Simen1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kommer det ikke snart en oppdatert versjon av denne skjermen med LED baklys for høyere dynamisk kontrast og bedre farger? (Slik Dells 30" ble oppgradert i fjor høst.) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 HC-versjon, kan det stemme? Trodde ikke Dell brukte LED enda, men istedenfor en annen bakbelysning? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Er det ikke LED som er årsaken til den dramatiske forbedringen i farger og kontrast på HC-versjonen? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Nei, de bruker bakbleysning med flere frekvenser bare. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) HC-versjonene bruker vel som sagt bare bedre baklys av samme gamle type som før, såkaldt WCG-CCFL (Wide Color Gamut Cold Cathode Fluorescent Light), som gir 92% av NTSC sitt fargespekter, sammenlignet med 72% for vanlige LCD (og vanlige CRT skjermer også?). Den eneste LED-baklyste skjermen jeg vet om (sier ikke at det nødvendigvis er den eneste) er Samsung XL20, som har 111% NTSC om jeg husker riktig. Den er i allfall over 100%. Endret 8. juli 2007 av dravisher Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Skjermen min har løst seg i nedre posisjon. Dette har jeg aldri opplevd før. Hvordan får jge den opp igjen? Lenke til kommentar
Lypsylmedsmak Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Skjermen min har løst seg i nedre posisjon. Dette har jeg aldri opplevd før. Hvordan får jge den opp igjen? 9045889[/snapback] Hadde samme problemet, men et søk på dell-forumet ga meg denne løsningen, som fungerte fint. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Fikk denne skjermen inn i hus idag og jeg må si at jeg er meget fornøyd med den. Utrolig skarpt og fint bilde. - punk. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Forts. Men å gå fra 100hz CRT som man har levd med i 11-12 år til 60/75hz er en stor overgang. Spiller ingen rolle hva folk sier at man ser ikke forskjell. Tro meg, det gjør man. Føles nesten som om bildet hakker i spill enda FPS er konstant. Samme gjelder film. - punk. Endret 17. juli 2007 av punk20 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Kunne ikke vært mer enig, 3 år senere og savner fortsatt det lille "suget" når alt flyter virkelig fint Hvis det faktisk er hakking du får, kan det være du får bedre suksess med å skifte mellom VSYNC av vs på. På 60Hz / LCD kan forskjellen bli ganske stor. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Bruker selfølgelig Vsync på. uspillbart uten. - punk. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Aaah, men da er det ikke rart det hakker Fyr opp FRAPS, og se hva som skjer. Enten får du deg en skummel overraskelse, eller så vet du akkurat hva som skjer, hehe... Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) skummel overraskelse? Fraps viser konstant 75fps. - punk. Endret 17. juli 2007 av punk20 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Nå har ikke jeg skjermen selv (skulle gjerne hatt den), men det var den skumle overraskelsen ja På min egen 20" har jeg mulighet for å kjøre helt opp til 85Hz (noe som var praktisk en periode når jeg hadde et halvgåent skjermkort med dårlig signal), men her er problemet : selve skjermen viser kun 60 hele bilder i sekundet uansett oppløsning, slik at noen bilder da forsvinner. Det er fullt mulig at det samme gjelder på Dell skjermen. Den tar imot signalet, men noe forsvinner før visning (konverteres/interpoleres etc.). Som sagt, bare en teori for din skjerm. 100% praksis for min egen Forsøkt å se hva som skjer når du setter skjermen til 60Hz? I mitt tilfelle ga dette praktisk talt et silkemykt bilde. Nyyyydelige bevegelser. Endret 17. juli 2007 av Boye Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Er nok bare jeg som har brukt CRT så lenge at å bytte til LCD var den dummeste tingen jeg kunne ha gjort. Hvis jeg ikke klarer og vende meg til LCD, så sender jeg den tilbake på angrerett. - punk. Endret 18. juli 2007 av punk20 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Prøv å fyr opp et annet spill. Det skal virkelig ikke hakke så grusomt som du beskriver. Prøv skjermen på en annen PC osv. Regner med du vil bli godt fornøyd når du har funnet ut hva som er feil og rettet det. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Meget mulig problemet er det Boye beskriver, dvs. skjermen kan ta imot 75 Hz, men har kun 60 Hz faktisk bilderate. Da kan det nok bli litt uoptimalt. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Skjermen funker selfølgelig bedre på sin native hz. Anyways, skal sende den tilbake på angreretten. Kjøper meg en 22" crt til 800 kr. Der har man 5600kr spart som jeg kan legge av til ny LCD eller tilsvarende skjerm senere engang når de oppnår mine krav for flyt i bildet. (Dette gjelder kun FPS spill) Kanskje det bare er jeg som er kresen, vet ikke? Dette er en fantastisk skjerm, men jeg spiller mye FPS spill og det er det eneste denne skjermen ikke oppnår mine krav for flyt i bildet. Vet ikke hvordan ellers jeg skal forklare det. Det virker som bildet dirrer/henger igjen når man snur seg med musen. Det kødder opp aim og sensitivitet. Denne skjermen skulle ikke ha ghosting, så det er ikke det. Kjøre dual-view med den gamle CRT skjermen ved siden av og man ser betydelig forskjell. Er det virkelig ingen andre her som vet hva jeg mener? Edit: Etter litt testing så har jeg funnet ut at det er mest eldre spill som er helt jævlig å spille. Feks. CS og Half Life 1. Er merkbart i nyere spill også, men ikke i så stor grad. Sitter og spiller Unreal 1 nå. Går så det suser, men som jeg nevnte lengere oppe i posten, det virker som om bildet blir uklart når jeg snur og vender på meg. Nesten som motion blur.Er det det som er ghosting kanskje? - punk. Endret 18. juli 2007 av punk20 Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Skjermen funker selfølgelig bedre på sin native hz. 9098110[/snapback] Skjermen opererer antageligvis på 60 Hz da dette er det som er vanlig for dagens LCD-skjermer, med mindre denne skjermen er et skjeldent unntak. Det finnes mange LCD-skjermer som kan motta 75 Hz, men (nesten?) alle disse konverterer dette til 60 Hz før visning. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Fikk min i dag! Eneste jeg har å si er: O-M-G! Er en helt utrolig skjerm! Har fått Rev. A04, men vet dog ikke hva som er nytt ifra A03. Jeg vil påstå at den skeive foten er fortsatt her. Skjermen er vinklet litt for mye mot høyere. =( Har enda ikke fått brukt den så fryktelig mye, men førsteinntrykket er så absolutt bra! EDIT: leif Endret 20. juli 2007 av MaxP2P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå