ranger** Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Har en pc som låser seg med det samme windows starter. Det eneste som ser ut til å fungere er musen. Har prøvd å kjøre to ulike antivirusprogrammer fra cd'n men klarer ikke boote noen av cd'ene. Klarer å boote windows xp cd'n så jeg synes det er litt merkelig. Får opp følgende feilmelding når jeg prøver å boote F-Secure 2006: PP_addr=0xffff eth0: incorrect signature 0xffff cs89x0: no cs8900 or cs8920 detected. Be sure to disable PnP with SETUP. Symatec Antivirus 10.0 nekter å boote i det hele tatt, pc'n bare skipper booten og hopper rett i windows. Det er ingenting galt med bootrekkefølgen i BIOS. Håper noen kan komme med et lite tips om hvordan jeg muligens kan få kjørt en antivirussjekk på den maskinen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ultimate Boot CD har antivirus. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 har du problem med å starte PCen i windows eller har du problem med å kjøre antivirus program? Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 har du problem med å starte PCen i windows eller har du problem med å kjøre antivirus program? 5749039[/snapback] med en gang jeg kommer inn i windows låser maskinen seg. Dvs at alt annet enn musen har låst seg. Prøver å kjøre en scann fra antiviruscd'n men klarer ikke boote cd'n utenfor windows. Har klart å kjøre f-secure cd'n nå ved å bruke sikkerhetsmodus, men klarer ikke å utføre en scan fra cd'n nå heller. Får opp feilmeldinger om at jeg mangler filer osv. :: Finner ikke file:///D:/ols/cd-db/load.html Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 dersom du fjerner diskene fra bootrekkefølgen og bare lar cd/dvd romen stå igjen så kanskje det går. Siden du får feilmelding på nettverksporten, så kan det være et verd et forsøk å disable nettverksdelen på hovedkortet i bios. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 finnes også flere linux distroer på live cd som har innebygget antivirus samt lese/skrivestøtte for windows partisjonene. Tar litt tid å sette seg inn i,men de funker fint til å scanne virus med dersom alt annet går i dass. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) har du problem med å starte PCen i windows eller har du problem med å kjøre antivirus program? 5749039[/snapback] med en gang jeg kommer inn i windows låser maskinen seg. Dvs at alt annet enn musen har låst seg. Prøver å kjøre en scann fra antiviruscd'n men klarer ikke boote cd'n utenfor windows. Har klart å kjøre f-secure cd'n nå ved å bruke sikkerhetsmodus, men klarer ikke å utføre en scan fra cd'n nå heller. Får opp feilmeldinger om at jeg mangler filer osv. :: Finner ikke file:///D:/ols/cd-db/load.html 5749121[/snapback] Så du tror at det er virus som er problem? Det kan væra det, men har du installert noe netverkskort eller noe ethernet drivere i det siste? Har du maskina di på nett eller nettverk? Det virker for meg at det er noe drivere som skaper problemer. Og by the way, har du antivirus, firewall installert, og hvis du har, avinstallere, og prøve. Endret 13. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Har ikke installert noen drivere i det siste. Har heller ikke forandret på noen instillinger eller lign. Det eneste måtte vere en liten oppdatering fra Windows. Har ekte Windows Xp Professional.. Synes det er svært snodig at pc'n bare klikker uten videre og nekter å boote enkelte cd'er. Pc'n er forøvrig relativt ny. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jada men det er slik med Pcen i dag er ikke det? Men du har div.problemer å forstå. Windows låser seg sier du, vil ikke boote enkelte CDer, og da det er viktig å løse problemene etter hvert. Har Pc din vært fult operativ og i god form alltid før nå? Men det var på grunn av den første feilmeldning du skrev at jeg lurte på det med nettverk og drivere. Men låser seg tilfeldig eller? Og jeg ser nå i ettertid at dopus minstenker nettverk agså. Endret 13. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Jada men det er slik med Pcen i dag er ikke det? Men du har div.problemer å forstå. Windows låser seg sier du, vil ikke boote enkelte CDer, og da det er viktig å løse problemene etter hvert. Har Pc din vært fult operativ og i god form alltid før nå? Men det var på grunn av den første feilmeldning du skrev at jeg lurte på det med nettverk og drivere. Men låser seg tilfeldig eller? Og jeg ser nå i ettertid at dopus minstenker nettverk agså. 5749437[/snapback] Har aldri før hatt problemer med pc'n. Pc'n låser seg med en gang jeg kommer inn i windows. Alle gangene. Det tar ca 2 sekund før den låser seg. Fikk åpnet windows oppgavebehandling nå, og det er en systemprosess som tar veldig mye cpu. [fssm32.exe] Dersom jeg trykker på Nettverk - hakefanen i oppgavebehandling låser pc'n seg helt igjen. (?) Lenke til kommentar
berxter Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 fssm32.exe er f-secure som prøver å kjøre. Efikkan ga deg et tips om å kjøre div fra UBCD. Har du gjort det? Bernt K Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det er mange forslag du kan velge fra. Men nå du vet at antivirus programm som .... Og by the way, har du antivirus, firewall installert, og hvis du har, avinstallere, og prøve..Det anbefalles ikke 2 antivirus i et system...hvis du har prøvet å installere... Mulig at det kommer flere problemer men du kan starte med F-Secure. Fjerne. Ikke kople til nettverk før du har fått stabilt system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå