Runar Lohne Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Hei hei, eg har ein Dynabel 12"sub som henger noen ms etter selve musikken, dette blir veldig iriterende i lengden. Håper dere har noen tips på dette problemet. Hjelper det med kondesator? Lukket kasse (27l) Strømkabel 21mm2 (+) 7m 21mm2(-) 1m Sub : DY9612 DynaBel 12" Dobbelspole Subwoofer 2+2 ohm Dobbelspole - 2x2ohm - 3" Svingspole Ultralang slaglengde -28mm lineær 800W RMS - 1600W Maks Forsterker: SoundMagus Class X-1500 Mono 1500 Watt Forsterker Responsbåndbredde 10 - 250 Hz 600 watt - 4 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er) 1000 watt - 2 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er) 1500 watt - 1 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er) Endret 13. mars 2006 av Runar Lohne Lenke til kommentar
Morel Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Du har en såkalt fasefeil! Du kan prøve å snu på kassen din i bagasjerommet. Plasseringen og veien wooferen spiller (Mot siden, framover, bakover eller oppover) har stor betydning for hvordan lyden blir! Nå er ikke forsterkeren din utstyrt med justerbar fasevender så du må fysisk vende på kassen for å finne hva som spiller mest riktig. Du kan også bytte om PLUSS og MINUS på wooferen din og høre om det blir bedre i de forskjellige posisjonene. Lykke til! Mvh Pål Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Du hadde ikke skrevet noe om spilleren, men hvis den har tidskorrigering vil den ordne på det der. Endret 13. mars 2006 av Defus Lenke til kommentar
Runar Lohne Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Takker for svar! cd-spilleren går ikke ann og stille noe på. men skal prøve og snu på kassen i måren. (naboene blir litt sure når jeg setter på musikk litt seint på kvelden) men det var noen som sa til meg att det kanskje kunne hjelpe med kondensator. noen som kan med kondensator'er? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Takker for svar! cd-spilleren går ikke ann og stille noe på.men skal prøve og snu på kassen i måren. (naboene blir litt sure når jeg setter på musikk litt seint på kvelden) men det var noen som sa til meg att det kanskje kunne hjelpe med kondensator. noen som kan med kondensator'er? 5749875[/snapback] Tror nok ikke en kondensator vil hjelpe på dette. Finnes mye annet som man burde gjøre før man hiver inn en kondensator uansett Mvh Tony Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Du kjører tilfeldigvis ikke subben på separat forsterker og resten av høyttalerne på forsterkeren i CD-spilleren? I så fall har jeg hatt samme problemet. Måtte da kjøre resten av høyttalerne på egen forsterker også. (Noe som var like greit, med tanke på hvor sinnsykt mye bedre lyden ble). Lenke til kommentar
Runar Lohne Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Sub'en blir drevet av egen forsterker... men dei 4 andre høytalerene blir drevet av cd-spilleren... Så du mener att viss eg kjøper meg ein forsterker til dei andre høytalerene så vil alle høytalerene spille "likt" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det skulle jeg absolutt mene ja. I hvert fall om du bruker line-out på CD-spilleren. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det skal i utgangspunktet ikke ha noen ting å si om man bruker spilleren til å drive noen høyttalere, og en forsterker til å drive andre høyttalere. Dersom dette er tilfellet er det noe galt med spilleren. Enten en feil, eller en svært dårlig konstruert sak.. Men ja, en egen forsterker til de høyttalerne du har driver med spilleren i dag vil gi et realt løft Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Er bassen både treg og rumlete? En kompis hadde gjort kunststykket med å lage en portet kasse i en 240 med portene opp gjennom hattehylla og subene ut i bagasjen. Ike lurt da dette vil bli en såkalt bandpass løsning... en helt feil en sådan! Videre vil jeg legge til at om du deler en sub for høyt på delefilteret kan du få samme "effekten". Prøv å juster den ned litt... Mvh Tony Endret 14. mars 2006 av Typhon Lenke til kommentar
Defus Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 men det var noen som sa til meg att det kanskje kunne hjelpe med kondensator.noen som kan med kondensator'er? 5749875[/snapback] Kondensatoren vil bare hjelpe til med å gi ekstra "strøm" når sub forsterkeren trenger det, den vil ikke hjelpe så mye på forsinkingen, men du vil heller merke at subben blir mindre grøtete og kanksje litt høyere. Lenke til kommentar
Runar Lohne Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Takker for tipsene Så har eg eit lite anna problem.... som alle vet er det noen sanger som er noe syk masse bass i og noen sager der du knapt kan hører bassen. finnes det noe som gjør att det går ann og stille på dett.. f.eks ein variabel motstand som kan kobles i serie med signal kabelen som går ann og ha framme med rattet. Det er litt bale og går bak i bagasje rommet og skru med skrujern hele tiden. hehe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Men ja, en egen forsterker til de høyttalerne du har driver med spilleren i dag vil gi et realt løft 5750259[/snapback] Originale høgtalarar vil du vel ikkje merke stort på? Om han investerer i nye vil det absolutt bli forskjell. Så har eg eit lite anna problem.... som alle vet er det noen sanger som er noe syk masse bass i og noen sager der du knapt kan hører bassen. finnes det noe som gjør att det går ann og stille på dett.. f.eks ein variabel motstand som kan kobles i serie med signal kabelen som går ann og ha framme med rattet. Det er litt bale og går bak i bagasje rommet og skru med skrujern hele tiden. hehe Du kan ikkje stille det på spelaren då? Lenke til kommentar
Runar Lohne Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) viss eg stiller på cd-spilleren, så stiller eg på dei andre høytalerene og. dei tåler 0 bass er org høytalere. heh Endret 14. mars 2006 av Runar Lohne Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvis en sang har lite bass så SKAL den ha lite bass... Sånn er det bare! Mvh Tony Lenke til kommentar
Runar Lohne Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) jaja, hissig no hehe motsatt da, viss sangen har alt for masse bass og eg\du ønsker mindre. uten og skru ned volumet på cd-spilleren eller forsterkeren. Kutter kabelen? :!: :!: :!: :!: Endret 14. mars 2006 av Runar Lohne Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det kan jo være slik at det du oppfatter som mye bass rett og slett ligger innenfor resonnansfrekvensen til kjerra. Er det samme tonehøyde/frekvens på sangene eller er det ulikt? Ellers er nok mye av dagens "ghettoproduserte" musikk lagd for å fore basshuer, samme med det meste av techno og 20-på-dusinet R'nB og tyggispopprinsessesaker også. Sett på Dire Straits Remastered så får du høre hvordan det skal låte når alt er riktig gjort. Skal du ha noe mer ut av systemet så bør du få tak i en spiller med tidskomp og dedikert utgang til sub. Alpine 9853R f.eks. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jaja, hissig no hehe motsatt da, viss sangen har alt for masse bass og eg\du ønsker mindre. uten og skru ned volumet på cd-spilleren eller forsterkeren. Kutter kabelen? :!: :!: :!: :!: 5755536[/snapback] Regner med du har kjøpt monoforsterkeren på komplett? I så fall så kan du kjøpe en liten fjernkontroll til forsterkern som du kan montere på dashbord og derfra regulere bassnivå direkte på forsterkeren uten å måtte ta fra skrujern å gå bak å tulle Se her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå