Gå til innhold

7800gt - 80 grader ved load :(

Anbefalte innlegg

Temperaturen sniker seg opp på rundt 80 grader på mitt Gainward 7800gt kort i spill/3dmark. Det idler på rundt 50. Skal være ganske ok airflow i kabinettet, temperaturen der er rundt 45 grader ved load/35 idle. Nå kjører jeg vifta på skjermkortet på ca 70% (med RivaTuner). Satt den opp til 100% men det senket ikke temperaturen ved load med mer enn noen ytterst få grader. Kortet er ikke overklokket.

Noen tips? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det støv i vifta?

Det virker litt varmt. Sjekk tester av kortet om det er normal temperatur.

5749702[/snapback]

Nei det er ikke noe støv. Sliter med å finne noen tester av akkurat mitt kort men utfra det jeg leser så ligger de fleste 7800gt kortene på max 70 grader ved load.

Lenke til kommentar

...jeg hadde det der problemet med mitt 7800GTX tidlig i fjor høst. Da jeg spilte lå tempen alltid over 70 grader. En gang jeg hadde spilt doom3 tippet den over 80 grader (jeg fulgte med på en secondary skjerm) og til slutt kubbet pcen. Skjermkortet var ikke overklokket. Den gang sto kortet i et lite dell-kabinett uten noe særlig ventilasjon (jeg måtte ha sidedøren åpen også). Så det ble til at jeg kjøpte meg et nytt kabinett med god ventilasjon, så nå ligger tempen aldri over 65 grader under last enda jeg har overklokket det ganske mye i forhold til orginalt.

Idle ligger den rundt 40 grader. Jeg fikk med meg at du har god ventilasjon i kabinettet, men dette var nå min erfaring...

Jeg må ta forbehold om at tempen er lest fra Everest, så om de er 100% riktig er en annen sak. Har hørt at tempen ikke alltid stemmer...

Lenke til kommentar
...jeg hadde det der problemet med mitt 7800GTX tidlig i fjor høst. Da jeg spilte lå tempen alltid over 70 grader. En gang jeg hadde spilt doom3 tippet den over 80 grader (jeg fulgte med på en secondary skjerm) og til slutt kubbet pcen. Skjermkortet var ikke overklokket. Den gang sto kortet i et lite dell-kabinett uten noe særlig ventilasjon (jeg måtte ha sidedøren åpen også). Så det ble til at jeg kjøpte meg et nytt kabinett med god ventilasjon, så nå ligger tempen aldri over 65 grader under last enda jeg har overklokket det ganske mye i forhold til orginalt.

Idle ligger den rundt 40 grader. Jeg fikk med meg at du har god ventilasjon i kabinettet, men dette var nå min erfaring...

Jeg må ta forbehold om at tempen er lest fra Everest, så om de er 100% riktig er en annen sak. Har hørt at tempen ikke alltid stemmer...

5750020[/snapback]

Hvis du fortsatt har samme kabinett som i sig så har vi likt kabinett :)

Kan det ha noe med drivere å gjøre? Installerte ForceWare 84.20 i helga og har egentlig ikke sett på temperatur før det.

Noe jeg kom til å tenke på er at det muligens er lite/dårlig påsmurt kjølepasta. Er det en sannsynlig teori tror dere? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...