Gå til innhold

Temp på harddisk 104 grader

Anbefalte innlegg

Har i dag gått til innkjøp av en ny harddisk, WD Caviar 200GB. Har som vanlig installert Speedfan, og den påstår at temperaturen på disken er 104 grader.

Jeg regner med at dette er en feil på enten sensor i disken eller i hovedkortet, fordi dette er da vel ikke mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er gradene Farenheit eller Celcius?

5748943[/snapback]

Er nok Celcius. Men det er nok bare en feil et sted, fordi en annen WD disk på 80GB som står rett ved siden av viser 39 grader.

Edit: Kan se ut som det er noe galt med disken. Når jeg skulle installere XP stod det at disken var på 750 GB. Etter installasjon skulle jeg formatere disk, og den gikk til 99%, men da kom det feilmeldling at formatteringen gikk galt. Slo av maskinen og sjekket ledningene, startet opp igjen og da står det i Explorer at den er på 680 GB. Prøver ny formattering nå, så får vi håpe det går.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Har opplevd det samme selv.

Etter å ha installert overvåkningsprogrammer, så har de gått amok fordi de leser av tempen i Farenheit, men tolker det som Celsius. Går sikkert an å stille om, og er ikke noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Uff, XP Firewallen er noe drit. Det fikk jeg smertelig erfare i dag :(

Du kjører vel seriøst ikke den på en FTP Server? Eller for å si det på en annen måte. Du kjører vel Seriøst ikke Windows XP på en FTP Server?

5754267[/snapback]

Den er levert tilbake til butikken i dag, men de må jo selvfølgelig teste den.

Har også lest en del om problemer med WD, men har aldri opplevd problemer selv, og så skjer dette :(

Lenke til kommentar

Har også lest en del om problemer med WD, men har aldri opplevd problemer selv, og så skjer dette :(

5754399[/snapback]

vel, jeg har nå 2 x 250GB WDC har ingen problemer med de. og har egentli ikke annet å si en skryt.. :) anbefaler WDC til alle jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay
har problemer med min wd raptor 74 gb også :(

lager klikkelyder, og klikker :(

5760064[/snapback]

Du har vel ikke mistet den i bakken eller noe? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...