Sjefern Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 En venn av meg sliter med et problem. Han har et msi 754 platinum hovedkort , en amd athlon 2800, ocz 3200 ram, ide HD, ati 9800 grafikkort, fsp group 350w psu. Msi hovedkort har en "grei" funksjon som gjør at du liksom skal se hva som er galt ved hjelp at fire dioder. De fire diodene lyser i et spesielt mønster også er det bare for oss å slå opp i bruksanvisningen. Der står det at han sliter med "early chipsett config" (tror jeg det sto, ett eller annet "early chipsett" ihvertfall) Jeg var der akkurat å prøvde å få liv i den. Startet maskinen flere ganger. Noen ganger startet bare vifter o.l pg andre ganger kom vi helt frem til "windows home edition" logoen. Men somregel hang pcen seg når jeg kikket etter feile innstillinger i bios. Tidligere har han trodd at det var noe feil med hovedkortet og har hatt det til reperasjon på komplett. Der sier de at det slettes ikke er noe feil med hovedkortet og sendte det tilbake til han. Da føler jeg at det må være prossessoren det er noe galt med? Kan det være noe annet? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 For meg virker det som dere rett og slett har feil instillinger satt i biosen, som f. eks ram timings. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Msi biosen har jo også en "default safe settings" eller noe slikt. Prøvde jo selvfølgelig med den også. Har også prøvd å tatt ut batteriet og koblet fra strømmen. Det utelukker vel feil setting i bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå