Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må man være 18 for å kjøpe og eie en bil


Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dersom du setter ditt navn i salgsmeldinga så er det dette navnet som må oppgis når du skal forsikre bilen. Er du sikker på at du skal forsikre bilen i ditt navn? Ganske dyrt!

5749491[/snapback]

 

 

Du kan eie en bil fra du er 5 år gammel, hvis jeg husker riktig.

 

miXer: Selv om det er dyrt å sette forsikringen på noen andre er det mye dyrere å forsikre seg når du er 23 år med 20% bonus når du kunne hatt 60% bonus...

 

Forsikringspremien er vanvittig mye billigere når du kommer opp på noen %.

Lenke til kommentar

Brems litt.. Hvis det IKKE er skilter på bilen kan den stå i ditt navn uavhengig av hvor gammel du er.

 

Er det skilter på bilen er det bileier som er ansvarlig for årsavgift. Er man ikke over 18 så kan man heller ikke "sette seg i gjeld" som i praksis ville være resultatet hvis man registrerte bilen.

 

Dog det er ingen som sjekker hvor gammel en person er når man registrere bilen såvidt jeg vet, hvis ikke en våken biltilsyn-ansatt får det med seg når bilen registreres.

 

Hilsen en tidligere biltilsyns-ansatt :)

Lenke til kommentar
dersom du setter ditt navn i salgsmeldinga så er det dette navnet som må oppgis når du skal forsikre bilen. Er du sikker på at du skal forsikre bilen i ditt navn? Ganske dyrt!

5749491[/snapback]

 

 

Du kan eie en bil fra du er 5 år gammel, hvis jeg husker riktig.

 

miXer: Selv om det er dyrt å sette forsikringen på noen andre er det mye dyrere å forsikre seg når du er 23 år med 20% bonus når du kunne hatt 60% bonus...

 

Forsikringspremien er vanvittig mye billigere når du kommer opp på noen %.

5749531[/snapback]

 

Den er jeg enig i. Det er lurt å sette forsikringen på seg selv slik at man sparer opp bonus. Det er heller ikke alltid at det er så stor forskjell om forsikringen settes på en voksen eller en som er ung, så det er lurt å høre pris på begge deler.

 

Uansett så er jeg 24 og snart opparbediet bonus på 50 %. Dette er kjekt å ha med seg når man skal kjøpe ny bil senere og skal ha litt annet i tillegg også som hus, nedbetale studielån etc.

 

En jeg studerte med før hadde vanlig forsikring på sin veteran boble, dette fordi han da sparte seg opp bonus.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...