^fmj Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Har som sagt en Cnet CNIG914 router, trenger hjelp til å konfigurere den slik at min kompis får logget seg på football manager serveren min. Har disablet port filteret og alt annet som var mulig å disable på routeren. Internet fungerer fint og samt alt av nedlastingsprogrammer. Men han får altså ikke logget på meg. Hva trenger jeg å gjøre for at han skal få tilgang til serveren min? fm bruker forøvrig port 10093 og 10094 hvis det har noen betydning. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Ingen som har denne routeren som har peiling? Har snakket med komplett angående konfigurasjon tidligere, men de kunne i hjelpe meg. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ta en titt her så får du vite detaljert hvordan du setter det opp: http://www.portforward.com/english/routers...anager_2006.htm Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hadde ikke tenkt på den siden der. Et spørsmål, når jeg skal sette opp statisk ip. Ipen skal altså være 192.168.1.X, dette er jo ipen som er på det lokale nettverket, ikke den ipen som jeg får av isp. Hvis jeg skal sette den ipen på internettilkoblingen min, så vil jo ikke nettet fungere. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hadde ikke tenkt på den siden der. Et spørsmål, når jeg skal sette opp statisk ip. Ipen skal altså være 192.168.1.X, dette er jo ipen som er på det lokale nettverket, ikke den ipen som jeg får av isp. Hvis jeg skal sette den ipen på internettilkoblingen min, så vil jo ikke nettet fungere. 5757156[/snapback] Om du har en bredbåndsrouter så må du som du sier bruke 192.168.1.X om routeren din er satt opp til denne ip serien. Om du skal sette fast ip adresse må du huske på å sette den opp til en adresse som er utenfor det området DHCP serveren i routeren deler ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå