Tha sims Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Da er endelig dagen kommet! Autofil har sesongpremiere i dag. Håper virkelig vi får en god reportasje av bilen til Idar Vollevik. Det sendes i dag kl. 20.05 på nrk2. For de som ikke har nrk2, kan se sendingen på nrk.no =). Lenke til kommentar
aod Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Sitter og venter på at det begynner om 10 minutter..... *Finne frem en pils og litt snop* Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 hmm, det må man jo kanskje se så på reklamen at dem har fådd prøvd CCR håpe det blir artig Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) da er autofil begynt da er autofil ferdig, må si jeg ble litt skuffet Endret 13. mars 2006 av pappman Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Dæven så rå lyd det er i CCR! Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Dæven så rå lyd det er i CCR! 5748543[/snapback] ja den har jo "bare" 800 kh så der er nok ikke så rart Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, hvis ikke mer! Når det er så mange hester involvert har man ofte noen fler hester enn oppgitt. Vet ikke hvordan det er med CCR, men har hørt det er slik med enkelte andre raske biler. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 på autofil sa de 806 hester tror jeg. å jeg regner med at du bremser (måler hester) på hver eneste bil, siden det ikke blir produsert så mange biler i året og eventuelt gjør alle mest mulig lik hverandre, husk at det selskapet produserer bare racerbiler og det er spesialiteten deres Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Koenigsegg oppgir hester "i motoren" så på hjula er det litt mindre Det med å oppgi mindre enn den yter er ikke et fenomen man finner blant superbiler .. BMW oppgir ofte litt lavere enn hva de egentlig yter .. Må si jeg ble EKSTREMT skuffet over autofeil.. igjen viste de at de ikke har peil.. for det første fremstår de som EKSTREMT dårlige forbilder med å kjøre på bane UTEN HJELM! hvordan kan en rutinert person som tommy kan gjøre noe slik er direkte motbydlig.. og la oss ikke glemme den patetiske runden rundt rudskogen skal mans ette en runde skal man ha HJELM! og være alene i bilen .. og satse! CCR har allerde bevist å være en super banebil (mange nye rekoder i Sports auto supertest, den eneste sikklige målestokken for superbiler) Og Koenigsegg har enda ikke produsert en eneste racebil .. (de hadde planer men de ble skapet) PS: i nye CCX er 90% av motordelene selvlaget Endret 13. mars 2006 av Kebab GUD Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Koenigsegg oppgir hester "i motoren" så på hjula er det litt mindre Må si jeg ble EKSTREMT skuffet over autofeil.. igjen viste de at de ikke har peil.. for det første fremstår de som EKSTREMT dårlige forbilder med å kjøre på bane UTEN HJELM! hvordan kan en rutinert person som tommy kan gjøre noe slik er direkte motbydlig.. og la oss ikke glemme den patetiske runden rundt rudskogen skal mans ette en runde skal man ha HJELM! og være alene i bilen .. og satse! CCR har allerde bevist å være en super banebil (mange nye rekoder i Sports auto supertest, den eneste sikklige målestokken for superbiler) Og Koenigsegg har enda ikke produsert en eneste racebil .. (de hadde planer men de ble skapet) PS: i nye CCX er 90% av motordelene selvlaget 5748715[/snapback] autofeil?? hvordan kan en rutinert person som tommy kan gjøre noe slik er direkte motbydlig?? mans ette?? ikke at jeg har så mye peil jeg heller men de fleste vet jo at effekten er fra motoren, skulle man ha regnet med tapet i drivverk overføring til bakken og luftmotstand hadde det vert masse % mindre, en vanlig bil har mere enn 50% tap i luftmotstan drivverk osv... en annen ting, hvis de skulle kjørt med hjelm ville ikke det virket litt mistenksomt, tenk deg at du har kjøpt verdenst råeste gatebil å låner den ut til en person, hvis han hadde hjelm på seg hadde det betydd at han hadde tenkt å kjøre ganske rått pga hode beskyttelse i tilfelle krasj, hvis han ikke bruker det må ha kjøre mere forsiktig, jeg kan ikke tenke meg at verken NRK, jan erik eller tommy har råd til å erstatte bilen hvis de kommer utfor løypa. hadde bilen vært eid av feks tommy tror jeg han hadde kjørt