvelseskjøring, dermed er det lov. Dette bekreftes av Statens vegvesen her. -Orakelet, 24.07.03 Følgende kilder ble brukt til å besvare dette spørsmålet: * Lovdata - Vegtrafikklov * Statens vegvesen Merk dato: 24.07.2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå