Arthu Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei, i dag når jeg skulle koble usb portene fra kabinettet til Hovedkortet skjønte jeg ikke en ting av hvor ledningene skulle, så jeg trenger hjelp Her slenger jeg med et bilde som viser der USB kablene skal på Hovedkortet: Og her er ledningene fra kabinettet: Det er 2 litt "tykke" Kabler en til hver USB port vil jeg tro, siden det er 2 USB porter i Kabinettet, på "Kabel nr.1" er det en grønn liten ledning som det står DATA+1 på, det er også en hvit som det står DATA-1 på, og en svart som der står GND 1 på, og på den røde står det VCC 1. På "Kabel nr.2" er det også en grønn liten ledning som det står DATA+2 på, det er også en hvit der som det står DATA-2 på, og 2 svarte som det står GND og GND 2 på, og den siste ledningen er rød og det står VCC 2 på den. kan noen si meg hvor de skal på hovedkortet?? Mitt Hovedkort er foresten A8V fra ASUS, og et Raidmax Cobra Kabinett.... M.V.H Arthur. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 En USB port trenger 2 ledninger for data, merket pluss og minus. Dessuten skal det være +5volt og GND. Koblingen blir da: VCC til USB+5V GND til GND DATA+x til Py+ DATA-x til Py- Hvor x står for 1 eller 2, og y for 7 eller 8 http://pinouts.ru/data/USB_pinout.shtml Lenke til kommentar
Arthu Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 En USB port trenger 2 ledninger for data, merket pluss og minus.Dessuten skal det være +5volt og GND. Koblingen blir da: VCC til USB+5V GND til GND DATA+x til Py+ DATA-x til Py- Hvor x står for 1 eller 2, og y for 7 eller 8 http://pinouts.ru/data/USB_pinout.shtml 5749242[/snapback] Takker for svar... Nå er det koblet til og funker som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå