Gå til innhold

Nintedo DS Skjermene.

SaReX

Anbefalte innlegg

Lurte på om begge skjermene på Nintendo DS, yter likt. Har hørt noe om at den nederste skjermen ikke har like bra grafikk som den øverste? Og hva slags muligheter har DS for 3D. Virker som det bare er 2D Spill til den? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke jeg til spesifikasjonene på begge skjermene på sparket, men jeg vil tro at den nederste skjermen virker mer blass siden den har en litt annen overflate en den øverste. Grunnen er at det er en touchscreen. Men bør vel nevne her at skjermene på DS Lite, som snart er i butikken, er mye mer lyssterke.

Lenke til kommentar

Det er nok rett. Prosessoren som styrer den øverste skjermen er kraftigere enn den for den nederste skjermen.

Øverste skjermen bruker en 66mhz arm9 cpu og den nederste en 33 mhz arm7 cpu. 3D mulighetene på den øverste skjermen er iallfall rundt om 120 000 polygoner i sekundet (ca 20 000 polygoner mer i sekundet enn N64). Det vil si at den skal være i stand til å vise 3D grafikk som kan minne ganske mye om det vi så på N64.

Det er fortsatt ikke mange spill i 3D på DS, men spill som Nintendogs, Super Mario 64 DS, Mario Kart og noen til benytter seg av 3D.

Metroid vil også være i 3D, så det varierer ganske mye.

Lenke til kommentar

Den nederste (trykkskjermen) er ment hovedsaklig som kontrollpanel, så den har den svakeste prosessoren.

DS er faktisk ganske kapabel til å vise 3D. Men det er få utviklere som gjør dette da 2D går fortere å utvikle og er også billigere å lage. Snart kommer Metroid Prime Hunters (5 mai) som blir det 3D spillet som veldig mange kommende 3D-titler vil måle seg mot forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Den nederste (trykkskjermen) er ment hovedsaklig som kontrollpanel, så den har den svakeste prosessoren.

Jeg er rimelig sikker på at det der er tull. Så vidt jeg vet er ikke processorene koblet til noen spesifikk skjerm, og de kan brukes som de vil.

Så det er ingen grafikkforskjell på skjermene.

Bare så på spill som Viewtiful Joe, hvor begge skjermene brukes om hverandre og byttes fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Det er sant. Begge prosessorene kan brukes til hvilken som helst oppgave. Men den svakest brukes som oftest til den nederste skjermen. Det er såklart opp til utviklerene. Ble litt feil i det jeg skrev.

edit: Begge skjermene er like. Bare at den nederste har et lag med trykksensetivt materiale.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...