Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg pakket opp min 2407 nå og det er en Rev 04 :-). Ble levert 3 dager etter bestilling her i Norge, så det er vel rimelig sikkert at det er 04 i handel fra nå av.

 

Null feil, nydelig skjerm, men fytterakkern så liten 2005FPW ble i forhold...

Endret av Ip dude
Lenke til kommentar
Hei, jeg pakket opp min 2407 nå og det er en Rev 04 :-). Ble levert 3 dager etter bestilling her i Norge, så det er vel rimelig sikkert at det er 04 i handel fra nå av.

 

Null feil, nydelig skjerm, men fytterakkern så liten 2005FPW ble i forhold...

8000715[/snapback]

 

Bestilte du som privatkunde eller bedriftkunde?

Lenke til kommentar

Noen som forresten vet hvor bra det vil funke å koble til en videospiller på komponent eller svideo inngangen på denne skjermnen og bruke tuneren i videospilleren og få tv på skjermen?

 

Om det kan bli noenlunde bra kvalitet på dette ? :)

 

Hadde jo vert genialt egentli :p slippe å kjøpe tv kort i pcen :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som er nytt med rev.04 da?

8003681[/snapback]

 

Er at R04 har støtte for 1:1 pixelmapping og du kan visst justere selve skjermen på en annen måte. Alt jeg veit hittil.

 

Ser på min 24" at det ikke er NOE baklys i hele tatt, det var plagsomt på 20" som jeg har ved siden nå, legger ved et bilde på moro som viser hvor mye større en 24 egentlig er :!:

post-21280-1172182521_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, 24" er deilig. Min 2407WFP tror jeg jeg skal sende inn til service nå. For det første, foten er skjev, for det andre er det noe banding mener nå jeg i alle fall. For det tredje var det en stripe i dag morges på skjermen når jeg så på DreamScene (bevegelig bakgrunn for Vista). Det ar som om en vertikal stripe med pixler (ca 10 cm) Hadde det morro og skiftet litt mellom sort og farge. Det er borte nå, sikkert at skjermen var kald.

 

Håper jeg får rev04. Jeg har nå en med en påklistred rev03.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Heisann. Mottok denne skjermen for ca 2 uker siden (rev 03). Er egentlig vanvittig fornøyd med kjøpet, skjermen i seg selv er absolutt så god som jeg hadde forventet. Det eneste problemet er at jeg ser ut til å oppleve begge de vanlige feilene fra rev 03;

 

- Foten er skjev. Hvertfall snakk om 1-1.5cm forskjell i høyde på høyre og venstre. Dette er ikke noe stort problem, men er jo litt småirriterende.

- Banding. Har ikke testet ordentlig, men syns det virker som om skjermen har et banding-problem. Hvor kan jeg få testet dette ordentlig?

 

Jeg lar meg ikke irritere så mye over disse problemene, men det kan jo være greit å få en ny skjerm / få reparert det så lenge jeg har muligheten. Feilene skal jo åpenbart ikke være der, og om 1 år når nyforelskelsen har lagt seg så angrer jeg kanskje på at jeg ikke fikk det fikset (er vel vanskeligere å få sendt inn en skjerm pga slikt da).

 

Hvor lenge vil jeg isåfall være uten skjerm? Dette er det eneste som holder meg fra å be om bytte/reparasjon. Hvis Dell kommer med ny skjerm direkte på døren og jeg slipper all "nedetid" så vil jeg selvsagt gjøre det.

 

Mvh Sindre

Lenke til kommentar

har rev3 selv, og lurer på hvor utbredt denne fot-feilen er.. Fant nettopp frem tommestokk og målte høyden fra begge hjørnene og ned til skrivebordsflaten. Resultat: venstre hjørne var 2mm lenger fra skrivebordet enn høyre. Dette er noe jeg absolutt ikke merker til daglig!

 

Videre, hva der dette "banding"-opplegget? Noen som føler for å fortelle litt rundt dette?

 

Og man får også en annen paneltype med den rev4, spørs nå om det alltid er ønskelig?

Har lest litt rundt på andre forum og de sier at A04 har gått over til S-PVA panel, i forskjell til S-IPS panelet som er i A03. S-PVA sies å være dårligere, men skal ha bedre kontrast og skal være godt egnet til kontorbruk etc. S-IPS har jo litt dårligere kontrast men har et raskere panel og derfor er egnet bedre til spilling.
Lenke til kommentar
har rev3 selv, og lurer på hvor utbredt denne fot-feilen er.. Fant nettopp frem tommestokk og målte høyden fra begge hjørnene og ned til skrivebordsflaten. Resultat: venstre hjørne var 2mm lenger fra skrivebordet enn høyre. Dette er noe jeg absolutt ikke merker til daglig!

 

Videre, hva der dette "banding"-opplegget? Noen som føler for å fortelle litt rundt dette?

 

Og man får også en annen paneltype med den rev4, spørs nå om det alltid er ønskelig?

Har lest litt rundt på andre forum og de sier at A04 har gått over til S-PVA panel, i forskjell til S-IPS panelet som er i A03. S-PVA sies å være dårligere, men skal ha bedre kontrast og skal være godt egnet til kontorbruk etc. S-IPS har jo litt dårligere kontrast men har et raskere panel og derfor er egnet bedre til spilling.

8007325[/snapback]

 

Mener bestemt at denne skjermen alltid har hatt S-PVA panel.

Les første post hvor det står div info om skjermen.

Hadde den fått et annet panel underveis, så ville den nok også fått et annet navn.

Forskjellen på rev 03 og 04 er vel,såvidt jeg vet,at rev 04 støtter 1:1 pikselmapping.

Har du nvidiakort spiller det ingen rolle da du kan stille inn det i driverpanelet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som forresten vet hvor bra det vil funke å koble til en videospiller på komponent eller svideo inngangen på denne skjermnen og bruke tuneren i videospilleren og få tv på skjermen?

 

Om det kan bli noenlunde bra kvalitet på dette ? :)

 

Hadde jo vert genialt egentli :p slippe å kjøpe tv kort i pcen  :p

8002580[/snapback]

Jeg kopler Samsung HT-P1200 med komponent til 2407. Bildekvalitet er dårlig på dvd-filmer. Det er ok å bruke det av og til på gutterom. Jeg vil ikke anbefale å bruke 2407 som tv-skjerm.

Lenke til kommentar
har rev3 selv, og lurer på hvor utbredt denne fot-feilen er.. Fant nettopp frem tommestokk og målte høyden fra begge hjørnene og ned til skrivebordsflaten. Resultat: venstre hjørne var 2mm lenger fra skrivebordet enn høyre. Dette er noe jeg absolutt ikke merker til daglig!

 

Videre, hva der dette "banding"-opplegget? Noen som føler for å fortelle litt rundt dette?

 

Og man får også en annen paneltype med den rev4, spørs nå om det alltid er ønskelig?

Har lest litt rundt på andre forum og de sier at A04 har gått over til S-PVA panel, i forskjell til S-IPS panelet som er i A03. S-PVA sies å være dårligere, men skal ha bedre kontrast og skal være godt egnet til kontorbruk etc. S-IPS har jo litt dårligere kontrast men har et raskere panel og derfor er egnet bedre til spilling.

8007325[/snapback]

 

Mener bestemt at denne skjermen alltid har hatt S-PVA panel.

Les første post hvor det står div info om skjermen.

Hadde den fått et annet panel underveis, så ville den nok også fått et annet navn.

Forskjellen på rev 03 og 04 er vel,såvidt jeg vet,at rev 04 støtter 1:1 pikselmapping.

Har du nvidiakort spiller det ingen rolle da du kan stille inn det i driverpanelet. :thumbup:

8009624[/snapback]

fra første side

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...