sanyar Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg er ute etter et par nye øreplugger til min lille flash mp3-spiller. Som vanlig når jeg skulle anskaffe et eller annet innen elektronikk, stakk jeg på hw.no og googlet. Lite ante jeg om hvilken jungel av erferinger og reviews som lå der ute... for samme produkt kan det være alt fra toppkarakter og ros, til bunnkarakter og skålding. Hvilke bør jeg kjøpe? Det er ikke meningen å kjøpe det beste av det beste - jeg vil ikke bruke mer enn et par-tre hundre kroner på dem. Av de jeg har sett på, men som virker som om har fått både gode og dårlige tilbakemeldinger: -Koss The Plug -Creative Headphone EP-180 -Sony MDR-ED31 Jeg tar gjerne forslag til andre enn de ørepluggene jeg har nevnt. Jeg har ikke særlig peiling på hva jeg skal velge uansett. Så lenge de har en jevnt over god lyd og ikke er plagsomme å ha på (noe som kanskje er litt vanskelig å spørre om, siden vi alle har forskjellig form på ørene og øregangen). De skumgummipluggene som utvider seg som øreplugger til hørselsvernbruk virker jo kanskje lovende, men har man på seg slike lenge har det vel en tendens til å gjøre vondt, og i tillegg blir det vel fossil-avleiring av ørevoks etter hvert? (Erfaring fra lesesalen der jeg ofte bruker skumgummiplugger som hørselvern for den søte stillhet). Takk for alle svar! Endret 14. mars 2006 av sanyar Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 The Plug er vel fra Koss? Har sennheiser en som heter det samme? Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 The Plug er vel fra Koss? Har sennheiser en som heter det samme? 5749169[/snapback] Endra det. Men ingen anbefalinger? Bare en korrigering av hva jeg skrev inn? Du er vel ikke en norsklærer tilfeldigvis? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har "the plug" selv, og lyden er ganske bra, men litt mye bass. (bruk eq;)) Men det som trekker ned (og opp) med det headsettet, er nok måten du putter putene inn i ørene på. Kan være knotete,og ikke minst trafikkfarlig! På fly, tog osv derimot, er dette genialt, ettersom den stenger ute støy Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 forbruker.no har nettopp testa 8 øreplugger, sjekk ut siden, får du sikkert svarene du ønsker. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 The Plug er vel fra Koss? Har sennheiser en som heter det samme? 5749169[/snapback] Endra det. Men ingen anbefalinger? Bare en korrigering av hva jeg skrev inn? Du er vel ikke en norsklærer tilfeldigvis? 5751233[/snapback] Nei, ingen anbefalinger. Har faktisk akkurat samme spørsmål, derfor jeg så inn i tråden, så venter like spent som deg. Har senest i går undersøkt litt rundt "The Plug", men erfaringene rundt om kring varierer veldig. Forresten var det jo ikke grammatisk pirk, men feil merkenavn som kunne forvirre andre Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Har du penger til det bør du vurdere disse: https://prisguiden.no/product.php?product_id=16577 Knallgod lyd i dem : Umm, ser nå at du ikke skulle bruke mer enn 2-300, så da er jo de utelukka. Endret 14. mars 2006 av awesom-o Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har selv hatt The Plug og de er ok, men tror ikke jeg vil anbefale de. De er litt vriene å tilpasse, og mange har problemer med å stikke de så langt inn i øret som man må. Jeg har derimot en SE w800i, og proppene som følger med den er glimrende. Headsettet heter hpm-70 men går ut ifra at man kan kjøpe proppene separat. De som ligner mest fra Sony sin hjemmeside er MDR-EX51LP og MDR-EX71SL. Har PortaPro fra før, men bruker w800-proppene langt mer for tiden på grunn av at proppene skjermer for ekstern støy, slik at jeg slipper å ha volumet unødvendig høyt. Du kan også se på shure-propper men de er dyre.. Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Hoi, her strømma det inn! Takk for alle svar. Sjekket ut forbruker.no-testen. Var dessverre ingen plugger, bare ordinære headsets . Selv om jeg begynte å sikle på testvinneren, er jeg av praktiske grunner ute etter plugger og ikke noe å tre over hodet.. Rulleguru: hehe var derfor jeg sa korrigering av det jeg skreiv inn, uten å trekke grammatikk inn i bildet . Men greit nok; misliker å få feil merkenavn selv. Håper du finner frem til noe du er fornøyd med av øreplugger . Da tror jeg neppe det blir the plug ihvertfall.. Fant en thread som omtaler dette, og som har videre lenker til fora som diskuterer det samme: https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t494196.html Tror kanskje det blir Argon EP 4001. Under hundrelappen, og helt ok. Hi-fi klubben påstår at disse selges til det tredobbelte under andre merkenavn. Så det høres jo helt knall ut. Endret 14. mars 2006 av sanyar Lenke til kommentar
MSc Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Her er forbruker.nos propptest http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1243453.ece Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Argon-pluggene ser bra ut de, men de så relativt åpne ut og blokkerer neppe noe særlig lyd ute. Dette er etter min mening en av de beste tingene med proppene jeg anbefaler tidligere. Kan ikke si jeg har hatt store problemer med ørevoks heller og komforten er veldig bra. Sitter på en smått støyende datasal nå, og det eneste jeg hører er musikken fra radioen min. Som du skrev tidligere: Skjønn stillhet Endret 14. mars 2006 av okvangar Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg syns sony sine Sony MDR-EX71SL er veldig bra. De var litt tungdrevne med Ipod før, de skurret på de laveste bassfrekvensene noe som var ekstremt irriterende. Etter at apple kom med en ny firmware update til Ipod så ble dette problemet borte, og den klarer fint å spille den typen bass musikk. De sitter bra på, men er litt irriterende at du hører om du kommer borti ledningene når du har dem i øret, men det har jeg blitt ganske vandt med etter å ha brukt dem hver dag i 2 år. Ledningen er desverre ikke av den beste typen (jeg har de hvite, vet ikke om de svarte har tjukkere ledning) så de første ble ganske fort ødelagte, men sett nr 2 har jeg passt bedre på og de fungerer enda helt fint. Du får både hvite og svarte for 45 $ rundt om på nettbutikker i asia så de er ikke så dyre om du kjøper dem der. Men de neste øreproppene jeg kjøper blir nok Shure. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 jeg bruker selv "The Plug" og de er de beste jeg noen gang har hatt. Bruker de overalt, og til alt mulig.. (som har med musikk å gjøre riktig nok..) Eneste problemet med dem er, som det blir nevnt, at det er vanskelig for enkelte å få dem til å sitte i øra. Trengs litt trening, og kanskje du må "skru" dem på plass, men når dem sitter, da SITTER DEM! Jeg kan f.eks miste iPoden mens jeg har den i hånda, da blir den hengene igjen i kabelen og proppene detter IKKE ut av øra engang Lyden synes jeg er veldig god. Overaskende god bass, størrelsen tatt i betraktning. Bare husk å se deg for før du går over gata, for de blokkerer så og si ALL støy ute. Har vært nære på noen ganger selv Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) har koss spark plugg og må si at lyden er elendig i disse. Jeg bruker de til w8ooi, ville det vært overkill å kjøpe Shure E2c til den? Endret 14. mars 2006 av DragonFlyer Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Her er forbruker.nos propptesthttp://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1243453.ece 5751781[/snapback] der var den ja Wow, blei tent på MDR-EX71SL! Endret 15. mars 2006 av sanyar Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 har koss spark plugg og må si at lyden er elendig i disse. Jeg bruker de til w8ooi, ville det vært overkill å kjøpe Shure E2c til den? 5752587[/snapback] Har et par Shure E2C og det er noe av det smarteste jeg har kjøpt, noensinne. Helt utrolig lyd, anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå