NASA Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei, Jeg har et irriterende problem med min Dell 9300 bærbare når det gjelder Wireless oppkobling. Maskinen greier fint å finne tilgjengelige trådløse nett og jeg kan fint koble meg opp mot disse nettene, men her stopper moroa! Selv om maskinen er koblet opp mot f.eks et åpent nett, så kommer jeg ikke ut på internett. Noen som vet hva dette kan komme av? Jeg får altså beskjed at jeg er koblet opp, men kommer ikke ut. Har slått av firewall for å sjekke om det er denne som stopper, men det er det ikke. Forslag? /NASA - Houston we have a problem! Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Sikker på at du har det slik at du mottar IP, og ikke har en forhåndsstilt? Går det greit å koble til andre pcer? Endret 14. mars 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sikker på at du har det slik at du mottar IP, og ikke har en forhåndsstilt? Kan godt være dette er årsaken. Sleit med akkurat det samme selv før jeg fant ut at jeg hadde satt opp nettverkskoplingen med fast IP og default nett. Forsøk å kople til ad-hoc netttverk. Sjekk at du får tildelt dynamisk IP adresse, høyreklikk på nettverkskoplingen, velg egenskaper, rull ned til TCP/IP og trykk egensakper igjen. Noter det som eventuelt er gjeldende oppsett, og skift til "motta IP adresse automatisk". Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå