Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å gå temmelig dritt lei av at nettbutikkene driver å utsetter den Samsung Syncmaster 226BW hele tiden. Derfor tror jeg at jeg kanskje går for denne Dell 24".

 

Jeg spiller en god del FPS som f.eks. Counter-Strike: Source og en god del strategispill. Ser også mye film. Det som jo interesserer meg med denne skjermen er 1920x1200 oppløsningen, det er nice.

Har nå også hørt rundt i denne tråden at det har kommet en ny revisjon, A04 eller noe. Hva er forskjellene og er det verdt å vente på den?

Dessuten har vel denne skjermen vært ute en god stund på markedet nå. Blir det slik at jeg kjøper en gammel skjerm eller vil den siste revisjonen av skjermen være en "ny skjerm" om dere skjønner?

 

Som sagt så spiller jeg FPS og hodet mitt klarer rett og slett ikke etterslep, altså de linjene som kommer over skjermen når du snur deg fort i FPS.

Er det noe annet negativt/positivt jeg bør vite om denne skjermen før jeg evt. ringer inn og bestiller?

 

Nightwolfie

 

EDIT: Har lest litt rundt på andre forum og de sier at A04 har gått over til S-PVA panel, i forskjell til S-IPS panelet som er i A03. S-PVA sies å være dårligere, men skal ha bedre kontrast og skal være godt egnet til kontorbruk etc. S-IPS har jo litt dårligere kontrast men har et raskere panel og derfor er egnet bedre til spilling.

Kan noen bekrefte dette?

 

EDIT2: Og stemmer det at 24WFP skal komme i 24WFP-HC, slik som 3007-HC?

 

EDIT3: Ringte inn til dell og han kunne ikke si så veldig mye om selve skjermen. Jeg spurte han hva slags panel den brukte og han sa at Samsung stod for produksjonen av panelene. Jeg spurte han om den brukte S-IPS panelet og det visste han ikke. Er ikke S-IPS bedre enn Samsungs TN panel? (for det er vel det de lager?)

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Jeg bare fant ikke noe da jeg søkte, så jeg velger å spørre her.

 

Noen som har noen spillerfaringer med denne skjermen?

 

Vil 1x 8800GTX(625 core 1000 mem) drevet med en [email protected] sammen med 1000mhz 5-5-5-15 ram klare å spille de spillene jeg pleier å spille på full grafikk eller vil jeg måtte slenge inn enda et GTX?

 

Tenker da på BF2142 på maxgrafikk, Oblivion, Gothic 3, CS:S, HL2, Farcry, Neverwinter nights etc.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Som sagt så spiller jeg FPS og hodet mitt klarer rett og slett ikke etterslep, altså de linjene som kommer over skjermen når du snur deg fort i FPS.

Er det noe annet negativt/positivt jeg bør vite om denne skjermen før jeg evt. ringer inn og bestiller?

 

 

7982746[/snapback]

 

Den har mere etterslep enn en flere av de raske 20 tommerne etter min mening. Ikke ille men det er der.

 

Størrelsen igjen veier opp så totalinntrykket er bedre med 24 tommern.

Lenke til kommentar
Jeg bare fant ikke noe da jeg søkte, så jeg velger å spørre her.

 

Noen som har noen spillerfaringer med denne skjermen?

 

Vil 1x 8800GTX(625 core 1000 mem) drevet med en [email protected] sammen med 1000mhz 5-5-5-15 ram klare å spille de spillene jeg pleier å spille på full grafikk eller vil jeg måtte slenge inn enda et GTX?

 

Tenker da på BF2142 på maxgrafikk, Oblivion, Gothic 3, CS:S, HL2, Farcry, Neverwinter nights etc.

7984736[/snapback]

 

Har 8800GTX med AMD x2 4400+ @ 2.42GHz nå (ca 4800+), og kjører Oblivion utmerket med 4x AA + HDR + max settings i 1920x1200 :)

 

*Mange vil nok sikkert si at CPU'en min er en flaskehals, og det er den på "vanlige" oppløsninger, men omtrent alle tester jeg har lest så er fortsatt skjermkortet flaskehalsen ved så høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Nei søren heller. Bestiller Dell alikevel. Får den til 3000,- gjennom et firma og driter i 1:1 pixelmapping. Har hørt at ved å skru skjermen av og på så kan man få 1:1 pixelmapping uansett. Skal kun bruke den som pc skjerm.

 

Det jeg lurer på er om Dell tar inn skjermene og oppdaterer de til Rev04 når de får den?

Lenke til kommentar

Du får 1:1 pixelmapping i de aller fleste oppløsningene. Det er kun i 1600x1200 du ikke får det like enkelt. Da må man stille inn "skalering i grafikkortet" i stedet for "skalering i skjermen".

 

Rev04 kommer til Norge når de får laget de i Irland eller Tsjekkia og har solgt ut de delene de allerede har bestillt til Rev03.

Lenke til kommentar
Du får 1:1 pixelmapping i de aller fleste oppløsningene. Det er kun i 1600x1200 du ikke får det like enkelt. Da må man stille inn "skalering i grafikkortet" i stedet for "skalering i skjermen".

 

Rev04 kommer til Norge når de får laget de i Irland eller Tsjekkia og har solgt ut de delene de allerede har bestillt til Rev03.

7991163[/snapback]

 

Hva med X360 i full oppløsning via komponent, altså 1080p. Vil dette gå?

Har hørt at bildet blir strekt med komponent i 1080i og ellers i andre ikke-native oppløsninger. Du sier bare at bildet blir strekt i 1600x1200?

Lenke til kommentar
Nei søren heller. Bestiller Dell alikevel. Får den til 3000,- gjennom et firma og driter i 1:1 pixelmapping. Har hørt at ved å skru skjermen av og på så kan man få 1:1 pixelmapping uansett. Skal kun bruke den som pc skjerm.

 

Det jeg lurer på er om Dell tar inn skjermene og oppdaterer de til Rev04 når de får den?

7990530[/snapback]

Får du den til den prisen så bør du ikke vurdere det en gang... røverkjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg opplever mindre etterslep på min Dell 2407WFP enn på de to Samsung 940BF jeg har på jobben. Etterslepet merker jeg når jeg drar vinduer rundt på skjermen (2D) i form av en "hale" med misfarget bakgrunn. F.eks lysegrønn bak en sort rammekant som beveges horisontalt. Øynene følger streken så det skyldes ikke noe fargerespons i øynene.

 

Siden Dell-skjermen har 6ms (grå-grå) og Samsung-skjermene har 2ms (grå-grå) så mener en kollega at jeg rett og slett må ha blitt tullete. "Det går jo plent ikke an".

 

Jeg står på mitt at jeg opplever at 6ms-skjermen har mindre etterslep (= bedre respons) enn 2ms-skjermene.

 

Hva mener dere? Har jeg blitt tullete?

Lenke til kommentar

du får ta en blindtest. Få noen til å dekke til rammen rundt skjermen (og foten), slik at du kun der 2 identiske skjermbilder. Så vil du fort finne ut av hvilken du opplever minst etterslep på ;)

 

Men jeg tror ikke du har blitt tullete. Ikke så veldig iallefall :p

Kanskje produsentene måler grå-grå-responsen litt forskjellig? Ikke aner jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...