Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.

R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HC-versjonene bruker vel som sagt bare bedre baklys av samme gamle type som før, såkaldt WCG-CCFL (Wide Color Gamut Cold Cathode Fluorescent Light), som gir 92% av NTSC sitt fargespekter, sammenlignet med 72% for vanlige LCD (og vanlige CRT skjermer også?). Den eneste LED-baklyste skjermen jeg vet om (sier ikke at det nødvendigvis er den eneste) er Samsung XL20, som har 111% NTSC om jeg husker riktig. Den er i allfall over 100%.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Forts.

Men å gå fra 100hz CRT som man har levd med i 11-12 år til 60/75hz er en stor overgang. Spiller ingen rolle hva folk sier at man ser ikke forskjell. Tro meg, det gjør man. Føles nesten som om bildet hakker i spill enda FPS er konstant. Samme gjelder film.

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig, 3 år senere og savner fortsatt det lille "suget" når alt flyter virkelig fint :)

Hvis det faktisk er hakking du får, kan det være du får bedre suksess med å skifte mellom VSYNC av vs på. På 60Hz / LCD kan forskjellen bli ganske stor.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg skjermen selv (skulle gjerne hatt den), men det var den skumle overraskelsen ja :) På min egen 20" har jeg mulighet for å kjøre helt opp til 85Hz (noe som var praktisk en periode når jeg hadde et halvgåent skjermkort med dårlig signal), men her er problemet : selve skjermen viser kun 60 hele bilder i sekundet uansett oppløsning, slik at noen bilder da forsvinner. Det er fullt mulig at det samme gjelder på Dell skjermen. Den tar imot signalet, men noe forsvinner før visning (konverteres/interpoleres etc.). Som sagt, bare en teori for din skjerm. 100% praksis for min egen :)

Forsøkt å se hva som skjer når du setter skjermen til 60Hz? I mitt tilfelle ga dette praktisk talt et silkemykt bilde. Nyyyydelige bevegelser.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Er nok bare jeg som har brukt CRT så lenge at å bytte til LCD var den dummeste tingen jeg kunne ha gjort.

Hvis jeg ikke klarer og vende meg til LCD, så sender jeg den tilbake på angrerett.

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Skjermen funker selfølgelig bedre på sin native hz.

Anyways, skal sende den tilbake på angreretten. Kjøper meg en 22" crt til 800 kr. Der har man 5600kr spart som jeg kan legge av til ny LCD eller tilsvarende skjerm senere engang når de oppnår mine krav for flyt i bildet. (Dette gjelder kun FPS spill)

Kanskje det bare er jeg som er kresen, vet ikke?

Dette er en fantastisk skjerm, men jeg spiller mye FPS spill og det er det eneste denne skjermen ikke oppnår mine krav for flyt i bildet. Vet ikke hvordan ellers jeg skal forklare det. Det virker som bildet dirrer/henger igjen når man snur seg med musen. Det kødder opp aim og sensitivitet. Denne skjermen skulle ikke ha ghosting, så det er ikke det.

Kjøre dual-view med den gamle CRT skjermen ved siden av og man ser betydelig forskjell.

Er det virkelig ingen andre her som vet hva jeg mener?

Edit: Etter litt testing så har jeg funnet ut at det er mest eldre spill som er helt jævlig å spille. Feks. CS og Half Life 1. Er merkbart i nyere spill også, men ikke i så stor grad. Sitter og spiller Unreal 1 nå. Går så det suser, men som jeg nevnte lengere oppe i posten, det virker som om bildet blir uklart når jeg snur og vender på meg. Nesten som motion blur.Er det det som er ghosting kanskje?

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Skjermen funker selfølgelig bedre på sin native hz.

9098110[/snapback]

Skjermen opererer antageligvis på 60 Hz da dette er det som er vanlig for dagens LCD-skjermer, med mindre denne skjermen er et skjeldent unntak. Det finnes mange LCD-skjermer som kan motta 75 Hz, men (nesten?) alle disse konverterer dette til 60 Hz før visning.

Lenke til kommentar

Fikk min i dag!

Eneste jeg har å si er: O-M-G! Er en helt utrolig skjerm!

Har fått Rev. A04, men vet dog ikke hva som er nytt ifra A03. Jeg vil påstå at den skeive foten er fortsatt her. Skjermen er vinklet litt for mye mot høyere. =(

Har enda ikke fått brukt den så fryktelig mye, men førsteinntrykket er så absolutt bra!

EDIT: leif :p

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...