atomera Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei sann!! Har nettopp bygd meg pc, men har et lite problem, når jeg starter den så står det "no signal" altså at skjermen ikke virker/ er ikke koblet til.. Har prøvd flere skjermer, men ingen funker.. Hva kan være feil?? Har dette hovedkortet: MSI P4N SLI-FI, nForce4, Socket-775, ATX S-ATAII, ATX, GbLAN, DDR2, 2XPCI-Ex16 og dette skjermkortet: XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail Hvorfor funker det ikke?? Alt er jo satt inn riktig.. Håper noen kan hjelpe meg fort, vil ha igang maskinen.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Noen maskiner har to "skjerminnganger", f.eks min. Jeg fikk også sort skjerm der det stod "No signal", så jeg plugget den i i den andre inngangen og da virket det. Nå har du bygd egen maskin, så da burde du nesten vite selv om du har to innganger. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 har to skjerminnganger, men den funker ikke i noen av dem... Takk for tipset ihvertfall, noen andre som vet?? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 har du kanskje to pci-spor på hovedkortet ditt? hvis du har, sjekk den andre... hvis det ikke funker, eller du ikke har to pci-spor... reset biosen din, ofte kommer det ikke noe bilde på skjermen, og man må resette for at det skal komme, velkjent problem (i hvertfall hos meg), se i manualen til hovedkortet etter noe som heter clear rom eller clear bios (Clear RTC RAM (CLRTC) heter det på mitt) eller noe lignende... hvis ikke det funker? bruker du samme kabel fra pc til skjerm på alle test-skjermene dine? i såfall kan du prøve kabelen på en annen pc som du vet du får bilde på. noen nyere skjermkort trenger en egen strømkontakt, har du satt denne i? Lenke til kommentar
atomera Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 hvordan resette bios? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 som sagt så må du se i din egen manual som fulgte med det nye hovedkortet ditt... det er en jumper (en plast"knott" som sitter over 2 metallpinner, og det er en ledig metallpinne på siden av disse, flytt plastsaken over slik at den fortsatt holder over den ene som den gjorde før, men også den som den ikke var over først... la det stå sånn i 10sek, uten å gjøre noe annet, maskinen skal selvfølgelig være av, så setter du plastjumperen over til dit den stod... så skrur du på maskinen...) men som sagt så må du velge riktig jumper da, for det er ofte mange av de... så den må du lete frem på manualen først, så finne den på hovedkortet... men heter nok noe med clr... eller clear Lenke til kommentar
atomera Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 det funka ikke =( Noen andre forslag? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 nei ikke utenom å dra ut hele skerkortet å sette det i igjen... test en annen strømkabel til kortet hvis det bruker strøm.. hvis ikke det funker, ville jeg tatt det med til en kamerat for å se om det funker der, hvis det ikke funker ville jeg kontaktet butikken du kjøpte det i... det kan jo være feil på slike ting også... Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg hadde det samme problemet og etter en del forskning fant jeg ut at det var strømkontakten som ikke sto ordentlig i .. Har du 24pins eller 20 pins strømkontakt på hovedkortet ? Hvis du har 20 pins strømkontakt på strømforsyningen og 24 på hovedkortet må du huske at de 4 nederste må stå åpne , og du må ikke bare plugge inn strømkontakten midt i , det kan være det .. Men sjekk også om strømkontakten står ordentlig i .. Men husk nå for all del å ikke la dataen stå på mens du gjør dette (Det gjorde jeg og måtte kjøpe nytt hovedkort ) Det sa liksom bare poff Good luck Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Men sjekk også om strømkontakten står ordentlig i .. Men husk nå for all del å ikke la dataen stå på mens du gjør dette (Det gjorde jeg og måtte kjøpe nytt hovedkort ) Det sa liksom bare poff Velig bra Phinex, veldig bra , you saved my day.....hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå