Gå til innhold

Oppsett av nettverk på Ricoh FX200

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har nylig anskaffet oss en ny kopimaskin (Ricoh RX/FX200) hjemme. Stor var gleden da jeg fant ut at det var scanner, kopimaskin, fax og printer i samme maskin :w00t:

Jeg skal da altså sette opp denne maskinen i nettverket vårt. Alt kobles opp igjennom en Switch og maskinen har fått IPen 192.168.0.9, SubNet: 255.255.255.0, GateWay 192.168.0.0 (jeg har ingen gateway i nettverket, men maskinen kan ikke settes opp uten :huh:). Jeg får pinga maskinenen men jeg finner den ikke med "Add a Printer" greia til Windows :(

Jeg bruker XP Pro ;)

Står ingenting om oppsett i manualen eller på internett...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har server skal skriver settes opp som peer-to-peer. Hvis du installerer via windows må du legge til en port, og der skal du legge inn ip. Dette må gjøres på alle pcene.

Men du har vel fått med en cd med driver, se om det er et installasjonsprogram på den.

Lenke til kommentar

Start Legg til skriver, velg Lokal skriver koblet til denne maskinen, fjern krysset for Søk etter plug 'n play, trykk Neste. Her får du valg om å bruke en ledig port (ip), eller sette opp en ny port, og her legger du inn navn og ip.

Når det gjelder cd'n er det jo lokal skriver du skal sette opp. Start cd og se om du får et valg om installering pr. ethernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...