Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme en Fiat Uno


Anbefalte innlegg

Blir 18 om ikke så lenge og hadde tenkt meg egen bil. Vet ikke helt hva slags bil jeg er ute etter, men vil bruke mellom 15 og 20 000. Kom over denne Fiat Uno'n som jeg synes er en helt ok bybil. Bruker sikkert lite bensin. Men er det mulig å trimme den? Tenkte på luftfilter, eff. anlegg, kanskje turbo.. Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Fiat Uno 1,1 går som en dass uansett hvordan du vrir og vender på det.

Kvalitet er det heller ikke, Fiat ligger nederst på listen på kvalitet.

 

Gå heller for Golf, var jo utrolig fine seter i den Golfen som han over linket til. Men når bilen har gått 280.000km ville jeg aldri handlet.

 

PS: Nå må folk slutte å mase om Turbo turbo og atter turbo. Føler hele verden snakker om "ja,, har jo lyst på turbo", men folkene vet faen ikke hvor mange hjul det er på bilen engang.

Det trengs utrolig mye kunnskaper, dyktighet for å installere turbo.

Skal man få det installert hos ett verksted, regn med fra 30.000kr pluss pluss!!

 

Konklusjon, vil man ha turbo, kjøp Turbo bil!!

Lenke til kommentar

Helt enig her, Dritt lei av folk som har tenkt til og fjerne en "pling og en ding" for å trimme.

Og det gode gamle "slenge på en turbo"

Nå må folk skjønne at trim koster, ihvertfall på N/A motorer.

Ta f.eks et turbokit til en polo fra SLS, dette koster ca 35000 norske i innkjøp. for og holde kostnadene nede etter dette bør man være fingerferdig.

Dersom du skal ha noen til og montere dette bør du vel legge til 15-20000 et sted.

Lenke til kommentar

Dersom det er 1108 FIRE-motoren som benyttes i Unoen (står også i Cinquecento, Seicento og Punto), har den et relativt bra vekt/hk-forhold i forhold til de større FIRE-motorene, og skal visstnok kunne tynes til 90-95 hester før det begynner å koste svært mye mer enn det smaker.

 

fire.jpg

 

Men vi snakker uansett om rundtomsnusk 15.000, så jeg tror nok jeg ville sett meg omkring etter en Uno Turbo istedet ja.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Tror likegodt han kan gå for en Fiat Uno Turbo med det samme. Å bytte motor er ikke noe u-knotete oppgave, og man skal som regel ha med både drivverk, bremser, hjuloppheng, el.nett ++ over til den nye. De "vanlige" Unoene er uansett punktsveiset, i motsetning til Turboen som er helsveiset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...