Boye Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hæ? Skyt med hardt her hvis jeg misforstår noe fundamentalt i diskusjonen - bilde over VGA kabel kan absolutt være interlaced, men jeg misforstår kanskje ved at det istedenfor sendes halv vertikal (i høyden) oppløsning hvor skjerm fletter bildet sammen? Var man desperat i 286/386 dagene som ville se damebilder i høy oppløsning (meg inkludert) på skjermene sine kunne man kjøre interlaced for å få alt på samme skjerm uten scrolling På tekst så det selvfølgelig noe ufokusert ut, men på bilder fungerte det greit! Å sende 1080i fra skjermkort til TV, projektor eller liknende går helt fint. - Wii skal da fungere progressivt (640x480 progressivt) så lenge du kjører komponent? - 1080P komponent skal fungere ja, men har det seg slik at 1080P over analoge kabler på PS3/filmer/kopibeskyttet materiale blir nedskalert? - Trodde Xbox/360 for det meste jobbet progressivt internt, og tilpasset bildet utgangen som ble brukt (SCART/composite = interlaced)? Noe annet ville vært merkelig, bortsett fra film/mediecenter, om ikke spillutvikler bestemt benyttet sjansen til å gjøre noe meget spesielt Render i interlaced ser forferdelig ut deinterlaced, med variabel framerate etc. Selv Xbox1 med komponent i f.eks. Burnout Revenge ser uendelig mye skarpere ut enn f.eks. via SCART RGB, men internt skal boksen i teorien arbeide like mye om den enten sender 480P eller 480i ettersom alle 480 linjene uansett må tegnes av spillmotoren. EDIT: Framebuffer = "progressivt" / hele piksler. EDIT2: Ikke horisonal oppløsning, mente vertikal... Endret 10. april 2007 av Boye Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) alle signalner i 360 er vil ikke interlaced? Kjører jo 360 på 720p jeg. Eller er jeg på vidda nå? Endret 10. april 2007 av Sgt.Stav Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 vell, om det er progresivt eller ikke fungere det nå ikke. var akkurat på talatuten med dell og de skulle sende meg en ny skjerm, skulle vente den i morgen, men de kom ikke for og hente den andre før noen dager etterpå. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 vell, om det er progresivt eller ikke fungere det nå ikke. var akkurat på talatuten med dell og de skulle sende meg en ny skjerm, skulle vente den i morgen, men de kom ikke for og hente den andre før noen dager etterpå. 8349171[/snapback] Hvorfor skal du ha ny? Skal du ha nyere revisjon eller noe da eller? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Vell, hadde jo tenkt og bruke komponentingangen på skermen da, og når denne har gått i stykker må man nesten ha ny. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det hørtes ikke bra ut! Har du forsøkt komponentinngangen på andre kilder, f.eks. DVD spiller, PC etc ? Forstår problemet, har du komponentinngang på en skjerm vil en gjerne bruke den Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hæ? Skyt med hardt her hvis jeg misforstår noe fundamentalt i diskusjonen - bilde over VGA kabel kan absolutt være interlaced, men jeg misforstår kanskje ved at det istedenfor sendes halv vertikal (i høyden) oppløsning hvor skjerm fletter bildet sammen? Var man desperat i 286/386 dagene som ville se damebilder i høy oppløsning (meg inkludert) på skjermene sine kunne man kjøre interlaced for å få alt på samme skjerm uten scrolling På tekst så det selvfølgelig noe ufokusert ut, men på bilder fungerte det greit! Å sende 1080i fra skjermkort til TV, projektor eller liknende går helt fint. - Wii skal da fungere progressivt (640x480 progressivt) så lenge du kjører komponent? - 1080P komponent skal fungere ja, men har det seg slik at 1080P over analoge kabler på PS3/filmer/kopibeskyttet materiale blir nedskalert? - Trodde Xbox/360 for det meste jobbet progressivt internt, og tilpasset bildet utgangen som ble brukt (SCART/composite = interlaced)? Noe annet ville vært merkelig, bortsett fra film/mediecenter, om ikke spillutvikler bestemt benyttet sjansen til å gjøre noe meget spesielt Render i interlaced ser forferdelig ut deinterlaced, med variabel framerate etc. Selv Xbox1 med komponent i f.eks. Burnout Revenge ser uendelig mye skarpere ut enn f.eks. via SCART RGB, men internt skal boksen i teorien arbeide like mye om den enten sender 480P eller 480i ettersom alle 480 linjene uansett må tegnes av spillmotoren. EDIT: Framebuffer = "progressivt" / hele piksler. EDIT2: Ikke horisonal oppløsning, mente vertikal... 8345810[/snapback] Er ikke noe problem å sende et interlaced signal over VGA. Det jeg mente var at VGA er kun en kanal et analogt bilde sendes gjennom og har ingenting med hvordan signalkilden ser ut. Det samme gjelder for component. Videre så tenkte jeg at om det er en innstilling for at skjermen skal vise bilde i 1080P sa kan jo dette bli et problem for et 1080i signal fra xbox360 om det ikke sitter en linjefordobler imellom? 1080i brukes vel for å spare plass samt gjøre systeme "lettere"? Mange spill har mye cut scenes(video materiale) mm som tar mye plass på DVD platene på en xbox360.... Videre så er det fort gjort å blande component og composit som er det beste og den dårligste standaren i den analoge verdenen hvorav component er den standaren som er kapabel til å sende HD. Interlacing er kort forklart at man kun ser 50% av bilde på hver frame. Annenhver linje annenhver gang. Tenk deg at du løfter en halv igjenskrudd persienne opp og ned på hver frame 25 ganger i sekundet Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vell, hadde jo tenkt og bruke komponentingangen på skermen da, og når denne har gått i stykker må man nesten ha ny. 8352138[/snapback] Høres ut som noe er defekt ja.... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Som en liten kuriositet så har jeg lyst å vise frem et bilde av min gode gamle xbox :!: Er dette Norges eneste xbox med custom component utgang? Edit: + coax digital lydutgang Endret 11. april 2007 av Dentro Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Så egentlig skal 1080p fungere over komponent? Jeg kjører DVI fra pcen min i full oppløsning, er det P? Har ikke så veldig mye peil på dette. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Så egentlig skal 1080p fungere over komponent? Jeg kjører DVI fra pcen min i full oppløsning, er det P? Har ikke så veldig mye peil på dette. 8359397[/snapback] Jepp, komponent kan kjøre oppløsninger 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i og 1080p. Dvi er en annen historie, det kommer an på hvilken dvi du tenker på... Interlacing er forbeholdt video og tv. Enkelt forklart så er det ikke interlacing på data, men du kan godt se en interlacet film på den DVI fomater: DVI - I (analog og digital som er på de fleste nyere skjermkort idag) DVI - I(dl) (analog og digital med dual link for ekstra stor båndbredde og høy oppløsning) DVI - D (digital kontakt vi ofte ser på flatskjermer) DVI - A (analogt signal) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tenk deg at du løfter en halv igjenskrudd persienne opp og ned på hver frame 25 ganger i sekundet hehehehe :) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 vell, jeg fikk ny skerm i dag (rev a04), og den funker med komponent, så det var tydligvis skermen som hadde feilen. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvorfor står det ikke noe om Rev.04 i første post? Står jo info om Rev. 01, 02 og 03 Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 vell, jeg fikk ny skerm i dag (rev a04), og den funker med komponent, så det var tydligvis skermen som hadde feilen. 8360651[/snapback] Men får du kjørt 1080p da? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 har ikke prøvd med 1080p da jeg ikke gidder og drasse xboxen opp på rommet mitt. funker med 480p i hvertfall. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 har ikke prøvd med 1080p da jeg ikke gidder og drasse xboxen opp på rommet mitt. funker med 480p i hvertfall. 8363849[/snapback] Hvis du kunne ha prøvd hadde det vært fint, for jeg må vite om det er noe galt med skjermen eller ikke. Er det så ringer jeg Dell. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 No, the 2407WFP does not accept 1080p over component. Hardly any displays do. Link Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Also, before anyone mentions it, I’m aware the 2407WFP accepts 1080i via component. fofatteren av den artikkelen påstår det, men som du påpeker sier noen under at det ikke fungerer. får vel teste selv da. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Also, before anyone mentions it, I’m aware the 2407WFP accepts 1080i via component. fofatteren av den artikkelen påstår det, men som du påpeker sier noen under at det ikke fungerer. får vel teste selv da. 8381644[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå