enl Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Kjører for øyeblikket Sygate Personal Firewall Pro på min filserver med Windows Server 2003. Maskinen fungerer også som en terminalserver med Citrix Metaframe XP FR3. Problemet er at firewallen til Sygate ikke lar seg konfigurere over terminal services, så jeg lurte på å bytte den ut mot en firewall som har et grensesnitt som lar seg kjøre via terminal services. Noen forslag? Lenke til kommentar
enl Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Ingen gode forslag Får fortsette med den gamle da, selv om den er tungvinn å konfigurere Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 ZoneAlarm, skal vel fungere på Win2k3, Iallefall gjorde den det forrige gang jeg prøvde Win2k3. OutPostPro Firewall kjører også greit på Win2k3 mener jeg å huske. Den bruker lite ressurser også er den lett og konfiguere. Hvis du kjører OutPostPro Firewall og NOD32 som Antivirus, så får du et ganske sikkert system. Lykke til. Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) ZoneAlarm har jeg forsøkt, men skapte bare krøll. OutPostPro har jeg ikke forsøkt. Tester den i morgen Noe av dealen her er at den skal la seg konfigurere over terminal services. Endret 15. mars 2006 av enl Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 2003 server har built-in fw. vanligvis kjører man fw på egen blac-box .. evt sammen med router. Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Siden serveren er privat, er en egen FW-boks utelukket. For dyrt og for tungvint. Ikke er jeg spesielt interessert i å ha enda en datamaskin stående å bråke i huset heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå