Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ISO sier noe om x-antall piksler i klynger og x-antall piksler spredt for at det blir definert som et defekt produkt. Sikkert noen som kan fylle ut X'ene her..

 

Finner man defekt piksler under 14 dager, kan man jo benytte angrefrist men det koster kanskje mer enn det smaker?

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått skjermen og koblet den opp, og her er mine umiddelbare førsteinntrykk:

 

-Ikke like god på farger og tilsynelatende mer uskarp(?) enn den andre skjermen min, en LaCie PV2 20".

 

-Skjermen hadde en overraskende uniform svart bakgrunn, her var den bedre enn LaCien.

 

-Ingen døde pixler så langt.

 

-Skjermen har et fryktelig irriterende grønt etterslep ved fabrikkinstilt lysstyrke, foreløpig har jeg lagt merke til det ved scrolling på forumet og ved bevegelser på musepekeren (se vedlagte bilder). Ved lysstyrken jeg bruker (for øyeblikket 31), ser jeg ikke noe til dette fenomenet.

post-15088-1164299432_thumb.jpg

post-15088-1164299438_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått skjermen og koblet den opp, og her er mine umiddelbare førsteinntrykk:

 

-Ikke like god på farger og tilsynelatende mer uskarp(?) enn den andre skjermen min, en LaCie PV2 20".

 

-Skjermen hadde en overraskende uniform svart bakgrunn, her var den bedre enn LaCien.

 

-Ingen døde pixler så langt.

 

-Skjermen har et fryktelig irriterende grønt etterslep ved fabrikkinstilt lysstyrke, foreløpig har jeg lagt merke til det ved scrolling på forumet og ved bevegelser på musepekeren (se vedlagte bilder). Ved lysstyrken jeg bruker (for øyeblikket 31), ser jeg ikke noe til dette fenomenet.

7344579[/snapback]

 

Har fått min i dag jeg også etter en måned med venting. Fikk en rev A03. Har ingen døde pixler så langt etter å ha gått gjennom alle basis fargene på skrivebordet. Kjørte også en runde 3Dmark05 for å se hvordan bildet var, og jeg klarte ikke se at noe var gale der!

 

Når det gjelder scrolling er jeg desverre helt enig med Rikky, akkurat samme her. Nå er dette noe jeg ikke bryr meg så mye om.

 

Jeg er veldig happy med denne. Det er nin første Lcd!

 

Edit: Har skrudd ned lystyrken, da jeg syntes den var veldig sterk, og da forsvant også scrollingproblemet. Happy as ©an bee!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Og hvordan virker skjermen med konsoller? Som Playstation 2 eller xbox 360 etc. Får man hd i x360 spill? Tenker på å koble skjermen opp mot Nintendo Wii, da jeg ikke er interessert i å ha for mange skjermer rundt omkring. Kommer til å bruke komponent kabler regner jeg med, hvis det har noe å si.

7349959[/snapback]

Med x360 er det mye bedre med vga kabel enn den komponent kabelen som følger med. Med vga kabelen så er den meget bra synes jeg, og etter siste oppdateringen til 360'en så får en 1080p.

Lenke til kommentar

Jeg er jammen ikke sikker på om jeg beholder denne skjermen. Generell bildekvalitet er som sagt dårligere enn på LaCien. I tillegg er det det nevnte grønne etterslepet, det er dog borte med lavere lysstyrke. Med lavere lysstyrke oppstår det imidlertid andre problemer, jeg sliter med at jeg ikke får kalibrert skjermen (lysstyrke/kontrast), ettersom det tilsynelatende ikke er noen muligheter for dette i skjermen (En softwarekalibrering gir vel utslag på begge skjermer om man kjører to stk?).

 

Det verste er imidlertid graderingene. Det ser rett og slett for jævlig ut, selv i desktop mode.

 

Kanskje jeg heller må vente en stund til andre modeller i denne størrelsen finnes å få kjøpt til en levelig pris.

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...