bedre. Endret 13. mars 2006 av pappman Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Autofeil?? hvordan kan en rutinert person som tommy kan gjøre noe slik er direkte motbydlig?? mans ette?? ikke at jeg har så mye peil jeg heller men de fleste vet jo at effekten er fra motoren, skulle man ha regnet med tapet i drivverk overføring til bakken og luftmotstand hadde det vert masse % mindre, en vanlig bil har mere enn 50% tap i luftmotstan drivverk osv... en annen ting, hvis de skulle kjørt med hjelm ville ikke det virket litt mistenksomt, tenk deg at du har kjøpt verdenst råeste gatebil å låner den ut til en person, hvis han hadde hjelm på seg hadde det betydd at han hadde tenkt å kjøre ganske rått pga hode beskyttelse i tilfelle krasj, hvis han ikke bruker det må ha kjøre mere forsiktig, jeg kan ikke tenke meg at verken NRK, jan erik eller tommy har råd til å erstatte bilen hvis de kommer utfor løypa. hadde bilen vært eid av feks tommy tror jeg han hadde kjørt bedre. 5749545[/snapback] NRK har erstatningsansvar for alt de bruker, noe annet ville vært sykt! 8 mil er ingenting for nrk (tv2 betalte 1 milliard for rettighetene til norsk fotball). Og de har kostet på seg _MYE_ penger bare på lån av biler og utstyr. De har jo leid inn verdens mest avanserte fly for å konkurrere mot Mercedes SLK som totalt utgjorde 2 min av programmet. Leie av F16 er på langt nær gratis det heller. (sitat linken :...Fakta om Forsvaret 1998’ sier at et F-16 i gjennomsnitt hadde kostet 83,5 1996-kroner, det vil si omtrent 35 millioner 1980-kroner. Med bakke- og tilleggsutstyr var prisen 122 millioner 1996-kroner, eller 55,5 millioner 1980-kroner..." Og det er F16 kjøpt fra 1980-1984. Dages F16 Figthing falcon er nok litt dyrere i pris og drift, tror jeg Så Bernander har nok tatt i betrakning at det kan komme ekstrakostnader fortløpende da han ga grønt lys for ny runde autofil. OG ja, synes det er uansvarlig av nrk og presse rundetider med en av verdens raskeste biler uten hjelm selv om Tommy hadde litt mer på lur. De har da kjørt med hjelm før! Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) jeg har brukt å sett på autofil før å de eneste gangene jeg har sett at de har brukt hjelm er i cabrioleter (biler uten tak) men, men, man vet aldri Endret 14. mars 2006 av pappman Lenke til kommentar
FaO Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 noen som vet når reprisen går? Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 noen som vet når reprisen går? 5751388[/snapback] er ikke sikker, men du kan jo gå på nrk.no å se den Lenke til kommentar
FaO Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 er ikke sikker, men du kan jo gå på nrk.no å se den 5751420[/snapback] jo da... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 faktisk synes jeg det er rart atd e fikk lov til å kjøre på banen uten hjelm .. er faktisk lovpålagt i norge å bruke hjelm på bane.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 CCR har allerde bevist å være en super banebil (mange nye rekoder i Sports auto supertest, den eneste sikklige målestokken for superbiler) 5748715[/snapback] Hvorfor er ikke TopGear lista bra nok? Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Tror ikke de rævkjørte Köeningsegg'en så jævlig som de kunne.. Hørte at tommy gira før han fikk veldig høye RPM's, og tok det rolig i svingene. Skal du se at de virkelig rævkjører bilene se Top Gear Xtra klokka 1200 på søndags formiddag Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 CCR har allerde bevist å være en super banebil (mange nye rekoder i Sports auto supertest, den eneste sikklige målestokken for superbiler) 5748715[/snapback] Hvorfor er ikke TopGear lista bra nok? 5758038[/snapback] 1... forsjellige førere (The stig er ikke 1 person.. og det har tilogmed vert 2 Stig) 2: forholdene.. 3: banen. 4: det faktumet at jeremy clarkson har selv inrømmet at bla pagani får litt ekstra behandling.. 5: noen av bilene kjøres på gatesliks noe på vanlige sport dekk lista er evig lang.. en mer korrekt liste er Fifth gear sin liste.. de har 2 lister en for hver fører de kjører bare i solskinn, begge førerene (tiff og VBH) har lange motorsport fortider (Tiff gammel F1 fører bla) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå