moestue Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Blir 18 om ikke så lenge og hadde tenkt meg egen bil. Vet ikke helt hva slags bil jeg er ute etter, men vil bruke mellom 15 og 20 000. Kom over denne Fiat Uno'n som jeg synes er en helt ok bybil. Bruker sikkert lite bensin. Men er det mulig å trimme den? Tenkte på luftfilter, eff. anlegg, kanskje turbo.. Hva sier dere? Lenke til kommentar
exs Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) tror ikke den bilen er det rette utgangspunktet for trimming hva med en silk en- http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...5696310&pos=668 mer en nok hestekrefter i en lett bil.. Endret 13. mars 2006 av exs Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hvis du tåler at den er litt gamlere, får du en '85-'89 modell Fiat Uno Turbo for den summen. Går som en kanonkule ut fra helvete.... Søk på autodb eller kjøp motorbørsen e.l. Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 En Fiat Uno 1,1 går som en dass uansett hvordan du vrir og vender på det. Kvalitet er det heller ikke, Fiat ligger nederst på listen på kvalitet. Gå heller for Golf, var jo utrolig fine seter i den Golfen som han over linket til. Men når bilen har gått 280.000km ville jeg aldri handlet. PS: Nå må folk slutte å mase om Turbo turbo og atter turbo. Føler hele verden snakker om "ja,, har jo lyst på turbo", men folkene vet faen ikke hvor mange hjul det er på bilen engang. Det trengs utrolig mye kunnskaper, dyktighet for å installere turbo. Skal man få det installert hos ett verksted, regn med fra 30.000kr pluss pluss!! Konklusjon, vil man ha turbo, kjøp Turbo bil!! Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Derfor jeg anbefalte han en uno med fabrikkmontert turbo. Veldig lite problemer med akkurat disse bilene i forhold til andre fra samme fabrikk da disse på en måte var prestisjemodellene. Lenke til kommentar
LCK Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Helt enig her, Dritt lei av folk som har tenkt til og fjerne en "pling og en ding" for å trimme. Og det gode gamle "slenge på en turbo" Nå må folk skjønne at trim koster, ihvertfall på N/A motorer. Ta f.eks et turbokit til en polo fra SLS, dette koster ca 35000 norske i innkjøp. for og holde kostnadene nede etter dette bør man være fingerferdig. Dersom du skal ha noen til og montere dette bør du vel legge til 15-20000 et sted. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Dersom det er 1108 FIRE-motoren som benyttes i Unoen (står også i Cinquecento, Seicento og Punto), har den et relativt bra vekt/hk-forhold i forhold til de større FIRE-motorene, og skal visstnok kunne tynes til 90-95 hester før det begynner å koste svært mye mer enn det smaker. Men vi snakker uansett om rundtomsnusk 15.000, så jeg tror nok jeg ville sett meg omkring etter en Uno Turbo istedet ja. Endret 18. mars 2006 av epifant Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det burde vel gå å sette i en 1,6 liter. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Tror likegodt han kan gå for en Fiat Uno Turbo med det samme. Å bytte motor er ikke noe u-knotete oppgave, og man skal som regel ha med både drivverk, bremser, hjuloppheng, el.nett ++ over til den nye. De "vanlige" Unoene er uansett punktsveiset, i motsetning til Turboen som er helsveiset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå